Toon posts:

MSI K7T266A Pro-2 overklokbaarheid ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik zie door de bomen het bos ff niet meer..
Ik wil dit bord aanschaffen en gaan overklokken (XP1700+ ofzo met 256 DDR).

Nou zit ik met een paar kwesties
- VIA: je hoort tegenwoordig van een hoop mensen dat de bugs zijn opgelost (ik heb een SBlive 1024), maar PCI performance ligt toch wat aan de lage kant; ga je dat echt merken (PC hoofdzakelijk voor office gebruik en gaming)?
- DDR: biedt het voordeel (kan het wel) om een PC333 module te plaatsen ivm overklokken?
- USB: op de KT266 werkte de USB niet meer boven een FSB van 137, is dat probleem nog steeds?

Ik weet dat het zaken zijn die te vinden zijn in de search, maar ik kom ook tegenstrijdige uitspraken tegen (en resultaten uit 2001 zullen wellicht al weer achterhaald zijn). Graag een korte toelichting.

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:12
opzich zou ik dat ook wel eens willen weten hoe het zit met het overklokken van dit bord. je hoort vaak van: lekker snel stabiel etc. maar nix over overklokken.

Verwijderd

Ik heb de non-raid en die klokt lekker to 150 FSB. Wel de chipset cooler vervangen door Pentium blokje met een stevig briesje door de hele kast.

XP1600+ 1400 Mhz@1575
temp idle (nou ja: 50% belast, zie mijn topic) 33-34
temp stressed 37-39
case temp 25 (met dank aan chipsetcooler: scheelt 10 graden man!)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 01 maart 2002 15:12 schreef patryk het volgende:
opzich zou ik dat ook wel eens willen weten hoe het zit met het overklokken van dit bord. je hoort vaak van: lekker snel stabiel etc. maar nix over overklokken.
Mijne trekt een FSB van 153MHz. Daarboven wordt het instabieler (kan ook door de XP cpu of door het geheugen komen natuurlijk) ;)

Verwijderd

Kortom: het is, ondanks de bugs, een erg fijn bordje. Tip: vervang de chipsetcooler voor een Pentiumcoolertje, scheelt zo 10 graden en dus Mhz op je FSB.

PS: Die van mij loopt ook tot een FSB van +/- 155 maar hoger dan 150 heb ik hem nooit. Vind ik de goden verzoeken, en hij doetut zo goed...

PS2: Als je perse een SB wil gebruiken, raadpleeg dan de MSI website nog eens. Kweenie of die problemen inmiddels gefixt zijn.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heb hem ook gehad en qua overclocken is et niet zon denderend boardje (fsb hoger dan 150 = no go)
Het voordeel is dat hij erg compleet is ... en er zitten leuke functies op.
Ik zelf ben sinds kort de eigenaar van de ABIT KR7A-R en dat is echt het best boardje te koop op dit moment (samen met de epox)

suc6 met je keuze ;) :)

Turn it off and on again.

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 10:33
Kheb zelf ook een 1024, en heb een 0,0 problemen mee, loopt als een trein!

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op vrijdag 01 maart 2002 16:44 schreef Adminisk8er het volgende:
Ik heb de non-raid en die klokt lekker to 150 FSB. Wel de chipset cooler vervangen door Pentium blokje met een stevig briesje door de hele kast.

XP1600+ 1400 Mhz@1575
temp idle (nou ja: 50% belast, zie mijn topic) 33-34
temp stressed 37-39
case temp 25 (met dank aan chipsetcooler: scheelt 10 graden man!)
ik draai ook 150mhz fsb met standaart heatsinkje op chipset :)

Verwijderd

Wel iets andere temps, mag ik hopen? Ivm slijtage/stabiliteit niet geheel onbelangrijk, dacht ik zo

Verwijderd

Hmm.. ik heb dit bordje ook, alleen met RAID ondersteuning, en kom niet eens boven de 142 uit..(fsb) :(
FSB op 143... dan start hij gewoon netjes op, en laat een 2100+ zien (heb zelf een XP 1900+) maar dan kom je bijna in windows(XP) begintie een geheugen dump te doen.. grr!
waarschijnlijk ligt't dan aan m'n geheugen.. voorderest zou ik ook nie weten waar dit aan ligt..

btw: samsung geheugen 256 mb

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
* TheBoneCollector heeft de RU uitvoering..
Met XP 1800+ en de fsb op 141..draai nu gewoon mooi stabiel op 1,62Ghz.
Ik ben heel tevreden over dit plankje alleen snap ik nog steeds de absurde hoeveelheid USB-poorten niet |:(

Verwijderd

Tja... als je geen USB gebruikt is het bijna nutteloos...

Sommige mensen hebben dit wel zeker nodig, (Muis, toetsenbord, Scanner en ga zo maar door...(op USB))

De extra USB poorten zijn ook (12 keer(correct me if i'm wrong)) sneller dan de gewone USB poorten die op je mobo zitten. (versie 2.0)

• YKW
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Ik heb ook dit plankje en draai nu met mijn XP1700+ een FSB van 146 Mhz.
USB en mijn SB Live 1024 doen het gewoon, en heb absoluut geen last van bugs.
Gewoon een goed bordje, ik kan nog wel hoger (FSB), maar dan wordt hij instabiel (tot 150 MHz FSB kan ik met gemak Windows opstarten, maar daarna loopt ie na ong 10-15 minuten vast)

Automatiseren kan je leren!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 00:10 schreef TheBoneCollector het volgende:
* TheBoneCollector heeft de RU uitvoering..
Met XP 1800+ en de fsb op 141..draai nu gewoon mooi stabiel op 1,62Ghz.
kan je niet hoger dan 141, of wilde je dat niet ? Kan je dat ff toelichten (of anderen met die mobo. Volgens mij zijn er best veel van deze borden verkocht, maar blijven de reacties een beetje achterwege)

Verwijderd

heb ook dit mobo... alleen nog niet zo veel ervaringen mee...
zie ook deze thread >>> [topic=428077/1/25]
zodra alles goed werkt is t natuurlijk wel de bedoeling om de overklok mogelijkheden s te bekijken ;)

Verwijderd

Ik heb dus ook dit mobo en een XP 2000, nou wil ik de FSB op 140 zetten, is dit een goeie keuze? en hoe hoog moet dan precies de VCore? En moet naast de FSB en Vcore nog meer iets worden ingesteld?

• TheBoneCollector
[quote]

kan je niet hoger dan 141, of wilde je dat niet ? Kan je dat ff toelichten (of anderen met die mobo. Volgens mij zijn er best veel van deze borden verkocht, maar blijven de reacties een beetje achterwege)
[/quote]

Als ik de fsb op 141 zet dan loopt ie echt mooi stabiel...zodra ik hoger ga dan wordt ie onstabiel..of dat aan de RU-versie ligt weet ik niet. Daarnaast heb ik dus alleen wat aan de fsb gedaan...w8 tot de garantie van me cpu afgelopen is en dan zet ik de multiplier hoger..
Als je de fsb hoger wilt zetten dan is het gewoon een kwestie van proberen hoe hoog je kan gaan en op welke fsb hij gaat vastlopen. Vooral het geheugen wilt wel eens tegenwerken...dus goede kwaliteit geheugen scheelt al een boel...
Suc6 met je keuze....

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
voor degene die niet hoger komen dan een FSB van 140/145, even in je chipset opties je DDRAM timings op zijn hoogst zetten en dan weer proberen, (zijn 4 opties, CAS en nog 3 :) )gewoon de hoogste stand proberen en dan verder die FSB omhoog, ik kom ook tot 150mhz >:)

cas 2.5 :)

• TheBoneCollector
[quote]

...(zijn 4 opties, CAS en nog 3 :) )gewoon de hoogste stand proberen en dan verder die FSB omhoog, ik kom ook tot 150mhz >:)
[/quote]

Heb hem ook op 2.5 staan..alleen in me bios zie ik trouwens maar 2 opties, 2 of 2.5 :? :? :?

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 14:04 schreef Mister_X het volgende:
voor degene die niet hoger komen dan een FSB van 140/145, even in je chipset opties je DDRAM timings op zijn hoogst zetten en dan weer proberen, (zijn 4 opties, CAS en nog 3 :) )gewoon de hoogste stand proberen en dan verder die FSB omhoog, ik kom ook tot 150mhz >:)

cas 2.5 :)
Kan je misschien precies aangeven welke waarde? Is het juist de grootste waarde of juist het kleinste getal van die waarde?

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 13:06 schreef TheBoneCollector het volgende:

[..]

[/b]

Als ik de fsb op 141 zet dan loopt ie echt mooi stabiel...zodra ik hoger ga dan wordt ie onstabiel..of dat aan de RU-versie ligt weet ik niet. Daarnaast heb ik dus alleen wat aan de fsb gedaan...w8 tot de garantie van me cpu afgelopen is en dan zet ik de multiplier hoger..
Als je de fsb hoger wilt zetten dan is het gewoon een kwestie van proberen hoe hoog je kan gaan en op welke fsb hij gaat vastlopen. Vooral het geheugen wilt wel eens tegenwerken...dus goede kwaliteit geheugen scheelt al een boel...
Suc6 met je keuze....
okay bedankt, moet ik ook het voltage naar mn ram verhogen? of is Vcore en FSB genoeg?

Verwijderd

ik kom met de standaard versie dus nie de RU niet boven 139 uit.Kan aan sb. live 1024 liggen of aan mijn el-cheapo ram.

• TheBoneCollector
[quote]

okay bedankt, moet ik ook het voltage naar mn ram verhogen? of is Vcore en FSB genoeg?
[/quote]

Ik heb niets met de voltage van me Vcore gedaan, dit staat op 1,73...of dat goed is weet ik niet aangezien ik niet zoveel verstand heb van voltages etc. dus rommel ik daar liever niet mee...
Misschien dat iemand anders hier een gedegen antwoord op kan geven :? :? * TheBoneCollector zou het ook wel willen weten...

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:19
ik draai stabiel op 157mhz. (Athlon XP 1600+@1650 Mhz op 1.85 volt).
en met stabiel bedoel ik dus een paar uurtjes burnk7 en 3dmark een tig keer loopend draaien en uiteraard paar uurtjes gewoon gamen. Booten en ff stressen doetie zelfs op 161 Mhz maar dat is ook alles. 162 gaat niet lukken.. bij opstarten bsod.

geheugen (crucial) loopt alleen niet op cas 2 als m'n fsb voorbij 136 (:? want dat is laag) gaat. Zal wel voltage prob zijn.. bord gaat maar tot 2.7 Vmem :(

Iemand trouwens idee of het zin heeft om een voltmod uit te voeren of is dat zinloos (omdat er toch geen 1/5 divider op zit)?

<edit> ff wat leestekens toegevoegd :)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 19:05 schreef MantraKiller het volgende:
ik kom met de standaard versie dus nie de RU niet boven 139 uit.Kan aan sb. live 1024 liggen of aan mijn el-cheapo ram.
Dit had ik dus ook, je moet ff die CAS instellingen een beetje wijzigen, dan kom je hoger (werd al eerder gepost hier)

Heb dit dus ook gedaan, nu kan ik hem goed booten als 1900+@2100+ maar dan blokeertie tijdens elk spel na ong 1 minuut. :(

Voorderest werkt't wel, maarja... Ligt waarschijnlijk aan m'n Samsung geheugen.. zal dit probleem waarschijnlijk niet meer hebben als ik crucial aanschaf (denk ik)
Pagina: 1