Weer s ff een vraagje. Ik had iets gemaakt in ColdFusion wat nu weer gewijzigd moet worden aangezien iemand het database-ontwerp nogal heeft omgegooid! 
In principe moet ik nu gegevens uit 2 verschillende datasources in 1 query combineren. Gelukkig hebben we in CFM de QofQ (Query of query), zodat dit nog mogelijk is ook. Toch werkt ColdFusion niet mee.
Het orgineel was heel simpel, de query luidde:
oftewel: Zoek de bedrijfsnaam bij het bedrid.
Nu is de tabel met de bedrijfsnamen in een andere database gezet.
Wat ik nu heb geprobeerd is:
In de 3e query voer je als het ware een query uit op de resultaten van de eerste twee.
Het probleem is nu dat de eerste 2 queries precies het gewenste resultaat opleveren, maar dat het combineren van beide queries in de 3e gigantische bagger oplevert. (hij geeft als uitvoer bijvoorbeeld 6 keer dezelfde bedrijfsnaam met hetzelfde keyword erachter)
Iemand een flauw idee hoe dat komt? Heeft het te maken met de QofQ? Want ik moet zeggen dat ik dit stukje code heb gemodelleerd aan de hand van een voorbeeld in het "Grote Macromedia ColdFusion Web Application Construction Kit"-boek, en ik ga er vanuit dat dit wel snor zit.
In principe moet ik nu gegevens uit 2 verschillende datasources in 1 query combineren. Gelukkig hebben we in CFM de QofQ (Query of query), zodat dit nog mogelijk is ook. Toch werkt ColdFusion niet mee.
Het orgineel was heel simpel, de query luidde:
code:
1
2
3
4
5
6
| <cfquery name="showkeywords" datasource="itrecruitment" dbtype="ODBC"> SELECT SELECTKEY.*, RP.Bedrijfsnaam FROM SELECTKEY, rp WHERE SelectKey.BedrID=RP.BedrID ORDER BY Bedrijfsnaam </cfquery> |
oftewel: Zoek de bedrijfsnaam bij het bedrid.
Nu is de tabel met de bedrijfsnamen in een andere database gezet.
Wat ik nu heb geprobeerd is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <cfquery name="selectbedrid" datasource="itrecruitment" dbtype="ODBC"> SELECT BedrID, keyword FROM SELECTKEY </cfquery> <cfquery name="klantbedrnaam" datasource="intranet_3" dbtype="ODBC"> SELECT klantID, klantnaam FROM klanten </cfquery> <cfquery name="showkeywords" dbtype="query"> SELECT selectbedrid.BedrID, klantbedrnaam.klantnaam, selectbedrid.keyword FROM klantbedrnaam, selectbedrid WHERE klantbedrnaam.klantID IN selectbedrid.BedrID </cfquery> |
In de 3e query voer je als het ware een query uit op de resultaten van de eerste twee.
Het probleem is nu dat de eerste 2 queries precies het gewenste resultaat opleveren, maar dat het combineren van beide queries in de 3e gigantische bagger oplevert. (hij geeft als uitvoer bijvoorbeeld 6 keer dezelfde bedrijfsnaam met hetzelfde keyword erachter)
Iemand een flauw idee hoe dat komt? Heeft het te maken met de QofQ? Want ik moet zeggen dat ik dit stukje code heb gemodelleerd aan de hand van een voorbeeld in het "Grote Macromedia ColdFusion Web Application Construction Kit"-boek, en ik ga er vanuit dat dit wel snor zit.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -