[PHP] Template parser in theorie

Pagina: 1
Acties:

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 09:34
Hoi,

Ben aan het kijken hoe ik een template parser kan gebruiken in mijn site. Nu zijn er twee mogelijkheden: zelf bouwen of een gratis parser downloaden en gebruiken.
Eerst zou ik echter willen weten hoe een template precies geparst wordt.
Wordt bijveerbeeld het hele bestand in een string geladen? Of wordt het in een array gezet en dan is elke regel de volgende variabele in de array?
Kan er tijdens het laden geparst worden zodat je het resultaat meteen weer terug kan schrijven naar .. wat?
Ofwel waar komt het resultaat terecht als je het in een string of array hebt zitten, hoe krijg je dit weer naar de browser?
Misschien dat iemand in stappen achter elkaar kan zetten hoe het precies in zijn werk gaat en wat eventueel sneller danwel langzamer is.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Daar hebben we het al eerder over gehad: [search=template parser]

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:16
Ik ben zelf ook van plan om een eigen template parser te maken en door een beetje rond te kijken en de goede zoekvragen in google te geven ("php template") moet je al een heel eind kunnen komen. Suc6 ermee

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:51
Een goeie template parser is XSLT :Y) :+

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ddc: Een goeie template parser is XSLT :Y) :+
Ja, die XSLT engines bevallen mij ook vrij goed :D

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik snap der geen HAUDJE van ;)

maar ddc is vast lief genoeg om me ALLES uit te legge he ? >:)

Verwijderd

Ik heb me eigen geschreven mja die werkt ook maar voor 1 script :+

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
Op vrijdag 01 maart 2002 14:46 schreef ddc het volgende:
Een goeie template parser is XSLT :Y) :+
Vooral de nieuwe domxslt is zwaar goed :9 Eindelijk een goede degelijke XSLT implementatie voor php. Helaas dat ie alleen nog maar in de cvs staat.

<on-topic>
Het beste is toch wel effe alle topics die hier al zijn geweest doornemen. Daar is nl. al erg veel over gediscussiërd hier. Ook de discussie template parser vs. xslt.

Misschien dat het veel lijkt de topics allemaal, maar dan weet je er ook meteen alles van :)
Pagina: 1