Toon posts:

tijdelijk IP-adres van provider gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
Van mijn provider (wxs) krijg ik een ip-adres tijdens een inbelsessie. Ik wil graag dat iemand anders die tijdens mijn sessie een bestand (test.html) van mijn pc kan openen. Ik kan al achterhalen wat mijn gekregen ip adres is maar dan..?

Verwijderd

zoek je zoiets als dyndns.org of yi.org?
zodat je dezelfde naam houdt met een verschillend ip?

Verwijderd

Server opzetten :?

Een HTTP server als Apache of IIS lijkt me handig.

(Wees even iets duidelijker met je vraag)

Verwijderd

Topicstarter
nou het is als volgt, ik wil in de toekomst wel een server opzetten, maar het is nu puur om te testen

computer 1 is server en belt in met wxs ik weet wat het toegewezen ip adres is

computer 2 is client en belt ook in vervolgens moet deze de het bestand test.html op het ipadres proberen te openen dus bv 195.121.194.18/test.html

wat moet ik op de computer 1 doen om dit voor elkander te krijgen?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:16
een http-server opzetten.

in windows kan je IIS (2000 / NT) gebruiken, 98/me hebben PWS, en of er in XP iets zit weet ik niet.

apache is de meest gebruikte webserver, http://www.apache.org

Sometimes you need to plan for coincidence

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Op vrijdag 01 maart 2002 14:48 schreef Groentenboer het volgende:
apache is de meest gebruikte webserver, http://www.apache.org
En wellicht bijna simpeler op te zetten dan IIS.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
we hebben apache draaien, deze werkt perfect intern, maar wij kunnen niet het toegewezen ip-adres gebruiken, alleen poort 23 staat open en niet poort 80 waar het omgaat

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:52
Op vrijdag 01 maart 2002 15:41 schreef peehoo het volgende:
we hebben apache draaien, deze werkt perfect intern, maar wij kunnen niet het toegewezen ip-adres gebruiken, alleen poort 23 staat open en niet poort 80 waar het omgaat
waar wordt poort 23 nu voor gebruikt? Nergens? Dan kun je je webserver configureren dat ie op poort 23 draait.

Je pagina kun je dan vanaf de client binnenhalen met het adres 195.121.194.18:23/test.html

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op vrijdag 01 maart 2002 14:55 schreef paella het volgende:

[..]

En wellicht bijna simpeler op te zetten dan IIS.
ben ik het niet mee eens...
bij win2k/XP is IIS slechts 1 vinkje.
(config scherm --> software --> win. onderdelen toevoegen --> IIS --> http server)

alles wat er dan in de c:\inetpub\wwwroot komt te staan, in toegankelijk voor het internet.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• HermeS
  • Laatst online: 14-08 16:31
Op vrijdag 01 maart 2002 15:46 schreef Canard het volgende:

[..]

waar wordt poort 23 nu voor gebruikt? Nergens? Dan kun je je webserver configureren dat ie op poort 23 draait.

Je pagina kun je dan vanaf de client binnenhalen met het adres 195.121.194.18:23/test.html
port 23 is telnet.

Begrijp alleen het nut niet van een webserver op een dialup connectie :? .

Verder blokt planet ook niet port 80, En als je bestanden wil sharen kun je dit beter op je webpage ruimte bij je isp parkeren.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
Op vrijdag 01 maart 2002 16:10 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]

ben ik het niet mee eens...
bij win2k/XP is IIS slechts 1 vinkje.
(config scherm --> software --> win. onderdelen toevoegen --> IIS --> http server)

alles wat er dan in de c:\inetpub\wwwroot komt te staan, in toegankelijk voor het internet.
Dat ben ik niet met je eens:

eerst Win2K SP2 downloaden, dan de IIS security fixes allemaal downloaden, dan de plug eruit, IIS installeren, W2KSP2 erop, IIS security fixes erop en dan pas weer de stekker erin.

Hoe gaat dat met Apache:
Windows binary package halen
Unzippen + installeren
rebooten
klaar

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:48
Erhmm.. is tijdelijk file and printer sharing aanzetten niet wat slimmer om wat uit te testen??

gewoon \\ip\<share>
Natuurlijk wel een wachtwoord erop gooien, maarja. als het voor test doeleinden is maakt het ook niet veel uit lijkt me..

Pvouput live

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op vrijdag 01 maart 2002 17:13 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens:

eerst Win2K SP2 downloaden, dan de IIS security fixes allemaal downloaden, dan de plug eruit, IIS installeren, W2KSP2 erop, IIS security fixes erop en dan pas weer de stekker erin.

Hoe gaat dat met Apache:
Windows binary package halen
Unzippen + installeren
rebooten
klaar
wat een klets.
ik ga er niet eens meer op in.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1