[PHP] ik snap er geen h*l meer van

Pagina: 1
Acties:

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Ik heb twee files waarin iets wordt toegevoegd aan mijn SQL databeest, deze bestanden zijn op de query na identiek:
code:
1
mysql_query("INSERT INTO nieuws (id, userid, titel, datetime, text) VALUES ('', '$Userid_employee_site', '$News_add_titel', '$Timestamp', '$News_add_text')");

Dit werkt verder goed. Echter in een andere file, waarin alleen dus de query is aangepast werkt het weer niet:
code:
1
mysql_query("INSERT INTO users (userid, username, password, group, voornaam, achternaam) VALUES ('', 'blaat', 'mekker', '0', 'demo', 'ding')");

maar waneer ik hier het volgende van maak werkt het wel:
code:
1
mysql_query("INSERT INTO `users` (`userid`, `username`, `password`, `group`, `voornaam`, `achternaam`) VALUES ('', 'blaat', 'mekker', '0', 'demo', 'ding')");

Hoe kan het dat het in het ene bestand goed werkt, en in de andere dus alleen met die ` tekens? :?

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
` is geen geldig quote-teken

• metaal
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01-2025
Komt waarschijnlijk omdat password een gereserveerd keyword is. Als je er kwootjes omheen zet werkt het wel. Geef de foutmeldingen eens, das makkelijker voor ons |:(

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
wat is de foutmelding van MySQL (or die( mysql_error() ))

• PluueeR
dat er een parse error zit in line 14, zal eens kijken wat er gebeurd als ik van password wat anders maak

Verwijderd

Wat een bijzonder goede topictitel :z

En waarom zou je ` gebruiken als je ook ' kan gebruiken (waarvan je weet dat het wel werkt) :?

• PluueeR
Lees de query's eens goed door. met ' werkt het dus niet (ik gebruik ' dus alleen bij de waardes niet bij de tablenaam en kolomnaam) wanneer ik de tabelnaam en kolomnaam tussen ` zet werkt het wel de waardes staan dan nog steeds tussen '.

De reden dat ik het probeerde met ` was omdat phpMyAdmin ook de tabelnaam en de kolomnamen tussen ` zet.

• The Noid
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03-2011

This must be that Woodstock place mom and dad are allways talking about

Verwijderd

GROUP is een SQL keyword, vriend.

-edit-

krep, beaten.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:14

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 01 maart 2002 14:40 schreef The_Noid het volgende:
reserved words probleem:
http://www.mysql.com/doc/R/e/Reserved_words.html
Zie [topic=424262] voor wat tips over naamgeving van je tabellen en velden. Kan een hoop problemen zoals deze voorkomen.

Exact expert nodig?

• PluueeR
Thankx
Pagina: 1