glibc 2.2?

Pagina: 1
Acties:

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb hier zipslack draaien (kernel 2.2.18 of was het nou 16?) en ben hier nu X op aan het installeren. het gaat allemaal goed totdat ik xf86config wil draaien, want dan zegt ie dat ik glibc 2.2 nodig heb. hoe kan ik mn huidige glibc versie zien en nog belangrijker: waar kan ik glibc 2.2 downloaden (nergens kunnen vinden met google...)?

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Werkt zipslack ook met RPM of alleen met source ofzo?

Anders zou je glibc van rpmfind.net kunnen halen.

Verwijderd

Het upgraden van glibc heeft zo de nodige risico's. In het slechtste geval kun je je Linux niet meer opstarten en zul je opnieuw moeten installeren (kun je eindelijk een echte Linux partitie maken). Maar als je packages wilt hebben is het verstanding te kijken op de slackware ftp. Daar staan de packages die op Slackware werken, dus die kun je het beste gebruiken. ftp://ftp.slackware.com/pub/slackware/slackware/ .
glibc voor Slackware 8

Slackware kan wel RPM's aan maar ik raad je het ten zeerste af zooi van andere distributies te gaan gebruiken. En de kans op een werkende rpm met glibc voor Slackware is nul

• efan
  • Niet online
en die link naar glibc die je hier gaf is de versie 2.2? en hoezo kan je linux er van "kapot" gaan zegmaar?

Verwijderd

Ja dat is glibc 2.2.4 meende ik (kan ook 2.2.3 zijn) . Een heleboel programma;s zijn gelinked aan de belangrijkste library .GNU libc. Dus als je daar mee gaat experimenteren loop je kans dat een (groot) deel van je programma's het niet meer doen. Met een kleine versie update bijvoorbeeld 2.2.0- 2.2.1 zal dat niet zo'n vaart lopen, echter van bijv. 2.0.0 naar 2.2.5 loop je dus wel dat risico.

• saviour
  • Niet online
Ahh, dus zipslack is gewoon net als Slackware :D
Tnx..

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 14:39 schreef saviour het volgende:
Ahh, dus zipslack is gewoon net als Slackware :D
Tnx..
Met glibc moet je echt uitkijken, zomaar iets roepen kan best wel rampzalige gevolgen hebben.

• efan
  • Niet online
over dat risico zi tik niet zo in, want ik heb net eens zitten denken: ik doe gewoon in windows mn linux mapje inpakken en op een andere partitie zetten. moch het misgaan dan kan ik hem zo weer terug zetten :)

Verwijderd

een goede backup is aan te raden en verstandig :) Succes.

• saviour
  • Niet online
Op vrijdag 01 maart 2002 14:43 schreef janjanjansen het volgende:

[..]

Met glibc moet je echt uitkijken, zomaar iets roepen kan best wel rampzalige gevolgen hebben.
Ik zei toch ook alleen dat hij het van rpmfind zou kunnen halen. Als het gebruik maakte van RPM.

Meer niet :?

• efan
  • Niet online
zipslack is gewoon slackware maar dan een kleine versie ervan (94mb) dus ook vanaf zip disk te draaien (en booten dacht ik zo?). ik vind het zelf wel handig aangezien je hem gewoon op fat32 partitie kan uitpakken en draaien maar! *D en het is wel lekker "schoon". alleen de proggies die handig en nodig zijn en dan zelf proberen de rest erbij te zetten... dat is eigenlijk mijn bedoeling ervan: lekker mn eigen distro maken. als ik X eenmaal aan de praat heb (en mischien de nieuwe 2.4 kernel erop maar dat weet ik nog niet zeker) dan wil ik er xfce als windowmanager bij (mooi, klein, snel en makkelijk aan te passen voor newbies). en daaaaaaaaarnaaa........ehm.... opera (of mozilla) erop knallen en xmms voor mn mp3's. en quake1 zou ook wel gaaf zijn maar laat ik maar niet te ver vooruit lopen want zo simpel is het natuurlijk allemaal niet

• efan
  • Niet online
Op vrijdag 01 maart 2002 14:24 schreef janjanjansen het volgende:
Het upgraden van glibc heeft zo de nodige risico's. In het slechtste geval kun je je Linux niet meer opstarten en zul je opnieuw moeten installeren (kun je eindelijk een echte Linux partitie maken). Maar als je packages wilt hebben is het verstanding te kijken op de slackware ftp. Daar staan de packages die op Slackware werken, dus die kun je het beste gebruiken. ftp://ftp.slackware.com/pub/slackware/slackware/ .
glibc voor Slackware 8

Slackware kan wel RPM's aan maar ik raad je het ten zeerste af zooi van andere distributies te gaan gebruiken. En de kans op een werkende rpm met glibc voor Slackware is nul
weet je trouwens ook andere fpt's want deze gaat nogal traag jammer genoeg :'(

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 14:46 schreef saviour het volgende:

[..]

Ik zei toch ook alleen dat hij het van rpmfind zou kunnen halen. Als het gebruik maakte van RPM.

Meer niet :?
Je moet je even realiseren dat niet iedereen die een post in dit forum zet met een vraag over Linux de impact en juistheid van de antwoorden kan inschatten. RPM wordt door Slackware ondersteund, dus de kans dat ido een RPM had gehaald en die er op had gezet met als gevolg dat hij overnieuw had kunnen beginnen met zijn Linux is groot

Dus als je antwoord geeft over zaken die grote gevolgen kunnen hebben voor de vraagsteller en je bent niet overtuigd van de juistheid van je oplossing, is het wellicht verstandig wat terughoudener te zijn met het posten van een oplossing.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 14:52 schreef ido het volgende:

[..]

weet je trouwens ook andere fpt's want deze gaat nogal traag jammer genoeg :'(
http://www.slackware.com/getslack/ Daar staat het lijstje met mirrors.

• saviour
  • Niet online
Op vrijdag 01 maart 2002 14:54 schreef janjanjansen het volgende:
Als iemand Slack gebruikt mag ik denk ik wel aannemen dat diegene dan ook weet of je RPM kan gebruiken of niet en wat voor gevolgen het kan hebben.

Ik ben zelf ook hartstikke nieuw op dit gebied maar je zal mij geen RPM zien gebruiken onder Debian.

Maarja..

• efan
  • Niet online
oke ik heb nu die glibc 2.2 gedownload en in mn /HOME directory opgeslagen. en ik had net installpkg glibc.tgz gedaan en daar kwamen in ieder geval geen foutmeldingen van. toen een reboot gedaan maar als ik nu xf86config intik dan zegt ie nog steeds iets van dat ik glibc 2.2 niet heb. hoe moet ik deze installeren, want er zit geen README of INSTALL bij (net zoals bij X)?? :)

Verwijderd

Je had waarschijnlijk beter upgradepkg kunnen gebruiken. Beste kun je
code:
1
2
3
init 1
cd /home/ido ??
upgradepkg glibc.tgz

• efan
  • Niet online
ik ga het eens even proberen... zo terug! :)

• efan
  • Niet online
upgradepkg glibc.tgz werkt ook niet. hij skipt heel veel en na een reboot krijg ik nog steeds de melding dat ik die 2.2 mis. dit is de melding die ik krijg als ik dan xf86config intik:
xf86config: /lib/libc.so.6: version ŽGLIBC_2.2Ž not found (required by /usr/X11R6/libX11.so.6)

P.S. wat is init 1? init 0(power off) ,3(multi-user?) en 6 (reboot) weet ik en 1 is dacht ik singe-user. maar waarom zou ik dit in single-user moeten doen?

Verwijderd

init 1 gaat naar single user mode en sluit allerlei daemons en servers af zodat die in ieder geval niet in de weg zitten voor je update. Maar als dit niet werkt zul je dus :
- zelf glibc moeten compileren
- een recente slackware versie moeten installeren (waarbij ik niet weet of die er ook in zipslack format te krijgen is ) .

Een gewone Slackware-8 installatie is wellicht een betere optie als je die ruimte wel hebt (aparte partitie, dual boot).

• efan
  • Niet online
zelf compileren.... hmm... weet je toevallig ook hoe dat moet? ik weet het... ik vraag nogal veel va je mischien maar ik zou graag bij zipslack willen blijven (of het moet echt niet anders kunnen maarja)

Verwijderd

Ik zie weinig heil in het zelf compileren van een glibc. De vraag is of alle benodigde software wel aanwezig is op een ZipSlack installatie. Volgen mij wil je teveel. In de source dir op de slackware ftps staan ook build scripts, die zou je kunnen gebruiken.
Heb je wel de nieuwste ZipSlack ?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ik zie weinig heil in het zelf compileren van een glibc. De vraag is of alle benodigde software wel aanwezig is op een ZipSlack installatie. Volgen mij wil je teveel. In de source dir op de slackware ftps staan ook build scripts, die zou je kunnen gebruiken.
glibc 2.2 rebuilden op een 100 MB disk ??? een 1 GB disk komt eerder vrees ik maw : Dat kun je vergeten, nog buiten het feit na dat ie daar wel een uurtje of 2,3 mee zoet is :)

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 14:44 schreef ido het volgende:
over dat risico zi tik niet zo in, want ik heb net eens zitten denken: ik doe gewoon in windows mn linux mapje inpakken en op een andere partitie zetten. moch het misgaan dan kan ik hem zo weer terug zetten :)
Moet je wel ff uitkijken, want de windows archief utilities kijken niet naar de UNIX permissies en ownerships op files.

Beter kan je vanuit Linux inpakken naar een file 'linux11.tgz' op je windows partitie dan vanuit Windows inpakken.

Uitpakken moet dan wel vanaf een Linuxsetupje gebeuren...

• efan
  • Niet online
ik heb wel de nieuwste zipslack draaien maar ik zal eens kijken of er iemand is die slackware 8 voor me heeft (die heeft hopelijk wel gewoon standaard glibc2.2) :)

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:09
kan je niet gewoon de packages ervoor downloaden.

ftp.slackware.com of www.linuxpackages.net

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:09
oops, was al iemand met zo'n post. :)
Pagina: 1