Toon posts:

backup exec labeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met deze backuptool een soort labeling voorelkaar te krijgen per media set. Ik heb een set voor doordeweek (incremental) en wil dat iedere tape automatisch op datum gelabeled wordt. Is dit mogelijk ?

tnx

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 14:07 schreef leGionellz het volgende:
Ik probeer met deze backuptool een soort labeling voorelkaar te krijgen per media set. Ik heb een set voor doordeweek (incremental) en wil dat iedere tape automatisch op datum gelabeled wordt. Is dit mogelijk ?

tnx
Iedere tape automatisch op datum gelabeld..?
Je hebt 1 set zeg je... als in:
ma, di, wo, do = incr.
vr 1 (alles)
ma, di, wo, do = incr (zelfde tapes ?)

Indien zelfde tapes: dan Waarom labelen op datum ?
Indien niet dezelfde tapes : tsja.. moeilijk.
De tapes kun je namen geven, maar wel vaste namen.
Er is niet echt een mogelijkheid om dit dynamisch te doen.
Wat wel zo is: de backup krijgt automatisch een datum mee op tape, misschien is dit voldoende ??
(kort antwoord: nee, kan niet)

Even andere vraag:
Waarom incremental backup ?????

Persoonlijk zie ik geen enkel voordeel van een incremental backup, tov een full backup.
nja, 1tje, nml 'het is sneller'. Maar is dat belangrijk ?
Indien je gebonden bent aan een bepaalde tijden van backup, dan ok. Maar als er geen 'echte' reden is om incremental te backuppen, waarom dan geen full backup ???

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op vrijdag 01 maart 2002 17:11 schreef ikbentim het volgende:
Persoonlijk zie ik geen enkel voordeel van een incremental backup, tov een full backup.
nja, 1tje, nml 'het is sneller'. Maar is dat belangrijk ?
Indien je gebonden bent aan een bepaalde tijden van backup, dan ok. Maar als er geen 'echte' reden is om incremental te backuppen, waarom dan geen full backup ???
Incremental backup kan handig zijn als een full backup niet meer op 1 tape past. Dan hoef je niet elke dag van de week 2 tapes te gebruiken.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

IMHO zijn incremental backups onveiliger dan gewone.
De kans op corrupte tapes word namelijk verdubbeld, jehebt altijd minimaal 2 tapes nodig.

anyway , just my 2 cts en offtopic

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

ehm .. enige reden voor een incremental of differential is de tijd die je nodig hebt voor een backup . heb je weinig tijd, neem je een incremental , maar houd er rekening mee dat je restore langer is ..