Toon posts:

cd speler out -> naar optisch

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een MD gekochtmet een optische ingang.. maar nu wil ik hem nog gebruiken
ik heb al aardig wat verhalen gelezen hoe je je uitgang van je cdrom speler om kan toveren in een met optisch gerommel
iemand die dit al gedaan heeft??

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

als je zelf kan en wil bouwen dan kun je dit es proberen:

<A href=http://nikhil.simplenet.com/projects/opticalconverter/ target=new>nikhil.simplenet.com/projects/opticalconverter/</A>

en anders moet je gewoon een kant en klare optische converter kopen en daar wat draden bij zoeken, die converters kan je in een beetje audio zaak wel vinden.

Verwijderd

Topicstarter
idd.
die site was ik al tegengekomen...
alleen ben ik niet technisch aangelegd om zo iets even te maken.
Ik las ergens een verhaaltje dat je gewoon een goed rood LEDje op de DG kan solderen en dan via een pijpje ofsow hem richten op de optische kabel die bijgeleverd zit
dit is trouwens een coax -> optical
ik moet gewoon de 2 pinnetjes gebruiken die achterop de cd speler zitten

weet je hier wat meer van ?

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 18:29
Ja, heb je op de MD-recorder ook een 'coax'-ingang zitten? Want dat hebben de meeste MD-recorders wel! Tenminste, als je een Sony hebt. In dat geval is het heel eenvoudig, verbind inderdaad die uitgang van de CD-ROM-speler (die twee pinnetjes) d.m.v. een normaal afgeschermd kabeltje met de coaxiale ingang van de MD-recorder. Werkt het niet, wissel dan de twee aansluitingen (polariteit) es om. Benieuwd of het werkt; bij mij wel! :)

https://www.hansvaneijsden.com

• TriLithium

TriLithium

die met die led en dat pijpje is wel de meest ranzige manier waarop je het zou kunnen doen, in principe zou het kunnen werken, in dat geval zal je toch zelf gewoon ff moet prutsen.

En die andere manier van coax van hierboven is nog ranziger in principe, een normaal coax signaal krijgt maar ,5V op de leiding, en je cdrom speler mept er 5V op, dis toch wel iets teveel van het goeie maar het zal zeker werken, als je de moeite wil doen zet er dan ff een 10:1 trafo op, dan zakt die spanning wat en dat zal je md speler ook wat leuker vinden

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de Sony MR z90
en daar zit geen coax maar een optical ingang in....
tuurlijk zou ik het liever op een nette manier doen maar ja hoe....

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Sla de laatste Halfgeleidergids (juli/augustusnummer) van Elektuur er eens op na; daar staan dergelijke schakelingetjes in, compleet met printje.

• TriLithium

TriLithium

als je nou ff bestelnr 116726-24 op <A href=http://www.conrad.nl target=new>www.conrad.nl</A> op zoekt, misschien is dat wat, dan heb je alleen nog maar een kabeltje nodig van je cd speler naar een tulp plug, is in de betere handige harry zaken te krijgen, en dan nog een optische kabel van toslink naar md, en je moet natuurlijk een handleiding kunne lezen en een beetje solderen kunnen, weet niet of dat mogelijk is, maar dit is een mooie oplossing als je een beetje solderen kan...

idd gaffertape holds the world. op vliegtuig tape na, maar niet te krijgen en niet te betalen, tenmisnte dat zijn mijn ervaringen...
Pagina: 1