Toon posts:

Zeer trage Athlon Thunderbird

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn computer wil opstarten (windows XP) duurt dat verschikkelijk lang. De computer was toen ik hem net had (voor mijn gevoel) best snel. Maar tegenwoordig is hij alleen ff snel als ik mijn comp net heb opgestart en wordt dan steeds trager. Gisteren had ik dan voor het eerst een geheugendump. Wou zou dat aan kunnen liggen. Ik heb al verschillende testen gedaan met mijn HD, maar dat is verder wel goed. Mijn cpu testen waren ook goed.

Specs:
Athlon Thunderbird 1000 mhz
Cardexpert GeForce 2 MX
MSI k7t turbo
256mb pc133
maxtor 40gb 7200rpm
Samsung 16x dvd speler

alvast bedankt,
ThunderSjaak

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
virus?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:12
Kan verschillende redenen hebben.. veel programma's geinstallerd soms???

PS: Lees the FAQ effe over het ondertekenen van je post.... ;)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Scan je HD idd eens op virussen, dit kan een mogelijke oorzaak zijn. Kijk ook eens welke programma's er allemaal open staan.

Als je nog een goede virusscanner zoekt, dan kan ik je Norton Antivirus 2002 aanraden, heb ik zelf ook en bevalt me uitstekend :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Norton Antivirus 2002 (zeker een fijne scanner :) ), maar ik heb geen virussen en ook niet veel programma's geinstalleerd. Ik heb net alle partities verwijdert en alles opnieuw geinstalleerd

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

En werkt het al sneller?

Juist

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 17:46 schreef ThunderSjaak het volgende:
Ik heb Norton Antivirus 2002 (zeker een fijne scanner :) ), maar ik heb geen virussen en ook niet veel programma's geinstalleerd. Ik heb net alle partities verwijdert en alles opnieuw geinstalleerd
En nu werkt het wel weer snel zeker? :P

Shit, Friese Jeldert was sneller :(

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik bedoel eigenlijk, ik ha dnorton antivirus 2002 al een tijdje, maar ik hb geen virussen en hij is nog steeds traag.

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 16:50
Ik heb hetzelde maar dan met afsluiten. Duurt iets van 45 sec ofzo. Is 3 dagen goed gegaan na installeren van XP. Maar goed dat ik 98 op de 2e schijf heb. Dat werkt stukke beter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb XP al een tijdje draaien en ik had eigenlijk nooit problemen, maar de laatste tijd duurt het een paar minuten om mijn comp op te starten. En als mijn comp ff draait wordt alles langzamer (ook als ik alles opnieuw installeer). Ik had dan ook gisteren voor het eerst een geheugendump (zal mijn geheugen soms niet goed zijn???)

Verwijderd

formatteren & opnieuw OS installeren (register fucked up)

werkt altijd perfect en moet je sowieso af en toe doen

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 19:32 schreef florisson het volgende:
formatteren & opnieuw OS installeren (register fucked up)

werkt altijd perfect en moet je sowieso af en toe doen
Dat had 'ie toch al gedaan?

Heb je ook al je BIOS-instellingen op default gezet? (je weet nooit)

Kijk in elk geval ook in je Taskmanager wat er draait, en zet die virusscanner eens helemaal uit. Hij scant misschien je hele systeem bij startup/afsluiten,en misschien ook bij openen/sluiten/verplaatsen van alle files. Als dat zo is moet je die settings uiteraard wijzigen.

Verwijderd

Wordt ie niet heel erg warm? is de koelpasta wel voldoende dun en goed verdeelt? Volgens mij is het typisch Athlon dat als ze (te) warm worden,, dat ze ongelooflijk sloom gaan doen... En nee dat is niet altijd te zien aan de temp. melding, want soms wordt enkel een klein stukje van de
"die" erg heet, omdat daar by wijze v spreken een luchtbel zou zitten in je pasta. (luchtbel? Bij wijze van spreke dus!)

Verwijderd

(namelijk pasta word poreus van de warmte, mettertijd)

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 19:41 schreef Nillfist het volgende:
Wordt ie niet heel erg warm?
Hij zegt dat 'ie z'n CPU heeft getest (op performance neem ik aan) en dat dat goed is. Lijkt me dus niet waarschijnlijk, vooral niet gelijk bij opstarten.

Verwijderd

pagefile? ruimte over op C schijf?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, het _zou_ natuurlijk je 40GB kunnen zijn, laad je computer veel van de HD als je niets aan het dom bent in Windows?

Ik heb trouwens wel eens meegemaakt dat een computer vreselijk traag werd door gaar geheugen als de oorzaak hierboven niet geld voor jou PC zou je natuurlijk even nog anders geheugen kunnen proberen.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
drivers?

Tweakers Discord

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 19:01

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik vind dit klinken als een RAM-lek.
Heb je RAMbooster of zoiets?
Moet je als ie zo traag wordt ff optimizen daarmee (RAM voor 190MB ofzo leeg maken) en kijken of 't weer wat sneller wordt

Specs

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 20:25 schreef Masterdam het volgende:
Ik vind dit klinken als een RAM-lek.
...RAM-lek... RAM-lek... RAM-lek...

*search*

...RAM-lek... Hmmm... Met XP?

...Dimmetjes goed afkitten wellicht??

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
norton 2001 er op staan? gaat xp van flippen.
mcafee 6 wordt xp nogal traag van is mijn ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ff zeggen wat ik al heb gedaan.

De computer was traag, dus ik ga alle partities verwijdert(was toch een keer nodig). Daarna alles instaleren (duh :)). Toen begon hij al gelijk met langzaam opstarten. Het lampje op mijn HD blijf constant branden als de laadbalk van XP verschijnt(is dit wel goed?). Ik heb met SiSoft Sandra 2002 Pro mijn componenten getest en dat was allemaal goed. Ook de temp. heb ik bijgehouden en dat was ook allemaal prima. Wat ik wel vaag vind is dat als ik Counter-Strike heb gespeelt en ik sluit CS af, dan blijf hl.exe wel als process draaien. Ik moet die dan eerst afsluiten voordat ik andere dingen kan doen.

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Lang leve 98se met verouderde fouten :D Ik ben er eindelijk ,ken 98 vouten gaat microsoft weer verse vouten lanceren in XP pffffff. Gewoon lekker 98se.....

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Heb je nou al geprobeerd om zonder Norton Antivirus te draaien??

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 23:24 schreef ThunderSjaak het volgende:
Daarna alles instaleren (duh :)). Toen begon hij al gelijk met langzaam opstarten.
Bedoel je nou dat hij na het installeren van al je software traag werd? Of zodra je het eerste programma geinstalleerd had? En welk prog was dat dan? (Toch niet toevallig Norton he?? Duh!)

Wees 's een beetje duidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 maart 2002 09:13 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Bedoel je nou dat hij na het installeren van al je software traag werd? Of zodra je het eerste programma geinstalleerd had? En welk prog was dat dan? (Toch niet toevallig Norton he?? Duh!)

Wees 's een beetje duidelijk.
Gelijk na het instaleren van windows was ie al traag (ik heb al meerdere keren geprobeert om opnieuw alles te instaleren). En wordt tijdens het werken met windows steeds trager. Ik heb al een tijdje XP draaien en had eigenlijk nooit problemen. Alleen de laatste tijd is ie veel te traag. En niet alleen XP. Ook andere software.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
probeer es ander geheugen :)

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Probeer anders is ALLE apparaten die op de IDE-bus zitten eraf te halen (behalve de HDD natuurlijk). Misschien vertraagt iets de boel. Een nieuwe IDE kabel kan ook een oplossing zijn.
Pagina: 1