Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat kunnen wij doen aan off-topic posts?

Pagina: 1
Acties:

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Topicstarter
Vaak zie je in de techfora een normale vraag waarop een normaal antwoord gegeven moet worden.
Vat ik dan vaak zie is dat er antwoorden komen die volledig off-topic zijn en eigenlijk verwijderd kunnen worden.

De meeste users die dit doen willen snel de HK in en zullen dit als middel aangrijpen om hun post-count op te krikken.
Andere mensen die dit doen willen gewoon leuk doen.

Het verwijderen van dit soort reakties zal teveel tijd vergen van de desbetreffende mod, maar er kan wel strenger opgetreden worden tegen dit soort reakties.
In het begin zal het lastig zijn, maar na verloop van tijd zullen er minder van dat soort posts worden geplaatst.

Eigelijk zul je er nooit vanaf komen, maar alle beetjes helpen zo ook met dit.

Maar wat ook weer een minpunt is, is dat er weer veldslagen worden gehouden in LA, waarom de modjes zo 'lullig' doen.
Wij zijn hier allemaal voor de techdraadjes, en voor de onzin is er de HK.

Is dit een oplossing, of een utopie?

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:51

Erazzzer

Fear me, I'm German!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 13:58 schreef Erazzzer het volgende:
Lijkt het hierop?:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12515532#12515532
Mijn topic is niet helemaal hetzelfde.
Een aantal dingen komen overeen, maar ik wil het niet hebben over het aantal mods dat er zijn en of het er meer moeten zijn.

Ik wil het over het feit hebben hoe wij sommige users op kunnen voeden.
Dat is iets heel anders dan dat topic waarvan jij de link gaf. :)

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nee, het gaat over mijn mening, ik ben daar een beetje "off-topic" :P

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Dit gebeurd in principe al in W&L, alle irrelevante posts worden daar verwijderd. Volgens mij gebeurt dit ook wel in andere fora, alleen is het heel moeilijk om alles langs te lopen en kost dit heel veel tijd.

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Op vrijdag 01 maart 2002 14:25 schreef Morgoth het volgende:
Dit gebeurd in principe al in W&L, alle irrelevante posts worden daar verwijderd. Volgens mij gebeurt dit ook wel in andere fora, alleen is het heel moeilijk om alles langs te lopen en kost dit heel veel tijd.
Lite-Mods of zoiets :)

Verwijderd

2 mogelijkheden bij mij:

- beoordeel ik de post als onzinnig gooi ik die post eruit;
- beoordeel ik de draad als onzinnig gaat die naar de TC.

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 14:40 schreef ItSnows het volgende:
2 mogelijkheden bij mij:

- beoordeel ik de post als onzinnig gooi ik die post eruit;
- beoordeel ik de draad als onzinnig gaat die naar de TC.
Nee, de topics die ik bedoel zijn interessant.
In dit geval zouden er reakties getrashed moeten worden.

Ook zou er een aanpassing in de FAQ gemaakt kunnen worden dat er strenger tegen off-topic reakties opgetreden wordt.

Verwijderd

Beetje offtopic moet kunnen, wordt het te veel? Die posts trashen.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 14:44 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Nee, de topics die ik bedoel zijn interessant.
In dit geval zouden er reakties getrashed moeten worden.

Ook zou er een aanpassing in de FAQ gemaakt kunnen worden dat er strenger tegen off-topic reakties opgetreden wordt.
Dan treed punt 1. in werking ;)

En Nee: dat moet men maar gewoon accepteren. Kwaliteit is het woord op SP. En niet kwantiteit.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Gewoon ff melden in SU, mod fietst langs, zet een sturende opmerking neer met een vriendelijk verzoek ontopic te blijven, delete gewoon offtopic reacties en zegt dit ook in het vervolg te doen als men niet ontopic kan blijven.

Natuurlijk alleen bij de draadjes waar dit relevant is, sommige offtopic dingen kunnen juist heel goed voor de sfeer zijn en niet echt storend ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 21:44

Hoicks

Techno!

Op vrijdag 01 maart 2002 14:48 schreef LuNaTiC het volgende:
Gewoon ff melden in SU, mod fietst langs, zet een sturende opmerking neer met een vriendelijk verzoek ontopic te blijven, delete gewoon offtopic reacties en zegt dit ook in het vervolg te doen als men niet ontopic kan blijven.

Natuurlijk alleen bij de draadjes waar dit relevant is, sommige offtopic dingen kunnen juist heel goed voor de sfeer zijn en niet echt storend ;)
Total agree.

Als iemand bijvoorbeeld z'n bureaublad post met een of andere vage foutmelding en die heeft daar een vraag over waar ik hem mee zou kunnen helpen en hij heeft bijvoorbeeld een kewle winamp skin ofzo, dan vraag ik het zo: (voorbeeld)
LuNaTiC schreef op 1 maart het volgende stukkie
Ik heb een probleem!

[]Afbeelding van z'n bureaublad annex probleem[]
Dan moet je naar de psychiater gaan ;) (serieus antwoord)

offtopic:
waar heb je die kewle winamp skin vandaan man!? :)

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Bij mij ligt het er helemaal wie het is. Binnen W&G is het best wel ok als er af en toe in een draadje geouwehoerd wordt. Ook leuk voor de sfeer. Maar wanneer dat mensen zijn zonder normaal gesproken enige inbreng dan pleur ik ze weg of geef ze een waarschuwing binnen het draadje.. Gelukkig voelen veel mensen wel aan waar de grens ligt en worden geintjes tussendoor wel gewaardeerd.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 23:16 schreef OzBoz het volgende:
Bij mij ligt het er helemaal wie het is. Binnen W&G is het best wel ok als er af en toe in een draadje geouwehoerd wordt. Ook leuk voor de sfeer. Maar wanneer dat mensen zijn zonder normaal gesproken enige inbreng dan pleur ik ze weg of geef ze een waarschuwing binnen het draadje.. Gelukkig voelen veel mensen wel aan waar de grens ligt en worden geintjes tussendoor wel gewaardeerd.
Soms helpt het off-topic gaan in een draadje.
Maar als het om tech-draadjes gaat dan wil je er niet aan.

De mensen die 'leuk' proberen te doen verzieken vaak de interessante draadjes.
Ik moet het iig niet hebben in een draadje waarin ik een probleem voorleg die ik graag opgelost zou zien.

Ik heb al genoeg draadjes gemaakt die zijn verpest door lolbroeken. :{
Ik wil niet dat anderen dit ook meemaken.
In een discussie is het anders, sommige off-topic reakties zijn uiterst behulpzaam, maar in een tech-draadje vind ik het niet kunnen IMHO.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ikzelf heb het idee dat 99% van de users prima weet hoe ze zich moeten gedragen. Probleem is alleen dat 1 irritante user het voor een heleboel anderen kan verpesten.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Het ligt er echt aan of het een draadje om zeep helpt.

Zoals in [topic=427766/1/25] vind ik het een leuk voorbeeld hoe je fftjes offtopic kan gaan, zonder dat het de draad verneukt (later gaat de draad weer lekker door en dit is goed voor de sfeer zoiets :))

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Gewoon de posts trashen die er niet thuis horen :)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op zondag 03 maart 2002 16:13 schreef Tuxus het volgende:
Gewoon de posts trashen die er niet thuis horen :)
Ik ben bang dat het wat teveel werk is voor de mods om alle posts te controleren.
Pagina: 1