[ADSL] KPN en verkeerde centrale

Pagina: 1
Acties:

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07
Ik zit met het volgende:

Ik woon in Houten en heb ISDN. Sindskort is er ADSL bij ons beschikbaar, dus ik aanvragen. Afgekeurd met als reden dat ik te ver van de centrale zou zitten, dus ik bellen met KPN. Nou blijkt dat ik op een centrale in Utrecht ben aangesloten terwijl er 600 meter verderop in Houten ook een centrale staat |:( Een vriend van me zit 300 meter verderop lekker met 1 Mbit te leechen :(

Zit die lijn fysiek op de centrale in Utrecht of is dat softwarematig? Anders kan ik misschien m'n ISDN-lijn ofzeggen en Analoog aanvragen en hopen dat ik dan op de juiste centrale kom.
Is het misschien handiger om er eerst een nieuwe analoge lijn bij te nemen (als dat kan)? dan hoef ik niet weer aansluitkosten voor ISDN te betalen als ik nog op de verkeerde centrale zit.

HELP...

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zit er fysiek op.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
mischien dat als je de lijn opzecht, en een NIEUWE lijn aanvraagt, dat je dan wel op de goede centrale zit :?

[edit]
Ask in de KPN winkel ;)

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op vrijdag 01 maart 2002 13:34 schreef Atteman het volgende:
Zit die lijn fysiek op de centrale in Utrecht of is dat softwarematig?
Fysiek.
Anders kan ik misschien m'n ISDN-lijn ofzeggen en Analoog aanvragen en hopen dat ik dan op de juiste centrale kom.
Is het misschien handiger om er eerst een nieuwe analoge lijn bij te nemen (als dat kan)? dan hoef ik niet weer aansluitkosten voor ISDN te betalen als ik nog op de verkeerde centrale zit.
Ik denk dat verhuizen het snelste is. Nieuwe lijn aanvragen gaat echt niet helpen want die is al lang gegraven, die moet alleen binnenshuis nog afgemonteerd worden.

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Atteman, mail ff jouw telefoonnummer en adresgegevens naar bazs2000@hotmail.com.
ik zit nu op mijn werk en ken het voor je uitzoeken. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Atteman146
Op vrijdag 01 maart 2002 14:20 schreef bazs2000 het volgende:
Atteman, mail ff jouw telefoonnummer en adresgegevens naar bazs2000@hotmail.com.
ik zit nu op mijn werk en ken het voor je uitzoeken. :)
Thnx!
Je hebt email. :)

Verwijderd

Als jij dan zo dicht bij de centrale zit, woon je vlak mij, maar ik heb al ADSL >:)

• bazs2000

bazs2000

Op vrijdag 01 maart 2002 14:52 schreef Atteman het volgende:

[..]

Thnx!
Je hebt email. :)
Jij nu ook. *D

Er staan een aantal dingen verkeerd, ik zag al dat jouw ISP de order een handmatige behandeling had gegeven, iets dat alleen word gedaan bij uitzonderlijke orders.

• Atteman146
Op vrijdag 01 maart 2002 16:06 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Jij nu ook. *D

Er staan een aantal dingen verkeerd, ik zag al dat jouw ISP de order een handmatige behandeling had gegeven, iets dat alleen word gedaan bij uitzonderlijke orders.
Jij nu ook weer :)

Het is mooi dat er eindelijk iemand is die het probleem begrijpt en er wat aan kan doen!

De eerste aanvraag die ik deed was op 2-12-01 bij XS4all.
Die aanvraag op de "speciale manier" was een advies van KPN. Maar helaas dat hielp dus ook niet...

• bazs2000

bazs2000

Ik heb gelukkig access tot bepaalde systemen en afdelingen zodat ik bepaalde problemen kan oplossen. :)
Alleen kan ik niet met mijn eigen handjes deze zaken aanpassen. :{
Ik kan het alleen doorgeven en tegen het management hier zeggen dat het een spoedkwestie is.

Hoe dan ook, ik verwacht binnenkort een geldig antwoord van de andere afdelingen die ik heb aangestuurd. :)

• Zero Tolerance
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2021

Zero Tolerance

Danoontje POWERRRRR !!!!

hmm ik heb het zelfde probleem gehad in bergschenhoek
ik heb hiero ISDN en ook bij mij was de lijn naar m`n huis te lang :'(... maar met een analoge lijn heb je een langer berijk !!!!:D :D dus probeer er een analoge lijn bij te nemen van 14 euro als dat wel lukt ( kost altijd minder dan je telefoon tikken) lukte bij mij wel

P.S. let wel ff op of je het met een analoge lijn het wel redt....:P

Succes

...::: You`re just jealous `cause the little voices are talking to me :::...

• bazs2000

bazs2000

Op vrijdag 01 maart 2002 21:17 schreef le4nder het volgende:
hmm ik heb het zelfde probleem gehad in bergschenhoek
ik heb hiero ISDN en ook bij mij was de lijn naar m`n huis te lang :'(... maar met een analoge lijn heb je een langer berijk !!!!:D :D dus probeer er een analoge lijn bij te nemen van 14 euro als dat wel lukt ( kost altijd minder dan je telefoon tikken) lukte bij mij wel

P.S. let wel ff op of je het met een analoge lijn het wel redt....:P

Succes
Jij hebt niet het zelfde probleem.
Atteman zit niet te ver van de centrale, hij zit volgens de systemen aangesloten op een verkeerde centrale, wat niet zo is.

Overgens hebben wij het over een lijn dat maar 300 meter verschilt van PSTN, niet relevant dus.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Er komt een koperdraadje binnen wat van KPN is.
Er kan een digitaal signaal (ISDN) of analoog (56k6) overheen.

Je kan niet allebei want je hebt maar 1 fysieke draad!!!
En een 2e leggen dat doen ze niet zomaar ff.

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 13:47 schreef Gman het volgende:
Je kan niet allebei want je hebt maar 1 fysieke draad!!!
En een 2e leggen dat doen ze niet zomaar ff.
Er zijn per woning (meestal) 2 aansluitingen beschikbaar. Ik heb hier ook de beschikking gehad over analoog en ISDN.

Verwijderd

Klopt helemaal de meeste woningen beschikken over een tweede aderpaar, alleen is deze 9 van de 10 keer niet ingelast.

Waarom niet gewoon 2 aderparen inlassen, nou simpelweg omdat er dan veel meer kabels de grond in moeten, de database ineens 2 keer zo groot wordt ed.
Het is goedkoper om ff te graven en de gegevens in de systemen bij te werken.

Bij een aanvraag voor een twee aansluiting wordt deze ingelast en beschik je binnen over 2 werkende aderparen.
De wat oudere flats beschikken zelfs over een stuk of 6 aderparen ( oude stap 58 net ).
Pagina: 1