[WC]Buizen ipv slangen ?

Pagina: 1
Acties:

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020
Ik vroeg me af wat er tegen is om buizen te gebruiken bij waterkoeling ipv slangen.

Ik wil de montage problemen enzo even achterwege laten, dus geen reply's van "moeilijk buigen" enzo, maar ik wil weten of er nog meer achter steekt.

Ik ga er vanuit dat het hele WC-systeem van hetzelfde rode koper is, dan treden er geen vreemde reactie's op tussen de metalen etc...Verder heb ik er nog niet over nagedacht, ik wou alleen ff weten of hier al 'weetjes'/theorien etc. over zijn.

(kheb de search gebruikt ja)

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

nou op zich is er niks op tegen..
alleen loop je tegen een paar kleine probleempjes aan.

1 als je alles in elkaar soldeerd is het niet meer buigzaam, hoe krijg je je koelblok op je processor??

2 als je hem er een maal op hebt zitten... hoe krijg je hem er weer af??? of hoe verwissel je processor????

3 bij het verplaatsen van je systeem.. (lanparty)
hangt dus alles aan je processor... alle trillingen van het vervoer worden rechtreeks op je proc over gebracht...
lijkt me niet echt lekker voor het systeem...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:03
Buiten de chemische reacties (die je al genoemd hebt) en de buigbaarheid (die je ook al noemde) zijn er verder natuurlijk geen bezwaren tegen het gebruik van buizen ipv slangen.

Ik denk alleen dat de gemiddeld WC-tweaker dit wel een probleem vindt...

Regelmatig upgraden is een dillemma met buizen als je proc socket ineens op een andere plek zit op je nieuwe mobo, om maar iets te noemen

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Selachii
uiteraard niet alles aan elkaar solderen. Eerder met een aantal schroef-manchetten ofzo...

Verder zou ik de buizen langs de rand van me kast vast zetten met klemmen, dus de trillingen worden dan vooral daardoor gedempt.

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

ik denk dat de topic starter

buizen met nog een stukje slang op het einde er aan bedoelt

:?

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 10:02

Skef

Ik scheer.me

Je kan natuurlijk wel het grootste gedeelte van het circuit in "vaste" koperbuis uitvoeren, en een klein gedeelte (de stukken aan het blok) maak je dan van:
1. Flexibel koperbuis, dus met zo'n mantel eromheen...
2. Slang, welke om de koperbuis geklemd kan worden...

Voor de rest zou ik zeggen: Go for it, is errug stoer als je dat doet (ik doe ook een bepaald gedeelte in koperbuis, maar een ander deel weer met flexibele aansluitslangen met zo'n metalen mantel)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Selachii
Dat upgrade probleem is idd een goed punt, maar is niet zo'n heel groot probleem.

Het laatste stukje met zo'n flexibele koperbuis lijkt me ook wel gaaf idd.

Verder zou je toch niet extra veel last van corrosie etc. moeten hebben als je alleen maar koperbuizen gebruikt?

...gamen blijft leuk...

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 11:25

ReseTTim

Chocolate addicted

als we het ook over lanparties hebbuh denk ook ff aan dat het gaat wegen..

aan de andere kant zou het wel strak staan...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 11:25
Inderdaad, mooie buisjes met aan het eind een stukje slang, zou er wel mooi uit kunnen zien. En het is ook makkelijk bij upgraden, gewoon slangetjes ervantussen, andere zooi installen en koelblok met slangetjes weer aansluiten.

Verwijderd

En dan bij overgang buis naar slang,
een kogelkraantje ertussen.....

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 10:02

Skef

Ik scheer.me

Nog beter: van die koppelingen die je van elkaar af kan trekken zonder dat er vloeistof lekt... (Ik weet nie meer hoe ze heten :P )

Voswinkel (Duits bedrijf) heeft die dingen in kunststof uitvoering, ze heten KN-06...

Ik heb ze besteld bij een Limburgs bedrijf (importeur Nederland), en kreeg er 4 als "sample order", dus gratis :)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Pagina: 1