Toon posts:

[Flash] linken naar frame 2 in andere swf-file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil na een druk op een knop een ander swf-bestand inladen en starten op frame 2.

Hoe kan ik dit het beste doen?

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

[topic=425338/1/25]

even de link in de bovenste post volgen...

NB: Je gaat dezelfde problemen tegen komen als ik, ben ik bang :P

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• cjs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

cjs

Macromedian

Op vrijdag 01 maart 2002 17:09 schreef waxle het volgende:
[topic=425338/1/25]

even de link in de bovenste post volgen...

NB: Je gaat dezelfde problemen tegen komen als ik, ben ik bang :P
Ik denk eigenlijk dat dit best op te lossen valt, maar om daar verder echt iets zinnigs over te kunnen zeggen, zou ik toch eerst de betreffend pagina willen zien, of in ieder geval weten hoe de pagina precies is opgebouwd.

Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal niet zomaar gaan, het is voor op mijn werk. Maar de bedoeling is dat we vanuit de ene knop in een bepaalde SWF-file terecht komen in frame 1 van een andere SWF-file en de 2e knop verwijst naar frame 2 van die andere enz. enz.

Is dit goed te doen of is het aan te raden (is wel makkelijker, maar past niet zo in structuur) om allemaal verschillende swf-files aan te roepen?

Hoe het programma eruit ziet doet er niet toe, het gaat puur en alleen om het linken

• cjs
  • Niet online

cjs

Macromedian

Ai, in dat geval gaat op wat waxle al zei, je zult onoverkomelijke problemen tegen komen met browser-platform combinaties.
Ik wil na een druk op een knop een ander swf-bestand inladen en starten op frame 2.
Maar de bedoeling is dat we vanuit de ene knop in een bepaalde SWF-file terecht komen in frame 1 van een andere SWF-file en de 2e knop verwijst naar frame 2 van die andere enz. enz.
Het is dus niet zo, dat er een nieuwe swf geladen wordt, telkens als je op een knop drukt; wat je dus wel aangaf in de eerste post?

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op zaterdag 02 maart 2002 01:30 schreef cjs het volgende:
Ai, in dat geval gaat op wat waxle al zei, je zult onoverkomelijke problemen tegen komen met browser-platform combinaties.
[..]

[..]

Het is dus niet zo, dat er een nieuwe swf geladen wordt, telkens als je op een knop drukt; wat je dus wel aangaf in de eerste post?
Werkt inderdaad met FS-commands, die een extern .JS of een script in de HTML aanroepen, welke volgens het de relevante framenaam en de ID van de SWF bepaalt... OP NS en IE op PC werkt dat als een tiet, maar de IE voor Mac zwijgt in alle talen, zogezegd :(

ouwe meuk

• cjs
  • Niet online

cjs

Macromedian

Op zaterdag 02 maart 2002 14:32 schreef waxle het volgende:

[..]

Werkt inderdaad met FS-commands, die een extern .JS of een script in de HTML aanroepen, welke volgens het de relevante framenaam en de ID van de SWF bepaalt... OP NS en IE op PC werkt dat als een tiet, maar de IE voor Mac zwijgt in alle talen, zogezegd :(
Kijk, als het een optie was geweest om telkens een geheel nieuwe swf in te laden, zoals hij min of meer aangaf in zijn eerste post, dan had je door gebruik van frames of aanpassen van innerhtml-properties, een nieuwe movie met nieuwe object- en embed-tags kunnen laden. In die tags kun je (crossbrowser) variabelen mee geven aan de betreffende movie, waarop deze movie weer kan reageren.

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

He maar dat zou wel een oplossing zijn. In mijn geval wilde ik juist een SWF in een andere movie laden, maar ik kon hem niet meer unloaden, daarom heb ik ervoor gekozen om de basis swf van frame naar frame te laten springen en in die frames load en unload-commando's te geven...

ouwe meuk

Pagina: 1