Toon posts:

nu word ik er ècht schijtziek van...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...

Ik heb een heel erg eenvoudig thuisnetwerkje met 2 utp 10mbps netwerkkaartjes en een cross-over kabeltje... Dit heeft, met win2000 pro op de server en win 98 (geen SE) op de client altijd goed gewerkt. Totdat ik de server opnieuw moest installeren wegens andere harde schijf en zo: sinds die herinstallatie krijg ik het netwerk niet meer aan de gang. WAAROM!? ik heb echt alles van ik van netwerken wist geprobeerd maar... 't is op :(

Server: 192.100.0.1
Client: 196.100.0.2
subnetmask: 255.255.255.0
Gateway op client: 192.100.0.1
TCP/IP geinstalleerd. Netbios aangevinkt. kabeltje 4 x gecheckt. Netwerkkaartjes gecheckt (door ze even op de kabelmodem aan te sluiten). Geprobeerd NetBeui te installeren (volgens sommigen helpt dat). geen resultaat...

ik word er hartstikke doodmoe van! m'n ouders willen internetten... (en ik wil ook dat ze dat kunnen, want dan betalen ze mijn kabelabbo...)

wie helpt me!?!?

Verwijderd

Je moet effe Sygate downloaden...die wijst je vanzelf de goede weg...bij mij wel iig.

Succes

Verwijderd

Heb je netwerk kaarten waar het crossover kabeltje tussen hangt wel in het zelfde ip segment gehangen.
server: 196.x.x.x
client: 192.x.x.x ???
Op je server heb je dus 2 netwerk kaarten. 1 met de ip instellingen van je kabel provider.
en de 2de met de instellingen voor het thuis netwerk.
dus: server 196.x.x.x en de client dus ook 196.x.x.x met subnet mask 255.0.0.0

Verwijderd

Topicstarter
Homer:

klopt. In de server (win2000) zitten 2 netwerkkaarten, eentje op de kabelmodem met bijbehorende instellingen, en eentje die het thuisnetwerkje doet.

sygate heb ik niet nodig, dat kan ook met ics in win2000 - maargoed - dan moet wel eerst het netwerk op zich werken.

Probleem is nu zo: Wil ik van de server op de client zegt windows: "networkpath \\client is not accessible"

Wil ik van de client op de server dan vind windows ten eerste geen enkele computer (ook de client zelf niet) en zegt hij "kan het netwerk niet doorzoeken"

De server vindt wèl 2 pc's binnen het netwerk...

heeft iemand hier iets aan?

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
probeer eens subnetmask 255.255.255.0
server: 192.168.0.1
client: 192.168.1.0

werkt soms beter...

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
Actionman: wij waren tegelijk... ik zal het even proberen, zometeen bericht

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer...

het werkt niet. geen van jullie oplossingen... 't is nog steeds precies hetzelfde. De server vindt na heel lang zoeken (een minuut of zo) wel zichzelf en de client in het netwerk maar krijgt geen toegang tot de client - de client kan nog steeds het netwerk niet doorzoeken...

oja en uiteraard zijn op beide comps wel wat schijven gedeeld en zo

Verwijderd

Heb je al een ping gedaan tussen de twee systemen?

Verwijderd

In windows ME zit de wizard home networking...die zal ook in w2k wel zitten denk ik. Op de server volg je wat aanwijzingen, dan naar de client, daar douw je de diskette in die je via de wizard gemaakt hebt...en het moet werken..

Verwijderd

Topicstarter
ping van client naar server: 25% loss

ping van server naar client: 50% loss

da's niet best he?

Verwijderd

Topicstarter
wizard? die ben ik nog nooit tegengekomen hier... weet iemand of die er zit, waar hij zit, en of het ook werkt met een win98 client?

Verwijderd

Das inderdaad niet best....
Hoe lang is die kabel....voor UTP moet die in iedergeval langer zijn als 1 meter...
Maar ff voor de duidelijkheid..
Je server heeft 2 netwerk kaarten.
de kaart voor je thuis netwerk heeft dus nu een 192.100.x.x ip
je client een 192.100.x.y ip met een subnet van 255.255.0.0 want als je dus je server 192.100.0.1 en je client 192.100.1.0 en je subnet zit op 255.255.255.0 klopt er iets niet...dus zet in ieder geval je subnet op 255.255.0.0
en probeer dan nog eens de ping...

Verwijderd

in ME zit die wizard "in" My Network Places"...gewoon openen en dan onder add network place..

Verwijderd

Die wizard zit dus niet in WIN2000 server....alleen in WIN98SE en WIN me.

Verwijderd

Topicstarter
ok... instellingen zoals Homer zei, gepingd en... 100% loss, beide richtingen op.

Workgroup is op beide comps identiek...

enne, ik heb win2000 pro, niet server. maakt dat wat uit?

Verwijderd

neem nou gewoon sygate...'t loodst je zo door de setup heen!

Verwijderd

Topicstarter
voor sygate moet toch eerst het netwerk zelf werken?! correct me maar als ik heel erg terrible wrong was maar volgens mij werkte het wel zo...

Verwijderd

Probeer deze settings eens :

Server: 192.168.0.1
Client: 192.168.0.2
subnetmask: 255.255.255.0
Gateway op client: 192.168.0.1

Verwijderd

100% loss op de ping ???
Heb je wel de ip settings veranderd voor de juiste netwerk kaart.??? En heb je een andere range voor je thuis netwerk als voor het kabel modem....anders werkt die ook niet.

• actieman
  • Laatst online: 23-08 11:26
Dat zoeken binnen het netwerk kan wel kloppen op je win2k. Doet mijnes ook best wel lang over, het lijkt wel of ie ook via je kabelinternet gaat zoeken voor mede workgroup gebruikers.

Heb zelf netwerkje van win2k met kabelinternet naar winME client.
Ik werk met een HUB, is wel makkelijk als er "gasten" komen. Mijn internetdeelproggie is 602pro Lansuite 2000 heel gebr. vriendelijk en werkt goed met win2k.

Ik zal straks als ik thuis ben ff wat instellingen posten. (19:30 oid)

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu zelf weer thuis en ik zal er straks weer even naar kijken...

Homer: ja, volgens mij heb ik het goed gedaan... ik zat namelijk nog steeds te kabelen en nu nog steeds dus...

kan het anders zijn dat mijn crosscable kapot is of zo? Beide pc's zijn (sorry, het gaat nou eenmaal niet hier) niet geaard en ik heb wel eens vonkjes zien overschieten met bijv het pluggen van een joystick.....
de kast is soms dus best wel statisch denk ik. Kan het daaraan liggen?

• B.A. Baracus
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

ehh, als je een keer 50 % en een keer 25 % packetloss hebt gehad , dan is het softwarematig dus wel goed geconfigureerd, anders zou je ALTIJD 100% loss hebben, maar is je kabel, of je netwerkkaart vertiefd. Probeer eens een ander kabel.
Pagina: 1