Toon posts:

Athlon XP nooit idle: altijd 40/50% belast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Athlon XP1600+, die trouwens wel stabiel loopt en goed clockable is (temps zijn laag: 34 idle tegenover 37 stressed)is altijd tussen de 40/50% belast, met welke tool ik ook kijk.
Ook in veilige modus (win98), dus hardware probleem? Met 100 Mhz FSB bestaat het probleem ook! Dus het handhaven v/d clock zal het niet zijn...
What is wrong? Herkent iemand dit probleem? Ik heb een MSI bord met Via KT266A chipsetje, nogal buggie als je het mij vraagt... SBLive!Player heeft ernstige gevolgen voor stabiliteit, de PCI latency is standaard niet goed afgesteld, etc....

BTW: Welke temps moet ik vertrouwen? Bios temps liggen nog eens 5 graden lager (behalve casetemp, dan zou die onder kamertemp komen) Fuzzy Logic ea geven bovenstaande temps aan dus die zal ik maar vertrouwen....

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59
Noem eens een paar tools die je hebt gebruikt?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
SiSoft Sandra, HotCPU Tester Lite, Bionic CPU Tester/Monitor, en gewoon taakbeheer (zowel w98 als w2K) Als ik m'n muis beweeg schiet de belasting omlaag naar normale percentages.

Alsof er in idle toestand een deel v/d processor wordt uitgeschakeld en de resterende delen extra worden belast ofzo, en dattie dat dan meet (snapt iemand wat ik bedoel?). Zou kunnen als je bijv Rain of andere software cooling gebruikt, maar die heppik niet.

Verwijderd

Toevallig een optical muis/toetsenbord ?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op vrijdag 01 maart 2002 12:49 schreef Tuxus het volgende:
Ik heb ook een optical muis, maar altijd onder de 1%

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
geen speciale hardware, helemaal bare getest.... :(

Verwijderd

Topicstarter
Bedenk me net, even testen met CAS2.5 settings ipv CAS2 wil misschien schelen?
Hyundai mem CAS2, zou het daaraan kunnen liggen?

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 23:26

Gallus

Cheesy

Met de windows xp/2000 task manager kan je toch ook bekijken welk process hoeveel cpu time gebruikt? Kan je zo niet de oorzaak achterhalen?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Topicstarter
Grapjas. 99% op niet-actieve systeemprocessen, oftewel het idle-proces.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, net als ik me systeem (win98SE) heb gestart is het percentage 20% nar 10 mins al iets van 50%. Ik heb toevallig wel Hyundai geheugen op cas2...(touwens ook Duron 1GHz, 128 MB)

edit:
Nu fail-safe mode gezet in bios, cas latency kan ik niet veranderen gewoon in bios daarom fail-safe mode, en nu geen CPU belasting al ik niets doe...

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Precies hetzelfde heb ik ooit op m'n servertje gehad: een dual celeron op Abit BP6 mamaplank. Ook altijd 50% CPU-belasting zonder enig actief programma. Eerst dacht ik dat het aan één van de celerons lag die wel vet oc'ed is (550ipv366MHz), schijnbaar toch niet.
Mijn 'oplossing': heb Win2K opnieuw geinstalleerd en probleem was opgelost. Oorzaak :?

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

had ik ook altijd met win98 op meerdere pc's , onder XP/2k altijd lekker laag als ik nix doe....

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan ga ik lekker weer win2k installeren (was ik toch van plan)met wat conservatievere mem-settings.
Toch jammer dat je CAS2 koopt en het vervolgens niet lekker werkt.

Ik heb hetzelfde MSI mobo als Cougar007, dus ik ga jouw oplossing nog eens wat uitgebreider testen. Thnx every1

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:12
met win98 heb ik altijd 60-70% belasting. weet ook niet waarom. in 2k/xp heb ik daar helemaal geen last van. vaag :?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:11

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Op vrijdag 01 maart 2002 12:49 schreef Tuxus het volgende:
Wat is een optical toetsenbord? :P

Verwijderd

Topicstarter
Hij bedoelt natuurlijk IR keyboard of radiografisch. Daar leest de gemiddelde tweakert toch wel doorheen?
Pagina: 1