Toon posts:

MS sbs45 upgrade naar 2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou het beste zijn om te doen als je een server wil upgraden van sbs45 naar sbs2000, op de server zijn exchange55 proxy20 actief met arcserve(geen it) en mcafee netshield45.

Gewoon er over heen ploffen (met alle gevolgen van dien), verse install maken, maar hoe ik heb EEN server die productioneel ingezet is.

misschien heeft iemand deze pijnlijke upgrade al op zijn geweten, deel het met ons?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
kheb ook nog zon machine in productie staan, echter ik begin er niet aan om deze over te zetten naar 2000, niet dat ik 2000 niet vertrouw, integendeel, echter het is zo dat deze nt4.0 machine superstabiel draait...

je zou een 2e server kunnen pakken en deze inrichten volgens de wensen, en geleidelijk alles overzetten

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 13:07 schreef zwelgje het volgende:
je zou een 2e server kunnen pakken en deze inrichten volgens de wensen, en geleidelijk alles overzetten
Er moet geupgrade worden....
Een 2e computer is er in de vorm van een win2k server (geen AD) in hetzelfde domain maar niet hardwarematig voldoende om op te bouwen, het blijft een lastig probleem (vandaar de posting).

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Op vrijdag 01 maart 2002 12:12 schreef Conar het volgende:
Wat zou het beste zijn om te doen als je een server wil upgraden van sbs45 naar sbs2000, op de server zijn exchange55 proxy20 actief met arcserve(geen it) en mcafee netshield45.
Dit is echt een opdracht waar ik persoonlijk niet aan zou gaan beginnen. Die upgrade van exchange 5.5 naar 2000 alleen al is zeer lastig (vooral omdat binnen exchange 2000 een user niet meer dan 1 mailbox kan hebben). Om dan nog maar te zwijgen over ISA server want dat pakket zuigt echt. Maar goed mocht je het gaan doen dan wens ik je veel succes! :)

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Topicstarter
mmmmh lijkt me dat er andere hulpmiddelen moeten bijdragen aan de oplossing van t dit probleem :7

Als ik nu ISA weglaat en een *nix doos installeer voor inet hoeft alleen exchange + server nog maar een update te ondergaan.

Kan ik exchange2000 tijdelijk op een andere server zetten en dan een soort van migratie uitvoeren (met public folders) van 5.5 om vervolgens de oude server te voorzien van win2k + exchange en dan terug migreren van de tijdelijke server.....