GrabIt 'steelt' bandbreedte

Pagina: 1
Acties:

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 20:02
een nntp-download programma GrabIt download prima uit nieuwsgroepen, maar heeft als keerzijde dat mijn mede-netwerk gebruikers geen bandwidth meer hebben. (mxstream, 8-hub) bij bijv. internet wordt de bandwidth eerlijk gedeeld maar als ik download met GrabIt kan niemand meer internetten >:)
ze trekken dan mijn kabel er uit :(

de nntp-poort wordt dus niet eerlijk geshared (denk ik) en bijv. de html-poort wel. hoe kan ik bijv. de nntp maximaal 70% geven of nog beter ervoor zorgen dat ook als ik GrabIt gebruik er eerlijk bandwidth gedeeld wordt?

Verwijderd

traffic shaping.

zoek eens in de search zijn al zat oderwerpen over geweest dacht ik.

ps: kun je in grap-it niet instellen hoeveel download hij mag vorderen??

Verwijderd

Ik heb ook een keer grabit gebruikt met mijn Planet ADSL abo en als ik dan uit de nieuwsgroepen download van de Planet newsserver met 107 (max) kb/s dan doet de rest het amper meer, niet alleen op de rest van het netwerk, maar ook het overige internet verkeer op dezelfde computer loopt uitermate traag.
Ik dacht eerst dat dit kwam omdat het 'intern' bij planet op het netwerk staat... Als ik met 107 kb/s van internet af download werkt de rest namelijk nog wel goed.
Ik denk dat het komt omdat newsgroups makkelijker je bandbreedte voltrekken omdat het 'intern' is bij je provider zelf