ASUS a7v-e met Athlon TB 1000 Mhz

Pagina: 1
Acties:

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 09:22
Heel leuk zo'n ASUS board, maar in het BIOS of met jumpers kan ik de FSB max op 110 zetten met een multiplier van 7,5..
De multiplier kan niet hoger. :(

Dat betekent dat ie dus op 825 Mhz loopt ipv 1 Ghz. Weet iemand hoe ik die FSB op 133 krijg zodat ik 1 Ghz krijg?

Mocht dit niet kunnen, is er ook een AMD TB 1 Ghz met een multiplier van 10 verkrijgbaar?

Verwijderd

volgens mij kan dat inderdaad niet en zul je dus een van de eerste t-birds moeten vinden die idd een fsb hebben van 100 mhz en een multiplier van 10

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Mjah, of je die oude beestjes nog kunt vinden is inderdaad een vraag.. Maar ze zijn er in ieder geval wel :)

Wat je ook kunt doen als je een beetje handig bent, en een beetje lef hebt, is de multiplier bruggen gaan veranderen zodat het ding standaard op 10x opstart..

Op Tom's hardwareguide heeft ooit een artikel gestaan met uitleg..

Bruggen kun je trouwens verbreken met een batterijtje (gewoon kortsluiten eigenlijk).. Maar dat is allemaal wel terug te vinden in de search..

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
of een duron 1200 ofzo ...

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• j_bos
Als ze bestaan, dan zorgen ze bij Xenon maar ff dat ik er een krijg..

Weet je echt zeker dat ze er zijn met een multiplier van 10?

Ik hoop dat ik dan wat kan regelen met Xenon :)

• kleefding
  • Laatst online: 12-08 08:28
heb zelf een tb 10x100, ik denk dat je beter de 7,5x133 kunt houden die heetft een grotere bandbreedte. als er echt graag vanaf wilt wil ik m wel ruilen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op vrijdag 01 maart 2002 12:30 schreef kleefding het volgende:
heb zelf een tb 10x100, ik denk dat je beter de 7,5x133 kunt houden die heetft een grotere bandbreedte.
:?

Hij krijgt z'n systeem niet op 133MHz FSB.. Dus waarom zou die proc dan een hogere bandbreedte hebben??

(De cores van een B (100MHz) of C (133MHz) versie zijn overigens exact gelijk!)

• j_bos
Jah ik kijk wel ff, die krenten bij Xenon zullen em wel nie willen ruilen..
Bij het bestellen van het systeem (zelf samengesteld) is wel gevraagd of het allemaal kon. Dan hadden ze moeten zeggen dat dat mobo niet op 133 FSB kan en dus dat die proco niet op 1 Ghz kon draaien.

Ik vind dat ze dan maar gewoon een andere geven. Maar jah we shall see. Volgens mij is Xenon daar niet zo makkelijk in. Denk niet dat ik voortaan daar m'n computer spulletjes haal.

Eerder al deden ze moeilijk over een muis. Die kwam maar niet, dus gebeld, was niet meer leverbaar. Dan maar een andere, moest er volgens hun bijbetaald worden. Uiteindelijk toch na lang bellen er samen uit gekomen, maar dat moet niet nodig zijn.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:12
Op vrijdag 01 maart 2002 12:30 schreef kleefding het volgende:
heb zelf een tb 10x100, ik denk dat je beter de 7,5x133 kunt houden die heetft een grotere bandbreedte. als er echt graag vanaf wilt wil ik m wel ruilen.
zijn mobo kan nie eens een bus van 133 aan.... hij moet zorgen dat er een andere cpu inkomt.... of unlocken... of tevreden zijn met wat tie nu heeft

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1