• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Binnenkort heb ik een feest en wil daar foto's gaan maken.
Het feest is uiteraard binnen. Wat voor instellingen kan ik het beste gebruiken, flitser aan/uit, rode ogen ??
Ik heb een Fuji Finepix 1300.

Als ik met flitser uit foto's maak, dan worden ze zonder statief toch een beetje wazig, dus flitser maar aanlaten ?

Ik had bij de Blokker voor de zekerheid ook nog een pakje batterijen gehaald. Voor het geval mijn oplaadbare op zouden gaan.
Gister gingen de oplaadbare op, dus de nieuwe batterijen meteen maar gebruikt. Na circa 8 foto's met LCD-scherm aan, begon het lampje van "low battery" al te knipperen.
De camera had nog niets eens 5 minuten aangestaan.
Is dat niet een beetje snel voor nieuwe penlite's ?
Het zijn Panasonic Plus, 1.5V.
Dat ze minder lang mee gaan okay, maar amper 5 minuten is wel erg snel. :(

Vanochtend trouwens weer wat foto's gemaakt, en kreeg dit keer geen melding dat de batterijen op raakte.
Vreemd....

Wie heeft tips voor foto's maken op feesten, batterijen....enz ??

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Hoe digitaal het ook is, het is en blijft fotografie, en als je goede foto's wilt maken moet je je toch wat gaan verdiepen in de materie, door boeken over fotografie te lezen. Misschien dat je op google wat kunt vinden over bestaand-licht fotografie......

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ik weet niet of je de sluitertijd kunt aanpassen, maar dat is een goede manier om een feest 'live' weer te geven...

langere sluitertijd zorgt voor lichteffecten - denk aan lichtende van rijdende auto bij nacht.
nadeel is wel dat je een hele vaste hand nodig hebt...

LCD uit is de beste oplossing om batterijen te sparen...alleen de foto's ff bekijken nadat ze gemaakt zijn, vreet stukken minder batterijen...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Ik gebruik mijn A101 op feesten (Dat is de 1300 met filmfunctie en een iets gerestyled model).
  • Voor foto's van mensen in het donker, rode ogen reductie aanzetten
  • Foto's van de sfeer en laserlicht: Lange sluitertijd, alleen als je geen pillen op hebt en niet trilt ;)
  • gebruik je wel pillen: zet hem maar lekker op de auto stand
  • Gebruik minimaal 1600mAh NiMH batterijen. bv zo'n GP powerbank setje. Is bij elke fotozaak wel te krijgen of bij de kijkshop. 1800 mAh is nog beter
Je kan gewoon de hele nacht je LCD aanlaten, doe ik ook altijd

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03 18:00
Zorg in ieder geval dat je niet tegen het licht in gaat staan. Flitser aan! En neem van die Duracell Extra Power (die blauwe) batterijen. Die moeten toch wel wat langer mee gaan lijkt me. En de mA moet ook zo hoog mogelijk zijn! Het liefst 1800 :+

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)