realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol!
Zelf heb ik een AMD K6 533 en daar zat ook maar 64MB in, ging nog eens 8MB af voor het video geheugen, dus ik hield in totaal 56MB over. Divx ging niet echt geweldig.
heb er 128 bij gezet dus zit nu op 184MB ram en DIVX draait nu geweldig, zonder haperingen, dus ik zou het zeker doen.
heb er 128 bij gezet dus zit nu op 184MB ram en DIVX draait nu geweldig, zonder haperingen, dus ik zou het zeker doen.
Geheugen bijplaatsen kan nooit kwaad
Signature
Het kan ook zijn dat het aan je videokaart ligt, ik heb thuis een K6-2 266 met 64MB ram, deze kan met een S3-virge echt geen DivX draaien, maar nu er een Riva128 in zit gaat het perfect...
[misschien stom modus]
Kan het niet ook aan de processor liggen??
[/misschien stom modus]
En idd extra ram is natuurlijk altijd goed!
Kan het niet ook aan de processor liggen??
[/misschien stom modus]
En idd extra ram is natuurlijk altijd goed!
We hebben het hier over laptops, je kunt geen videokaarten wissellen in een laptop. Geheugen is inderdaad een hele goede upgrade voor een laptop. Je kunt als je wat tijd erin steekt om er achter te komen welke soort processor erin jouw laptop zit, deze processor vervangen voor een sneller type. Met de soort processor bedoel ik dus de verpakking (vb BGA). Bij www.tomshardware.com is hier laatst een heel artikel over geschreven.Op vrijdag 01 maart 2002 12:08 schreef Gabriel-LG het volgende:
Het kan ook zijn dat het aan je videokaart ligt, ik heb thuis een K6-2 266 met 64MB ram, deze kan met een S3-virge echt geen DivX draaien, maar nu er een Riva128 in zit gaat het perfect...
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Verwijderd
ik denk dat het aan de proc ligt.
ik weet nog wel in de tijd van de pentium I (normale pc's) had je een zo'n mpeg kaart nodig om films goed af te spelen (als het om dvd films gaat) en vanaf ongeveer de 400MHZ proc, had je deze kaart niet meer nodig, en kon je het gewoon zo vloeiend afspelen. (die mpeg kaart nam het "werk" over wat anders door de proc gedaan wordt, om het makkelijk uit te leggen) ook de video kaart speelt een belangrijke rol, maar ik begrijp dat je die niet kunt vervangen.
in jouw geval is die geheugen uitbreiding natuurlijk altijd nuttig, maar dat door je films snel gaan draaien, betwijfel ik.
ik weet nog wel in de tijd van de pentium I (normale pc's) had je een zo'n mpeg kaart nodig om films goed af te spelen (als het om dvd films gaat) en vanaf ongeveer de 400MHZ proc, had je deze kaart niet meer nodig, en kon je het gewoon zo vloeiend afspelen. (die mpeg kaart nam het "werk" over wat anders door de proc gedaan wordt, om het makkelijk uit te leggen) ook de video kaart speelt een belangrijke rol, maar ik begrijp dat je die niet kunt vervangen.
in jouw geval is die geheugen uitbreiding natuurlijk altijd nuttig, maar dat door je films snel gaan draaien, betwijfel ik.
Pagina: 1