geheugen uitbreiding, nuttig??

Pagina: 1
Acties:

• zjobke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-03-2023

zjobke

dus.....

Topicstarter
hoi,

Ik heb een toshiba laptop 266 Mhz 64 Mb geheugen. Wanneer ik films wil bekijken op mijn laptop loopt het geluid goed alleen het beeld is te traag.

Ik wil nu extra geheugen bijplaatsen (totaal kom ik dan op 160 Mb)
Heeft iemand ervaring hier mee en kan ik na deze geheugen uitbreiding wel mijn films goed afspelen??

mvg zjobke

realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Jazeker , alhoewel ik een slag om de arm houd vwb DivX

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zelf heb ik een AMD K6 533 en daar zat ook maar 64MB in, ging nog eens 8MB af voor het video geheugen, dus ik hield in totaal 56MB over. Divx ging niet echt geweldig.

heb er 128 bij gezet dus zit nu op 184MB ram en DIVX draait nu geweldig, zonder haperingen, dus ik zou het zeker doen.

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Geheugen bijplaatsen kan nooit kwaad :)

Signature

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Het kan ook zijn dat het aan je videokaart ligt, ik heb thuis een K6-2 266 met 64MB ram, deze kan met een S3-virge echt geen DivX draaien, maar nu er een Riva128 in zit gaat het perfect...

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:08
[misschien stom modus]
Kan het niet ook aan de processor liggen??
[/misschien stom modus]

En idd extra ram is natuurlijk altijd goed! :D

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Op vrijdag 01 maart 2002 12:08 schreef Gabriel-LG het volgende:
Het kan ook zijn dat het aan je videokaart ligt, ik heb thuis een K6-2 266 met 64MB ram, deze kan met een S3-virge echt geen DivX draaien, maar nu er een Riva128 in zit gaat het perfect...
We hebben het hier over laptops, je kunt geen videokaarten wissellen in een laptop. Geheugen is inderdaad een hele goede upgrade voor een laptop. Je kunt als je wat tijd erin steekt om er achter te komen welke soort processor erin jouw laptop zit, deze processor vervangen voor een sneller type. Met de soort processor bedoel ik dus de verpakking (vb BGA). Bij www.tomshardware.com is hier laatst een heel artikel over geschreven.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

ik denk dat het aan de proc ligt.
ik weet nog wel in de tijd van de pentium I (normale pc's) had je een zo'n mpeg kaart nodig om films goed af te spelen (als het om dvd films gaat) en vanaf ongeveer de 400MHZ proc, had je deze kaart niet meer nodig, en kon je het gewoon zo vloeiend afspelen. (die mpeg kaart nam het "werk" over wat anders door de proc gedaan wordt, om het makkelijk uit te leggen) ook de video kaart speelt een belangrijke rol, maar ik begrijp dat je die niet kunt vervangen.

in jouw geval is die geheugen uitbreiding natuurlijk altijd nuttig, maar dat door je films snel gaan draaien, betwijfel ik.
Pagina: 1