Toon posts:

UTP kabel werkt wel met realtek, niet met 3com

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit is wel het vaagste wat ik tot nu toe met netwerken heb meegemaakt...

De kabel gaat niet werken met 3com netwerkkaarten.. Hij zegt dat de kabel niet is aangesloten. Als ik de 3com kaart vervang voor een realtek dan doet ie het wel gewoon..

IS dit een bekend probleem of heb ik gewoon weer geluk.

Het is een nieuwe UTP CAT5 kabel van 25m. (en ik heb GEEN zin om weer geld uit te geven aan dat netwerk)

de Kaarten werken allemaal perfect, want ik heb die 3com kaart uitgeprobeert met een andere kabel en die werkte gewoon! en de kabel is dusm NIET kapot, omdat ie wel werkt met realteks!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Terug brengen en van de domme houden dattie het niet doet (je hebt alleen maar 3Com kaartjes).
Krijg je een nieuwe die dezelfde kuren vertoond, heb je mischien een brakke 3Com NIC (zit levenslang garantie op)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Bij mij was de kabel een keertje fout toen hij mijn 3com niet deed en mijn intel kaartje wel

Verwijderd

Topicstarter
ik had moeten zeggen een redelijke nieuwe kabel... want ik heb hem niet gister gekocht.... :) eerder een maandje geleden. En die 3com kaarten werken gewoon. Dus die hoef ik niet terug te sturen. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 10:44 schreef Apocalyps het volgende:
Bij mij was de kabel een keertje fout toen hij mijn 3com niet deed en mijn intel kaartje wel
Maar das toch vaag? Waarom zou die bij de ene kaart wel werken en bij de andere niet? hmmz... Ik denk dat ik maar ga kijken of ik een nieuwe kabel kan krijgen daar... tnx iig

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

misschien zitten de in de snoer connectors een beetje scheef ten opzichte van de stekker. dan zou een stuggere veerin de nic-poort geen contact maken, en een soepelere veer wel

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

De vraag is wat voor 3com heb je, als er een bnc aansluiting opzit kan het zijn dat er in de "bios" van de kaart is aangegeven dat hij alleen naar deze aansluiting mag kijken en dan de utp aansluiting nooit gaan werken.

Met een DOS pakketje van 3com kan je hem instellen kijk evt even bij 3com.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 21:14 schreef bdl het volgende:
De vraag is wat voor 3com heb je, als er een bnc aansluiting opzit kan het zijn dat er in de "bios" van de kaart is aangegeven dat hij alleen naar deze aansluiting mag kijken en dan de utp aansluiting nooit gaan werken.
Bij een andere kabel deed hij het toch wel, dan kan het toch niet aan een BNC aansluiting liggen?

Tja, als een andere kabel het wel doet, zou ik voonamelijk kijken naar de kabel die het niet doet. Lijkt mij dat daar toch een aansluitprobleem is.

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Even goed lezen, Dat heb ik dus niet gedaan
Vaag, zou toch mijn vraagtekens zetten bij die kabel, en terug gaan naar de winken aangezien die kabel nieuw is.

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:40
Gebruik je hem misschien als link-kabel ? 3com en intel kaartjes SCHIJNEN (vang me er niet op) daar niet goed tegen te kunnen.

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Pagina: 1