Mja ik denk van, lamaar prutsen enzo.. en waarempel soms lukt het ook nog!
sendmail direct aanroepen ?
Of natuurlijk je host provider lief aankijken
Of natuurlijk je host provider lief aankijken
Die gebruikte ik dus eerst aapie, de mail functie gebruikt native sendmail
En?Op vrijdag 01 maart 2002 10:24 schreef Carda het volgende:
Die gebruikte ik dus eerst aapie, de mail functie gebruikt native sendmail
Ik had het toch niet over mail() gebruiken, maar over sendmail?
Als zij alleen mail() uitgezet hebben kan je nog steeds sendmail aanroepen?
En als die nou ook es plat ligt
Wat snellere SMTP server gebruiken 
In phpBB2 is het ook zo dat we standaard mail() gebruiken maar anders terug vallen op een Emailer class die SMTP gebruikt. Werkt erg goed eigenlijk. Zorg gewoon dat je een verbind met een SMTP server die erg dichtbij zit..
In phpBB2 is het ook zo dat we standaard mail() gebruiken maar anders terug vallen op een Emailer class die SMTP gebruikt. Werkt erg goed eigenlijk. Zorg gewoon dat je een verbind met een SMTP server die erg dichtbij zit..
Hmm, mja.. da's nou het probleem.. ALS het misgaat met die smtp dan heb je geen queue meer en ben je email kwijt.
beste wat je kan doen (als je sockets functies hebt) is gewoon een socket opentrekken en dan flink SMTP-protocol-praten met een snelle/goede mailserver
Dat is dus de enige oplossing? Da's dus niet een veilige oplossing ben ik achter gekomen.
Als die smtp server eruit ligt of zelfs de ontvangende smtp server dan raak ik meel kwijt hoe je het went of keert..
Als die smtp server eruit ligt of zelfs de ontvangende smtp server dan raak ik meel kwijt hoe je het went of keert..
tja zo werkt email
(nu blijftet wel een tijdje heen en weer bouncen en 'onderweg' maar als de problemen niet opgelost worden komtet indeed terug bij de zender (of bounce adres))
cgi ? formmail.ph ?
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Als het te langzaam gaat, kan je toch gewoon met een database een queue opbouwen. Daar alle te verzenden mailtjes in gooien en met een cron-jobje die mailtjes versturen.
Dan kan je het zelfs ook nog zo ver uitbreiden dat wanneer je het mailtje terug krijgt, dat ie dan een andere smtp server probeerd.
Als het goed is zou je trouwens geen een andere mailserver kunnen misbruiken voor het versturen van jouw mailtjes, omdat ze als het goed is niet mogen worden ge-relay'ed. Hierdoor zou je dus gebruik moeten gaan maken van publieke smtp servers, die alles relay'en.
Het nadeel daar van is dat er bij de verschillende providers ook 'zwarte' lijsten circuleren met de adressen van die smtp servers. Als er een mailtje van een van die servers komt, is de kans groot dat een isp het mailtje niet eens accepteerd of meteen delete, omdat er van uitgegaan wordt dat het spam is (anders zou het nl. wel van een goede smtp server komen).
Dan kan je het zelfs ook nog zo ver uitbreiden dat wanneer je het mailtje terug krijgt, dat ie dan een andere smtp server probeerd.
Als het goed is zou je trouwens geen een andere mailserver kunnen misbruiken voor het versturen van jouw mailtjes, omdat ze als het goed is niet mogen worden ge-relay'ed. Hierdoor zou je dus gebruik moeten gaan maken van publieke smtp servers, die alles relay'en.
Het nadeel daar van is dat er bij de verschillende providers ook 'zwarte' lijsten circuleren met de adressen van die smtp servers. Als er een mailtje van een van die servers komt, is de kans groot dat een isp het mailtje niet eens accepteerd of meteen delete, omdat er van uitgegaan wordt dat het spam is (anders zou het nl. wel van een goede smtp server komen).
mail() in PHP doet grofweg het volgende :Op vrijdag 01 maart 2002 10:21 schreef Carda het volgende:
Nadat de niet nader te noemen W@#$%^$!! hostprovider om spam te verminderen de mail() functie van php eruit heeft geflikkerd zoek ik daar een vervanging voor.
Ik heb al phpmailer geprobeerd maar die maakt een smtp connectie elke keer en daar word ik een beetje beroerd van omdat dat soms wel erg lang kan duren.
fp = popen("/usr/sbin/sendmail extraargs");
fprintf(fp, "To: %s\n", to);
fprintf(fp, "Subject: %s\n", subject);
fprintf(fp. "%s\n", extra_headers);
fprintf(fp, "%s\n", message);
fclose(fp);
Als popen() nog werkt zit je goed. Hebben ze dat ook dichtgezet vrees ik dat je nog maar twee mogelijkheden hebt : filetje creeeren en sendmail daar op loslaten, of toch poort 25 volgooien met mail
Verwijderd
imap_mail()?
maar die maakt volgens mij ook gebruik van de sendmail, anders zie hierboven...
maar die maakt volgens mij ook gebruik van de sendmail, anders zie hierboven...
Ik heb het idee dat onze topicstarter - gezien het probleem - geen mogelijkheid heeft om cron-jobjes toe te voegen...Op vrijdag 01 maart 2002 17:59 schreef freak007 het volgende:
Als het te langzaam gaat, kan je toch gewoon met een database een queue opbouwen. Daar alle te verzenden mailtjes in gooien en met een cron-jobje die mailtjes versturen.
Pagina: 1