Toon posts:

A7V-E problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen in windows XP.
Sinds ik een nieuwe PC heb met een A7V-E mobo en ik in WinXP zit, blijft hij zomaar om de +/- 10 mins gewoon hangen. Je kan dan totaal niets meer doen, het systeem is gewoon helemaal vast gelopen.

Tevens heb ik ook nog een probleem als ik film kijkt (maakt niet uit welke soort) blijft hij ook soms hangen.
Ik hoor dan eerst een harde piep, die circa 5 seconden duurt en dan hangt mijn systeem ook weer .. ARGH!

Dit is mijn systeem :

----------------------------------------
Asus A7V-E mobo..
AMD Thinderbird 1200 MHz
Soundblaster 512 PCI
Voodoo3 VideoCard
512 MB Ram.
en Windows XP
----------------------------------------

Suggestions ?????? Zou het wel kunnen gebruiken graag :)

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:53
bios upgraden?

ondertussen is versie 4 al uitgebracht

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

Heb precies hetzelfde probleem gehad (al was het met win98se).
Ook met een A7V-E (draait mijn Duron700 op)

Dus ook 10min hangen. En zodra je ook maar iets met audo/video doet dat je dan op een moment (soms meteen na een paar seconden, soms pas na een paar minuten) een piep hoort, en dan hangt het systeem.

Oplossing: nieuwe bios flashen. Hielp bij mij. (en dan heb ik ook nog eens een beta van 4 geloof ik)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Probeer je SB eens in een ander slot. Ik heb ook zo'n bord en de kaart wil het alleen doen in slot 3 of 4.

• Yucko

Yucko

Nou, dat bracht bij mij destijds geen soelaas. Alleen het totaal verwijderen bracht bij mij uitkomst. Echt bagger. Gelukkig dat die biosupgrade werkte, anders was moederbord ---> retour winkel.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Wat ook helemaal het raare is ervan, is dat als ik Win2000 erop heb staan loopt mijn PC zo soepel als ik weet niet wat. Alleen die HArde piep heb ik dan nog wel als ik video kijkt..

Maar echt zodra ik pas WinXP erop zet ... ouchy!! tja dan komen er allerlij problemen.. en 1 erge daarvan is die vastloper ..

maar ik zal het eens doen die nieuwe drivers ...

• Yucko

Yucko

Welke drivers ? BIOS moet je upgraden, niet je drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Dude ik heb het ook over de via DRIVERS :D

en ja Bios moet je upgraden DUH .. dat weet ik ook wel heheeh *D

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op vrijdag 01 maart 2002 13:30 schreef trunks2st het volgende:
Dude ik heb het ook over de via DRIVERS :D

en ja Bios moet je upgraden DUH .. dat weet ik ook wel heheeh *D