Toon posts:

Grotere Resolutie Opnemen met PCTV Rave kaart!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik mijn PCTV Rave kaart in een grotere resolutie kan opnemen.Ik kan namelijk alleen nog maar 320 - 240 opnemen.Maar weten jullie hoe ik B.V. 600 - 480 kan opnemen?? :?

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 20:10

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

kan niet met die kaart, ja of met 15 frames per seconde

...

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan moet ik me er dan maar bij neerleggen. Is wel rot man om kleine beeldjes op te nemen.Full Screen ziet het er N.L. niet uit. :( :'( ;(

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 09:29
Kan wel! Ik heb wel vaker 768x576@25fps opgenomen met m'n Rave. Ik ga eventjes vanuit dat je virtualdub gebruikt, als niet, maakt niet uit, maar zal wel op 't zelfde neerkomen.

Kaart kan niet tegelijk een overlay-window hebben en capturen (dat zou willen zeggen dat je capture-kaart het video signaal naar de videokaart moet sturen EN naar je processor voor verdere bewerkingen).
Je moet je tv-kaart op preview zetten (of helemaal niks weergeven tijdens het capturen). Dan wordt het videosignaal alleen naar je processor gestuurd en evt. van daaruit verder naar je videokaart...

Hoop dat 't een beetje duidelijk is ;)

edit:

Wel een goeie mjpeg-codec gebruiken natuurlijk!! Volgens mij is 't maar een trial versie, maar kijk hier eens: http://www.jpg.com/video/index.html

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:44
Virtualdubis idd een goed programma om in hoge resoluties mee op te nemen. Ik gebruik het zelf ook in combinatie met m'n pinnacle pctv retail. Ik denk dat je eerst dat standaard programma, studio pctv gebruikte. Daar kan je inderdaad maar in hele lage resoluties opnemen.

Verwijderd

Topicstarter
Zal eens kijken of het lukt. Gewoon virualdub gebruiken dus.

.....Hij geeft een fout aan:

ERROR 424: FOUT: KAN HET VIDEO-APPARAAT NIET OPENEN

wat is er nu fout, is het de versie van virtualdub, ik gebruik versie 1.4.8 :? :?

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Met m'n PCTVPRO kan ik ook niet goed opnemen, ook niet met virtualdub. Daar kan ik ook maar de halve resolutie nemen, of ik krijg een error (zoals hierboven).

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe we dit op kunnen lossen. Want er moet volgens mij wel iets tegen te doen zijn. Of heb ik weer een gare kaart gekocht. :?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
zet everlay eens uit in virtualdub, dat kan de reden zijn dat het niet werkt

Verwijderd

Als je met virtualdub de PCTV kaart wilt gebruiken dan moet je ervoor zorgen dat geen ander programma deze kaart gebruikt. Zorg er dus voor dat PCTV Vision niet aan staat.

Verwijderd

Topicstarter
Virtual Dub werkt nu wel met capturing alleen hapert het beeld nu, als ik hem vervolgens op 29 Frames p/s zet dan hapert het beeld nog van het bestand dat ik gecaptured heb. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen? :?

Verwijderd

Happeren ?
Geen idee, kijk als je captured zoner compressie wordt
het hoogstwaarschijnlijk te veel data voor je PCI bus.
DUs happeren.

Bijf van 29 FPS af, das voor NTSC etc.
Wij doen PAL in NL en dus 25 FPS.

Probeer hetzelfde geintje eens met AVI_IO.
Ik weet zo geen url maar doe een search, met de underscore ja.

Verwijderd

Enkele programma's voor het capturen van video:

- VirtualDub
- AVI_IO
- freeVCR
- iuVCR

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Overlay uitzetten et voila *D

Verwijderd

Ok wel een oud topic, maar aangezien deze oude tvkaarten techniek nog steeds gebruikt wordt met de daarbij behorende problemen (ik heb overigens de pctv pro):

Als ik in WinXP (5.1 drivers) een hogere resolutie kies dan 352x288 gaat het mis. Ook als ik overlay en preview uitzet. Ik kreeg het wel voor elkaar met win98 en versie 4.x dus hardwarematig is het mogelijk.

Bij het instellen van bijvoorbeeld 640x480:
Error 418: Unsupported video format

En bij het starten van de opname:
Error 425: Out of memory for video buffers

Meer mensen met dit probleem? Ondanks dat ik deze kaart al meer dan een jaar heb blijft hij stug problemen geven als er ook maar iets aan mijn systeem verandert (in dit geval van win98 naar winxp).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 21:14 ]

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 21:13:
Ok wel een oud topic, maar aangezien deze oude tvkaarten techniek nog steeds gebruikt wordt met de daarbij behorende problemen (ik heb overigens de pctv pro):

Als ik in WinXP (5.1 drivers) een hogere resolutie kies dan 352x288 gaat het mis. Ook als ik overlay en preview uitzet. Ik kreeg het wel voor elkaar met win98 en versie 4.x dus hardwarematig is het mogelijk.

Bij het instellen van bijvoorbeeld 640x480:
Error 418: Unsupported video format

En bij het starten van de opname:
Error 425: Out of memory for video buffers

Meer mensen met dit probleem? Ondanks dat ik deze kaart al meer dan een jaar heb blijft hij stug problemen geven als er ook maar iets aan mijn systeem verandert (in dit geval van win98 naar winxp).
Probeer deze universele drivers eens. Die lossen bij mij altijd een hoop problemen op met capturen. En gebruik als capture codec MJPEG of Huffyuv om het haperen te voorkomen.

They made me do it.

• CornelisJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 21:13:
Ik gebruik op dit moment de PCTV 5 WDM drivers onder Windows 98 zonder problemen (geen ervaring met Windows XP). Ik neem aan dat je de PCTV 5.1 drivers gedownload hebt van de Pinnacle website? In dat geval is de resolutie van de PCTV Vision opname functie door Pinnacle bewust beperkt tot 352x288 pixels in MPEG-1. Wanneer je PCTV 5 Vision van CD-ROM installeert, kun je in hogere resoluties en ook in MPEG-2 opnemen.

De beperkingen van PCTV 5 Vision kun je ongedaan maken door het vervangen van de file VisionID.dll (in de PCTV Vision folder) door de versie van CD-ROM.
Verder is de nieuwste versie van de PCTV drivers versie 5.20. Deze versie is overigens niet te vinden op de Pinnacle website.

Download links:
PCTV 5.20 drivers: pinnaclepctvupdate520.exe
VisionID.dll of full version: VisionID.dll

Zie ook dit topic op het Pinnacle PCTV forum.

Mocht je nog steeds problemen hebben met PCTV Vision, dan kun je ook alternatieve programma's proberen voor het capturen, o.a:
iuVCR (shareware)
VirtualVCR (freeware)

Verwijderd

Tom S.: met deze drivers was ik in staat in hogere resoluties op te nemen, alleen werkte het programma Vision niet meer en had ik alleen maar strepen door de opnames in VirtualDub, ook bij lage resoluties.

CornelisJ:
Ik ga de nieuwe versie (5.20) eens proberen. Ik heb 5.1 van de Pinnacle site gehaald ja. Met de andere dll file zijn er inderdaad meer mogelijkheden. Ik ga ze morgen eens uittesten. Is er een reden voor dat v5.20 niet op de website staat?

Als ik het goed begrijp wil Pinnacle dat ik weer een hele nieuwe versie ga kopen om in staat te zijn in volledige PAL op te nemen?

Het bestand visionid.dll heeft neem ik aan alleen invloed op het programma vision. Waar komt de beperking binnen Virtual Dub dan vandaan? Of ligt dit gewoon aan de WDM drivers? (die dus niet van Pinnacle zijn?).

Bedankt voor de reply's!

• CornelisJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 23:36:
Waar komt de beperking binnen Virtual Dub dan vandaan? Of ligt dit gewoon aan de WDM drivers? (die dus niet van Pinnacle zijn?).
De WDM drivers voor de PCTV kaarten komen volgens mij wel van Pinnacle vandaan, al zijn ze vermoedelijk afgeleid van de drivers die door de fabrikant van de video decoder chip (Conexant/Brooktree) zijn gemaakt.

Virtualdub is een VFW (Video For Windows) applikatie, die alleen VFW drivers rechtstreeks kan aansturen. Om de WDM drivers aan te sturen, wordt een zogenaamde VFW to WDM "wrapper" gebruikt, een soort converter. Bij Windows 98 is deze wrapper het bestand VFWWDM32.DLL, afkomstig van Microsoft. Het lijkt erop dat deze wrapper bepaalde beperkingen heeft, want mij lukt het ook niet om met Virtualdub in hogere resoluties te capturen dan 352x288.

Je kunt voor het capturen daarom beter een programma gebruiken dat rechtstreeks gebruik maakt van de WDM drivers, zoals PCTV Vision 5.x en de hierboven genoemde programma's iuVCR en VirtualVCR. Met de laatste twee programma's kan ik o.a. capturen in de resoluties 480x576 en 720x576, gebruik makend van de PicVideo MJPEG codec.

Verwijderd

CornelisJ schreef op 05 January 2003 @ 14:36:
[...]
De WDM drivers ...
.... capturen dan 352x288.

Je kunt voor het capturen daarom beter een programma gebruiken dat rechtstreeks gebruik maakt van de WDM drivers, zoals PCTV Vision 5.x en de hierboven genoemde programma's iuVCR en VirtualVCR. Met de laatste twee programma's kan ik o.a. capturen in de resoluties 480x576 en 720x576, gebruik makend van de PicVideo MJPEG codec.
Ahah, dat verduidelijkt veel. Ik ben overigens in Win98 wel een keer in staat geweest op hogere resolutie te capturen maar toen zal ik wel een keer een andere driver geinstalleerd hebben (ik heb zoveel geprobeerd dat ik op een gegeven moment niet meer wist wat ik nou had).

Het vervelende met PCTV Vision 5.x is dat ik hier bij hogere resoluties strepen door mijn beeld opneem, ik kan namelijk niet voor de mogelijkheid kiezen om "blind" op te nemen en de pci bus te ontlasten.

VirtualVCR ben ik nog mee bezig, het is me nog niet gelukt een tv signaal te pakken te krijgen (vlak blijft wit). Maar ik moet nog eerst uitzoeken hoe het werkt.

• CornelisJ
  • Niet online
Tuner afstemmen met VirtualVCR:
Options => Settings => Tuner
Klik TV tuner settings, en kies onder Invoer: 1, antenne.
Vervolgens kun je onder Kanaal een kanaalnummer invoeren.
Pagina: 1