Toon posts:

Geen idee hoe Intranet Site maken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor mijn stage bedrijf een intranet pagina maken.

Ik zit met het volgende probleem: Ik moet met frame's werken omdat de meeste mensen nog 800x600 werken en de pagina's die ze nu hebben zijn groot.

Het middel frame moet zo groot mogelijk worden dus zo veel mogelijk vrije ruimte.

Verder een left en top frame. In het bovenste frame wordt een pagina die altijd het zelfde blijft en het liefste een pull down menu.

Het Linker frame dat veranderd steeds (andere menu's).

Het probleem dat ik heb is dat dat ik geen 2 pull down menu's in een complete pagina kan gebruiken. In index.html werken de twee's menu nog wel maar naar een andere pagina geladen te hebben werkt nog maar 1 menu.

Het gebruikt menu is.
http://www.burmees.nl/menu/menus.htm

Ik heb een mailtje terug gekregen van die gast maar je kunt geen 2 menu's op een site omdat hij ze niet gelijk kunt laden. Dan moet ik een pull down menu gebruiken.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen. Ik zat zelf te denken aan 2 verschillende menu's programma's. bv eentje van burmees en die van coolmenu's

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Veel succes met je frames. Hoop dat je je stage haalt :P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

crisp

Devver

Pixelated

Niet om je af te kraken ofso, maar imho grijp je een beetje te ver boven je pet.
Tuurlijk kan je gaan kijken naar andere kant-en-klare cut-n-paste menu scrippies; als je zelf niet weet hoe je zo'n menu moet bouwen, en je toch perse zo'n oplossing wilt ben ik bang dat je geen andere keus hebt.
Kom dan echter niet bij ons aankloppen voor ondersteuning, maar doe dat bij de maker van dat script.

Je vraagt hoe je het het beste op kom lossen, maar volgens mij bedoel je hoe je het het snelst en eenvoudigst op kan lossen. Het beste is om gewoon zelf een script te schrijven - daar leer je tenminste iets van.
Het snelst en eenvoudigst is gewoon stug door-google-en totdat je iets vind dat werkt.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Heb tweakers.net search al heel vaak gebruikt iedereen zit met fucking probleem met frame's

Op elk topic zie je weer zit en weer dit. Sommige zijn echt fucking lastig. Daarom zocht ik naar een beetje kant en klaar menu toch wat makkelijker (we blijven IT ers). Dat menu wat ik nu heb zie 2 posten werkt wel relaxd niet zo moeilijk alleen 2 menu's op een pagina krijg je dat gezeik weer. Ik zal eens met google verder zoeken,met google vindt je echt vanalles.

Al vast bedankt.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
Sorry, maar waarom wil je per sé dát menu?
Waarom zou je niet lekker beginnen met normale <a href>'s, en als je genoeg geëxperimenteerd hebt met dynamisch (lees bv. dHTML) menutjes dan zou je altijd nog wel om kunnen schakelen.

Uit de topic titel maak ik op dat je niet weet hoe je een intranet site moet maken. Persoonlijk vind ik dat weinig toepasbaar op het probleem wat jij naar voren brengt in je post. Afgezien daarvan vind ik het menu wat je linkt behoorlijk vervelend, met overgeschoven layers welke niet weggaan als ik een "<onmouseout>" actie doe zeg maar. Daarnaast lijkt me één van de grootste functionaliteiten waaraan een intranet site moet voldoen is, de bruikbaarheid. En dat komt dus wat mij betreft niet volledig tot z'n recht op deze manier.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Wat ik nooit snap is dat mensen een of andere ondoordachte beslissing nemen:
Ik moet met frame's werken omdat de meeste mensen nog 800x600 werken en de pagina's die ze nu hebben zijn groot.
En vervolgens allerlei problemen tegenkomen waar ze vervolgens oplossingen voor proberen te gaan verzinnen. Allemaal gebaseerd op die eerst ondoordachte beslissing..

Herzie die beslissing en beargumentatie eens.. want die gaat grof gezegd 'helemaal nergens over'..

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

crisp

Devver

Pixelated

Op vrijdag 01 maart 2002 11:03 schreef TheChief het volgende:
Heb tweakers.net search al heel vaak gebruikt iedereen zit met fucking probleem met frame's

Op elk topic zie je weer zit en weer dit. Sommige zijn echt fucking lastig. Daarom zocht ik naar een beetje kant en klaar menu toch wat makkelijker (we blijven IT ers). Dat menu wat ik nu heb zie 2 posten werkt wel relaxd niet zo moeilijk alleen 2 menu's op een pagina krijg je dat gezeik weer. Ik zal eens met google verder zoeken,met google vindt je echt vanalles.

Al vast bedankt.
Het 'probleem' met frames is dat je geen layers over een frame kan schuiven. Dat betekent gewoon nix anders dan dat je vanuit je menu-frame je content-frame moet gaan aanspreken (via een functie in een included js) om daar de menu-opties zichtbaar te maken.

Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar daar zijn we IT-ers voor toch?

Intentionally left blank

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
crisp:
Het 'probleem' met frames is dat je geen layers over een frame kan schuiven. Dat betekent gewoon nix anders dan dat je vanuit je menu-frame je content-frame moet gaan aanspreken (via een functie in een included js) om daar de menu-opties zichtbaar te maken.
Dááág! Onbegonnen werk man ;)
crisp:
Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar daar hebben we GoT voor toch?
;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

mulder

ik spuug op het trottoir

Op vrijdag 01 maart 2002 09:57 schreef TheChief het volgende:

Ik zit met het volgende probleem: Ik moet met frame's werken omdat de meeste mensen nog 800x600 werken en de pagina's die ze nu hebben zijn groot.
Probeer eens een iframe, dat schijnt dan op sommige (oudere?) browsers wel niet te werken, maar voor een intranet verwacht ik al helemaal geen tropische browsers meer.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:24

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Volgens mij vindt je vaak juist op intranet oudere browsers, maar voordeel is wel dat het allemaal dezelfde is.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

foutje, sorry

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Tja het voordeel is dat je weet welke browser standaard gebruikt wordt door het bedrijf en dus daarvoor kunt bouwen ... hoeft niet perse oud te zijn, ligt aan de systeem beheerder en de users zelf

|{ brrr }] |

Pagina: 1