Quake en proc. belasting

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hi,

Ik hoor/lees vaak dat je met quake je proc flink kan belasten om de stabiliteit te checken. Ook dat quake als een soort benchmark gebrkuit wordt (voor het 3D gedeelte).
Nu heb ik m'n hele leven nog ooit Quake opgestart, maareuh ... hoe zit dat nu en wat moet je doen? Gewoon een half uurtje kweeken ofzo?
Wie o wie kan mij het e.e.a. nader toelichten?

ThX
Koffie
ps. Zorry als dit het verkeerde forum is.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

jup, gewoon een tijdje quake of een demo afspelen ofzo...

:)
meer niet.,

speel je geen quake dan?

ps:zijn hier btw die hard qw-ers aanwezig?

:), dan heb ik jullie vast welleens geragt!
rag!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:03
Je kan met Q3 (zal met 1 en 2 vast ook kunnen) een demo laten spelen om je fps te meten:

-typ in console (~) timedemo 1
-ram op je enterknop
-start dan een demo op
-laat em afspelen
-weer console oproepen en zie je fps

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Quake III wordt idd veel gebruikt als referentie voor de performance van je systeem. Alleen heb ik zelf ervaren dat het geen maat is voor de stabiliteit. Quake kan ik op mijn Celeron 566@893 prima draaien op 1,7 Volt. 3DMark 2000 klapte er echter uit bij de adventuredemo. Voltage naar 1,75 en dan liep ook 3DMark er weer doorheen. Toen ik daarna echter weer Unreal Tournament wilde spelen liep de boel na een paar minuten vast. Ik kon dan wel UT stoppen en de PC bleef verder draaien, maar uiteindelijk moest het voltage naar 1,85 Volt om ook UT stabiel te laten draaien. Dus gaat het om de performance meting, gebruik dan Quake of 3DMark. Wil je stabiliteit meten dan UT en 3DMark. Er zijn ook nog andere progjes, zoals bijvoorbeeld CPUStab, volgens mij van eoa Fin, maar ik weet niet meer zo gauw waar ik dat vandaan heb gehaald. Dat progje start je op en laat je een paar uur draaien. Als ie de 12 uur haalt mag je spreken van een stabiel systeem.

• Koffie
  • Laatst online: 20:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
BigEasy ;
Om eerlijk te zijn speel ik eigenlijk NOOIT games. Dus de spellen zeggen me ernstig weinig. Quake kan ik wel aankmomen, 3D Mark ook wel. Enne.. bij mijn SB Live (de 1e) zit een CD met Unreal (zonder Tournament) is dat de goede of is UT een nieuwere versie?

Wel geinig om met games je stab. en performance te meten :)

ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Lynx
  • Laatst online: 19:12
Schaam je dat je dat niet weet!

nee maakt niet, maar UT(Unreal Tournament) is de opvolger van Unreal dus kennelijk moet voor een goeie test toch UT geinstalleerd worden en niet dat minderwaardige Qua....
naja laat maar.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

See you!!!!!!

Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/monsieurboo/overclocking.gif

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 15:51
zo test ik mijn stabiliteit:

maak een demoloop.cfg aan in je baseq3 dir en zet dit erin

set timedemo 1
set demoloop "demo demo001; set nextdemo vstr demoloop2"
set demoloop2 "demo demo002; set nextdemo vstr demoloop"
vstr demoloop

start nu Q3
druk ~
en tik dan: exec demoloop
nou als dat een poosje draait
verklaar ik hem stabiel

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

Gebruik CPUBURN, dan krijgt je proc het echt te verduren ;)
Het hele bestandje is maar 18 kB !!!

http://users.ev1.net/~redelm/

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 13:28

Robert

You have your answer..

werkt dat burndgedoe ook op een thunderbird een beetje goed ?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Pagina: 1