Toon posts:

[Notebook] wil niet meer starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn notebook geen de volgende fout. bij opstarten van windows :(

==============================================
Himem.sys heeft onbetrouwbare XMS geheugen gevonden op adres 00DEBCE2.

Himem.sys ontbreekt
==============================================

Oke, ik dus himem.sys van andere notebook afhalen, en zal hem kopieren op de notebook. Zegt ie dat Himem.sys al bestaat...... Nou ja, ik dus maar overschrijven. En start notebook overnieuw op.

Dit maakt dus geen flikker uit :( .Ik kan dus nog steeds niet in windows komen, wel in ms-dos. Door gewoon de booten met alleen Ms-dos prompt.

Kan iemand me helpen met dit probleem..... wat ik weet niet meer wat ik moet doen

[Notebook draait WIN98]

Verwijderd

Lijkt erop dat je geheugen kaduk is...

Je zou het kunnen proberen door dat stuk geheugen te excluden in je himem regel in je config.sys, maar ik vermoed dat windows zo eigenwijs is om het toch te gaan adresseren. Waarschijnlijk levert dat niet echt een stabiele situatie op...

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

gebruik anders de /testmem:off switch. Kan je wellicht verder werken maar of het een stabiele situatie oplevert is maar even de vraag.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb intern geheugen er uit gehaalt van de notebook en er weer overnieuw ingestopt.
Hij komt nu een opstart scherm verder :), maar geeft geen foutmelding. Ik kom nu tot opstart scherm van WIN98, en dan gaat ie gewoon niet verder :( :(

Verwijderd

Topicstarter
thx twarp its works :) :) :)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Youre welcome.
;)

Meh ...

• DR