WP: Daikin Altherma (EHVX11/ERLQ11) | PV: 20x 335 Wp (ZW) / 2x 335 Wp (ZO) | ACCU: 2x Marstek Venus 5,12kWh
Verwijderd
Voor zover ik uit je error kan begrijpen wat er bedoelt wordt, is het probleem dat het object waar jij het over hebt niet serialiseerbaar is (implements Serializable).
oftewel je kunt 't dan niet in een stream stoppen en daarom dan ook niet versturen of opslaan.
oftewel je kunt 't dan niet in een stream stoppen en daarom dan ook niet versturen of opslaan.
ja maar je moet toch een ResultSet terug kunnen geven?!
Alleen nu er gebruik wordt gemaakt van RMI is het ineens niet meer mogelijk?!
Alleen nu er gebruik wordt gemaakt van RMI is het ineens niet meer mogelijk?!
WP: Daikin Altherma (EHVX11/ERLQ11) | PV: 20x 335 Wp (ZW) / 2x 335 Wp (ZO) | ACCU: 2x Marstek Venus 5,12kWh
Appels en Peren.. hoezo?
Verwijderd
dan zijn appels en of peren niet serializable !
stel dat je een object Image erin hebt dan begint het gelazer al...
stel dat je een object Image erin hebt dan begint het gelazer al...
Het is juist bij RMI zo dat er alleen maar Serializable objecten over de lijn gestuurd kunnen worden en aangezien een ResultSet nooit Serializable kan zijn....
Het enige wat er op zit voor jou is om zelf een DataObject te maken die Serializable implementeerd en daarin de gegevens van je ResultSet over te nemen.
Die kan je dan wel doorsturen en aan de andere kant van de lijn weer uitlezen.
Het enige wat er op zit voor jou is om zelf een DataObject te maken die Serializable implementeerd en daarin de gegevens van je ResultSet over te nemen.
Die kan je dan wel doorsturen en aan de andere kant van de lijn weer uitlezen.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Een idee is misschien is om de java objecten die in de resultset verweven zit weer in java geheugen te plaatsen en deze te serializen en terug te sturen of hem op de aangeroepen JSP pagina te laten leven en hem mbv bv RMI aan te spreken.
Ik weet verder niet hoe makkelijk dit gaat bij JSP omdat ik er zelf niet in programmeer, maar JSP is in essentie niets anders dan vanuit een ander oogpunt geschreven java classe (servlet eigelijk), omdat een JSP eerst naar een java source file wordt getransformeerd voor dat hij wordt gecompileerd en uitgevoerd. Het kan zijn dat ik met RMI er volledig naast zit doordat het totaal niet geschikt is voor JSP door de extra kosten die RMI aansluiting met zich meebrengt.
Ik heb vroeger ook alles zitten serializen omdat het zo makkelijk ging. Nou dat heb ik geweten. Naarmate een object stuctuur gaat veranderen krijg je je oude objecten niet meer in je nieuwe classe bestanden terug. Ik gebruik (door mbravenboer
) tegenwoordig XML om al mijn objecten persistent te maken en ik zou niet anders meer willen. Misschien zou XML ook een manier zijn om je objecten door te geven? Vooral interessant als een object persistent moet zijn.
Je loopt wel het risico dat je door redundantie van objecten fouten gaat krijen. Een wijziging wordt namelijk niet bij ieder object van die instantie door gevoerd.
en nogmaals, ik ben geen JSP programmeur
Ik weet verder niet hoe makkelijk dit gaat bij JSP omdat ik er zelf niet in programmeer, maar JSP is in essentie niets anders dan vanuit een ander oogpunt geschreven java classe (servlet eigelijk), omdat een JSP eerst naar een java source file wordt getransformeerd voor dat hij wordt gecompileerd en uitgevoerd. Het kan zijn dat ik met RMI er volledig naast zit doordat het totaal niet geschikt is voor JSP door de extra kosten die RMI aansluiting met zich meebrengt.
Ik heb vroeger ook alles zitten serializen omdat het zo makkelijk ging. Nou dat heb ik geweten. Naarmate een object stuctuur gaat veranderen krijg je je oude objecten niet meer in je nieuwe classe bestanden terug. Ik gebruik (door mbravenboer
Je loopt wel het risico dat je door redundantie van objecten fouten gaat krijen. Een wijziging wordt namelijk niet bij ieder object van die instantie door gevoerd.
en nogmaals, ik ben geen JSP programmeur
misschien is dit een idee om wat makkelijker vanuit de database objecten te gebruiken (je hoeft zelfs niet eens via de database te gaan maar je zou bijvoorbeeld ook een algemen object server classe (een server die objecten serveert) kunnen maken waar alle jsp pagina`s gebruik van kunnen maken om op een hele eenvoudige manier objecten uit te wisselen:
http://www.javaworld.com/javaworld/jw-03-2002/jw-0301-dao.html?
Dit artikel komt voor mij op exact het juiste moment want ik ben bezig om een transparantie mapping naar database records (jaja.. ) te maken.
http://www.javaworld.com/javaworld/jw-03-2002/jw-0301-dao.html?
Dit artikel komt voor mij op exact het juiste moment want ik ben bezig om een transparantie mapping naar database records (jaja.. ) te maken.
Pagina: 1