[outlook] Zelfde Postvak IN op meerdere computers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.434 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ola

Ik heb op mijn werk 3 computers waar outlook op staat.
Deze 3 computers zijn onderling verbonden via een netwerk en delen allemaal dezelfde adsl verbinding.

Is het mogelijk de ik de Postvak IN op alle 3 de computers zo instel dat alle berichten in het postvak overal te zien zijn?

En moet ik daarvoor exact dezelfde versie van outlook installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18918

Als er een mailserver is waar je post op blijft staan en deze dus niet lokaal neerzet zul je altijd je mailbox hebben op welke pc je ook inlogt.
Je kan ook een persoonlijke map maken waar jeje mail laat bezorgen en deze ergens op het netwerk zetten waar hij altijd te benaderen is zo heb je ook altijd je mail up to date op alle pc's suc6 ;)
edit:

Als je 1 postbus op alle 3 de pc's tegelijk wil zien dan moet je Outlook98 nemen en gebrukers rechten geven op je postvak die op jouw pc staat. Dan kan je op de andere pc's deze mailbox koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik heb het dus gewoon over de mailbox van een adsl abo.

Stel dat mijn collega op mail controleert en mail binnenhaalt dan blijft dat nu lokaal bij haar staan. Maar het kan best zijn dat ik die mail ook wil/moet bekijken. het is 1 mailbox van ADSL met een paar aliassen dus alles komt in hetzelfde vak terecht.

En het maken van die persoonlijke map kan ik ook niet vinden. Het is allemaal lokaal en ik kan het netwerk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja als de pc's onderling niet kunnen communiceren dan gaat dit een probleem worden.

De enigste megelijkheid is het sharen van het postvak in omdat je een persoonlije map niet vanaf meerdere machines kan openen.(dacht ik)

Kortom het gaat niet lukken met deze setup.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
de pc's zijn onderling wel verbonden hoor. Overal ligt een paar meter coax tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer dan maar eens uit te zoeken hoe het sharen van je postvak in gaat.
Ik weet nl niet of dit mogelijk is zonder een exchange server (betwijfel het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-07 08:43
juggernaut: wat je het beste kunt doen is het volgende:

- je stelt op alle PC's in outlook het account in.\
- ga naar extra -> accounts -> selecteer het account -> Instellingen -> tabblad 'geavanceerd' -> en zet even een vinkje in het vakje bij 'een kopie van berichten op server achterlaten'.

Als iemand dus z'n mail binnenhaalt, laatie de mail gewoon op de server staan. Je kan dan eventueel ook nog instellen dat je de mail bv. max 10 dagen op de server laat staan, alvorens het automatische verwijderd wordt.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
dat is natuurlijk ook een idee.
Nadeel is wel dat ik op een architectenbureau werk en dat we de mail vooral gebruiken voor het versturen/ontvangen van digitale tekeningen. Grote bestanden dus wat niet echt bevordelijk is voor de ruimte in de mailbox op de server van planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-07 08:43
tjah, het is kiezen of delen :P

je kan daar ook instellen dat wanneer je een mail uit je verwijderde items map gooit, dattie um automatisch wist van de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
humz... ik ga straks nog wel ff proberen

bedankt i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 22:56
Bouw een Exchange servertje ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
Als je gebruik maakt van Outlook 97/98/2k/XP en niet van express, dan kan je opgeven op welke lokatie het *.PST bestand moet worden bewaard. Als je dit voor iedere configuratie op dezelfde netwerklokatie zet, heb je dus overal dezelfde mail/adressen/ agenda etc. zonder eigen exchange of andere mailserver.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03

Arno

PF5A

Dit kan alleen niet met meerdere personen, een PST file wordt tijdens het openen gelocked voor anderen

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:27
Op vrijdag 01 maart 2002 11:19 schreef Vunzz het volgende:
Als je gebruik maakt van Outlook 97/98/2k/XP en niet van express, dan kan je opgeven op welke lokatie het *.PST bestand moet worden bewaard. Als je dit voor iedere configuratie op dezelfde netwerklokatie zet, heb je dus overal dezelfde mail/adressen/ agenda etc. zonder eigen exchange of andere mailserver.
dit truukje werkt ook met express je moet dan in je register de archiefmap verwijzen naar de netwerkschijf/map waar je je outlook bestanden hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:20
Dat is vrij simpel hoor, maak op 1 pc een share aan zet daar je outlook pst file op en stel elke outlook zo in dat hij die pst file gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Zelf heb ik dit gemaakt: (werkt alleen met Outlook Express)
In de 'opstarten' map in het startmenu op elke pc:
C:\WINDOWS\REGEDIT.EXE /s c:\mydocu~1\outlook.reg

in outlook.reg staat het volgende:

Die Identities verschillen dus per pc

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Identities\{C65DA360-FBDC-11D5-8ADF-E82E4C73536B}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0]
"Store Root"="\\\\grandmaster\\C\\Documents and Settings\\Darklance\\Local Settings\\Application Data\\Identities\\{A6512226-E3BB-49ED-BD16-315638319FD4}\\Microsoft\\Outlook Express"

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Identities\{C65DA360-FBDC-11D5-8ADF-E82E4C73536B}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0]
"Store Root"="\\\\grandmaster\\C\\Documents and Settings\\Darklance\\Local Settings\\Application Data\\Identities\\{A6512226-E3BB-49ED-BD16-315638319FD4}\\Microsoft\\Outlook Express"

Dus de Store Root in het register veranderen en die laten verwijzen naar de nw locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8373

Dit is een bekend probleem. Ik heb hier ook al eens naar gekeken voor een kennis voor mij, maar er zijn weinig mogelijkheden.
Wat een oplossing kan zijn is het volgende:
Download Mercury mail server (http://www.pmail.com/whatsnew/new_m32.htm)

Dit is een freeware product van Pegasus dus hoef je geen licentie te hebben :)

Het is een lichtgewicht mailserver, maar het is een vrij handig proggie.
Wat je eerst doet is het instellen van de pop client van de server (zeg maar een soort van MTA). Die laat je alle mail binnenhalen op het account.
Hierna maak je een aantal postbussen aan en laat je de mail hiernaar forwarden (naar alle mailboxen). Nu stel je bij alle clients in dat ze hun 'eigen' mailbox gebruiken en kan iedereen hiervan gebruik maken.
Daarnaast is het handig om de store folder van outlook in het profiel neer te zetten en dit op een netwerkshare op te laten slaan. Als je dan van pc wisselt heb je nog steeds de outlook berichten die je al hebt binnengehaald. Je kan natuurlijk ook instellen, dat de berichten op de server blijven staan, maar dan worden de mailboxen natuurlijk weer groter.

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen hier.
Pagina: 1