[Netbeui] Computer ziet alleen zichzelf in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 10:44

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Ik zit hier even bij een basisschool die enkel op Netbeui draaien. Dat moet geen probleem zijn maar in win98 pc (Celeron 333 met 64 MB) ziet alleen zichzelf in het netwerk.

Lekker handig. Ik heb Netbeui en tcp/ip geinstalleerd omdat deze op bijna alle computers staat. Utp bekabeling hier. Gewoon p2p.

Als iemand nog goeie suggesties heeft dan kan ie 20 kinderen weer erg blij maken... :)

Toch maar een weblog?

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:19

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Hmm, klinkt bekend. Als je een paar minuten wacht, zie je dan wel de rest van het netwerk?

Ik neem aan dat alle computers 10/100 half/full duplex draaien?

640KB should be enough for everyone

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Ik zal es ff koffie gaan doen terwilj dat de computer aanstaat....:9~

Alles draaid iig op 10/100 jah. Dat lampje brandt iig ook groen achterin de netwerkaart.

Toch maar een weblog?

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:19

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Brandt er ook een ledje van connectivity op je hub/switch? Ziet de rest van het netwerk elkaar welk?

640KB should be enough for everyone

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 11:03

wizza

/dev/null

domme opmerking ('t is nog vroeg om echt creatief te gaan doen)
maar hangen ze wel in de zelfde workgroup/domain :? :P

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

Verwijderd

Kan je wel een andere computer zoeken op naam?

Als dit zo is weet je in ieder geval dat je netwerkinstellingen correect zijn. :)

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 09:45 schreef wizZa het volgende:
domme opmerking ('t is nog vroeg om echt creatief te gaan doen)
maar hangen ze wel in de zelfde workgroup/domain :? :P
Dat natuurlijk wel. :P
De computers zien elkaar ook... Alleen deze ene ziet alleen zichzelf in netwerkomgeving. Ookstaat de groep erbij, maar dan weer alleen met de ene computer.

Toch maar een weblog?

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Ben je wel in staat om andere pc's te pingen??? /offtopic(ik weet het..heeft niets met netbeui te maken...)/offtopic

Humor moet je serieus nemen

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 09:42 schreef A_De2 het volgende:
Brandt er ook een ledje van connectivity op je hub/switch? Ziet de rest van het netwerk elkaar welk?
Checking....
kon zo snel even niet bij de switch...

Maar ik heb het upt stekkertje even in een andere wand aansluiting gezet. Van een pc die het wel deed...

En nog komt ie niet in het netwerk te staan. Ik ga es kijken of ie wel vanaf een andere computer benaderd kan worden. Maar kep me twijfels... ;(

Toch maar een weblog?

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Op vrijdag 01 maart 2002 10:01 schreef tommie-boy het volgende:
Ben je wel in staat om andere pc's te pingen??? /offtopic(ik weet het..heeft niets met netbeui te maken...)/offtopic
is het uberhaupt wel mogelijk om tepingen via netbuei?

Waarom gebruik je het eigenlijk dubelop? zowel netbuei als tcpip?

Mischien is het handig om wat duidelijker tezijn, gebruik je op als je pc's win9x, of allen op deze, is het een verse install. welke protocolen gebruikje etc.

Verwijderd

Bestandsdeling of hoe heet die shit in je netwerkinstellingen wel aanstaan?

Aders zien de andere computers je niet en die computer ook de andere niet volgens mij. :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

pingen kan niet met NetBEUI...
mijn vraag: waarom twee protocollen? Dat klinkt mij in de oren als "dan gaat er vast wel een van de twee werken". Immers, NetBEUI heb je niet nodig voor spellen o.i.d. dus waarom niet alles over TCP/IP?
Ik gebruik ook geen twee protocollen, alleen TCP/IP en af en toe IPX voor oude spelletjes.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 10:23 schreef HermeS het volgende:

[..]

is het uberhaupt wel mogelijk om tepingen via netbuei?

Waarom gebruik je het eigenlijk dubelop? zowel netbuei als tcpip?

Mischien is het handig om wat duidelijker tezijn, gebruik je op als je pc's win9x, of allen op deze, is het een verse install. welke protocolen gebruikje etc.
Ik probeer zo duidelijk mogelijk alles aan te geven.
Zoals in post 1 stond, win het allemaal win98 clients en is het netbeui en op sommige pc's het tcpip protocol geinstalleerd. :)

Toch maar een weblog?

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 10:29 schreef falki het volgende:
Bestandsdeling of hoe heet die shit in je netwerkinstellingen wel aanstaan?

Aders zien de andere computers je niet en die computer ook de andere niet volgens mij. :)
Als de computer zichzelf ziet in netwerkomgeving, dan staat delen toch echt aan. maar tnx for the tip.. :)

Toch maar een weblog?

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
** UPDATE **

Het probleem bestaat nogsteeds. Misschien een hopeloos geval? :P

Toch maar een weblog?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 01 maart 2002 10:53 schreef tomic het volgende:
....
Zoals in post 1 stond, win het allemaal win98 clients en is het netbeui en op sommige pc's het tcpip protocol geinstalleerd. :)
oftewel: schakel over naar 1 protocol: TCP/IP. Dan kun je tenminste ook serieus testen met ping etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

:r Een kleine tip haal van al die pc's netbui af en gebruik alleen tcp/ip. Dit voorkomt een heleboel van dit soort ellende! :? Immers als netbui zo goed zou zijn, waarom worct het dan door geen enkel bedrijf gebruikt :?

Overigens als je een pc 24/7 laat draaien en internetsharing aan zet, hoef je ook geen ip adressen op te geven bij alle andere pc's :7

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 10:23

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Om dingen uit te sluiten: pingen naar elkaar werkt wel? Zoniet -> echt een connectivityprobleem.

... en oranje! :P

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 11:00 schreef steeg het volgende:
:r Een kleine tip haal van al die pc's netbui af en gebruik alleen tcp/ip. Dit voorkomt een heleboel van dit soort ellende! :? Immers als netbui zo goed zou zijn, waarom worct het dan door geen enkel bedrijf gebruikt :?

Overigens als je een pc 24/7 laat draaien en internetsharing aan zet, hoef je ook geen ip adressen op te geven bij alle andere pc's :7
Het is niet 123 gedaan om 40 pcs om te zetten naar elkel tcp/ip. En als de andere 39 pcs het wel doen met netbeui waarom deze dan niet. :( Overigens moet er misschien maar even een schone installatie van win98 overheen.

Toch maar een weblog?

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Op vrijdag 01 maart 2002 11:00 schreef steeg het volgende:
Dus wat anderen gebruiken is automatisch het beste?

Netbui is primage schrikt voor kleine LAN's, kwa configuratie is het zelfs veel een veel makkelijker dan TCP/IP!

Bedrijfsnetwerken willen meestal een universele standaard hebben, maar de belangrijkste reden ligt denk ik aan het feit dat netbeui niet routable is.

Maak dus eerst een keus welk protocol je wil gebruiken, als je "net view" geeeft in de dos prompt wat krijg je dan tezien?

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 11:02 schreef iNSaNe-oNe het volgende:
Om dingen uit te sluiten: pingen naar elkaar werkt wel? Zoniet -> echt een connectivityprobleem.
Dat denk ik dus ook. Maar hoedan .... ?

Toch maar een weblog?

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 10:23

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Elke PC heeft een naam. Ik heb ook wel eens gehad inderdaad dat een PC (of meerdere) NIET in het 'Netwerkomgeving'-overzicht staan, maar WEL zijn te benaderen door het intikken van de PC naam.

Dus: stel de PC die benaderd moet worden heet LOKAAL1, tik dan in je adresbalk van de netwerkomgeving \\lokaal1

Krijg je dan een overzicht van shares?

... en oranje! :P

• Chaoss
  • Laatst online: 01:57

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Op vrijdag 01 maart 2002 13:00 schreef iNSaNe-oNe het volgende:
Elke PC heeft een naam. Ik heb ook wel eens gehad inderdaad dat een PC (of meerdere) NIET in het 'Netwerkomgeving'-overzicht staan, maar WEL zijn te benaderen door het intikken van de PC naam.

Dus: stel de PC die benaderd moet worden heet LOKAAL1, tik dan in je adresbalk van de netwerkomgeving \\lokaal1

Krijg je dan een overzicht van shares?
hebbik ook vaak meegemaakt jah

doe anders ff rechtermuisknop op netwerkomgeving en dan computer zoeken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
Vaak lukt het wel door even file en printersharing op de computer die je zoekt aan te zetten (misschien dan ook even een dir sharen maar dat weet ik niet zeker of dat moet). Zeker bij windows98 wil dit wel eens helpen.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 01 maart 2002 11:20 schreef tomic het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook. Maar hoedan .... ?
start (in een dosbox) net diag, daarmee kan je zien of er een netwerk communicatie mogelijk is tussen twee pc's (uiteraard moet je dit op 2 pc's uitvoeren, dus op eentje die het wel doet, en de pc die het niet doet)
Pagina: 1