Toon posts:

Boeken over Flash 5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag flash 5 wat beter onder de knie krijgen.
In de search stonden alleen maar oudere vragen (2000/2001).

Wat is nou een goed boek om flash uit te leren, en als naslagwerk te gebruiken?

Welke hebben jullie?

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb zelf geen boek over flash, heb al mijn flash kennis op gedaan toen ik nog werkte en door te hobbieën.

Maar er zijn erg goede boeken te verkrijgen. Maar wat vind jij fijn?

Als ik jou was zou ik gewoon even de grote boeken winkel om de hoek binnen lopen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Jeps, loop gewoon naar een boekenwinkel, kijk daar wat je wil hebben en bestel het via internet (cheaper). Ik heb hier bv naast me liggen: Flash Actionscript f/x Design. Gaat puur over actionscript dus useless als je de basis van Flash eerst wil leren. Wat voor jezelf een goed boek is kunnen anderen niet bepalen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Ik hebbet ook allemaal geleerd door gewoon wat te pielen hoor :)
Maar wat in ieder geval een goed boek is, is "Actionscripting in Flash" (orginele titel he :D ) van Phillip Kerman.

• cjs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

cjs

Macromedian

Als naslagwerk: Colin Moock's ActionScript the Definitive Guide.
Mijn collega is bijzonder tevreden met het boek 'Macromedia Flash: Super Samurai' dat ik laatst een keer gewonnen heb.

Verder geen boeken eigenlijk, als je een beetje kunt zoeken, kun je alles wat in die boeken staat, en nog meer, gewoon vinden op het internet.

Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.

Verwijderd

mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar tutorials van internet...er zijn erg veel site's waar je veel over flash kunt lezen, en het voordeel is dat er ook source files worden aangeboden waarmee je aan de slag kunt...
enkele links ;
www.flashkit.com
www.ultrashock.com
www.mjau-mjau.com ( hele gave site met goeie tutorials, wel voor de flasher die al wat langer bezig is...)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
Boeken zijn verkrijgbaar op Amazon.com en Bol.com.
Helaas kun je geen dynamic URL's copy-pasten, anders had ik het wel gedaan, maar als je in de search gewoon Flash 5 invoerd heb je gegarandeerd succes.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1