Toon posts:

Performace hit Radeon SDR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mogguh!

Als ik nieuwere drivers installeer dan de originele van de CD dan krijg ik (alleen in CS) een ongelofelijke FPS daling.
Het gaat hier om echt alle versies, ook de nieuwste 9016 :(

Door middel van de Radeontweaker behoud ik alle instellingen van de kaart en de configuratie van CS blijft uiteraard ook hetzelfde...

Enig idee hoe dit mogelijk is?

edit:

Het gaat trouwens om een ATI Radeon 32 mb SD-RAM, de rest van het systeem: Intel Celly850, 256MB ram en Win98 SE

Verwijderd

Probeer de nieuwste omegadrivers eens. te vinden op http://www.omegacorner.com. zijn gemodificeerde drivers die speciaal voor performance geoptimaliseerd zijn. En altijd je oude drivers uninstallen :? voordat je nieuwe installeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 08:55 schreef k@rl het volgende:
Probeer de nieuwste omegadrivers eens. te vinden op http://www.omegacorner.com. zijn gemodificeerde drivers die speciaal voor performance geoptimaliseerd zijn. En altijd je oude drivers uninstallen :? voordat je nieuwe installeerd.
dat un-installen doe ik altijd. Maar die omega drivers ga ik zeker proberen! ik hou je op de hoogte! :P

Verwijderd

Topicstarter
ik word echt gek! volgens mij zit ik vast aan die originele drivers :r

die omega drivers werken ook op dezelfde nadelige manier...

Mijn procedure:

- uninstallen drivers
- NIET rebooten
- in registry alle sleutels van ATI weggooien
- nieuwe driver klaarzetten voor installatie
- radeontweaker uitzetten
- rebooten (nu heeft windows standaard VGA driver)
- nieuwe driver installeren
- rebooten
- CS opstarten

en tot de conclusie komen dat je van 75 fps (beperking refresh rate) GEDAALD bent naar 25 fps |:(

heeft er iemand een andere oplossing?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, ik heb ook rare dingen meegemaakt met een Radeon SDR en een Celeron 800. Schokken, niet uit de verf komen etc. Nu loopt 't ding als een speer met een Tbird 1,2 Ghz. Waar het verschil vandaan komt weet ik niet, maar misschien een verschil in 3Dnow optimalisatie en SSE optimalisatie.

Heb je overigens wel FSAA uitstaan?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Overal in CS of alleen met smoke en bloed?
die laatste 2 is een bekend probleem met de Radeon.

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39

TdV

Probeer in de console eens " ati_npatch 0 " te typen en kijk eens of het scheelt (met de nieuwe drivers dan wel natuurlijk).
Pagina: 1