Toon posts:

start tie wel als het inlog scherm er nog staat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag. Je kunt "de koe" instaleren als nt service. Dat heb ik ook gedaan op de pctjes op school (waar ik werk) Maar nu is mijn vraag wij werken met Novell op Nt bakjes. Als het inlogscherm van novell voor je neus staat is nt al opgestart. Hoe weet ik dan zeker of de koetjes ook grazen? Op dat moment kun je namenlijk niks controleren geen taakoverzicht of zoiets. We hebben namenlijk met het zelfde aantal computers in een keer een veel lagere score. Ik had de koe in opstarten staan en dan ging die grazen als er iemand inlogde. Maar nu zou die toch moeten grazen als de pc aan wordt gezet? Verwachtte juist een hogere score!

wie weet hoe ik dat kan controleren? :'(

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:37
er zit toch een logfile bij? Daar kun je achteraf toch bekijken of hij gedraaid heeft?

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 21:22
Met performance monitor vanaf een ander PC kijken of process DNETC CPU gebruiktterwijl dat login-scherm er staat?

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
Is dat een proggie performance monitor?
je kunt verder nergens bij namenlijk voordat je bent ingelogd op de machine!

en een logbestand kun je alleen vinden als je hem gewoon draait volgens mij hij is namenlijk helemaal verstopt als je hem als nt service laat starten. Zie je hem echt alleen in het taakoverzicht en die kun je dus pas krijgen als je in staat gelogt!

quote]
Op vrijdag 01 maart 2002 08:26 schreef sjis het volgende:
Met performance monitor vanaf een ander PC kijken of process DNETC CPU gebruiktterwijl dat login-scherm er staat?
[/quote]

• DigiK-oz
Zit standaard in NT. Programs->administrative tools(common)->performance monitor.

En je kan dus vanaf een ANDERE pc kijken wat er gebeurt op de PC die je wilt controleren. Ook als die PC nog met zijn inlogscherm staat.

Wel heb je wat rechten nodig op de te bekijken PC (admin).

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
zal het direct ff proberen en hoera laat ik nu admin zijn!
maar een probleem ik kan dat proggie niet vinden. zou je ook aan kunnen geven hoe die exe heet?
dan kan ik daar op zoeken.
Op vrijdag 01 maart 2002 08:38 schreef sjis het volgende:
Zit standaard in NT. Programs->administrative tools(common)->performance monitor.

En je kan dus vanaf een ANDERE pc kijken wat er gebeurt op de PC die je wilt controleren. Ook als die PC nog met zijn inlogscherm staat.

Wel heb je wat rechten nodig op de te bekijken PC (admin).

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:02
Op vrijdag 01 maart 2002 08:39 schreef quotte koe zonder naam iets:
Beste koe zonder naam, neem dit niet op als belediging of wat dan ook...maar iedere keer als je iemand quote zet je het antwoord boven de quote. Dit is nogal onduidelijk!

succes met je koetjes :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 08:54 schreef MarcyDarcy het volgende:

[..]

Beste koe zonder naam, neem dit niet op als belediging of wat dan ook...maar iedere keer als je iemand quote zet je het antwoord boven de quote. Dit is nogal onduidelijk!

succes met je koejtes :)
oei het moet eronder? duizend maal sorry!
maar ik had liever gewoon een antwoord gehad!

• DigiK-oz
Op vrijdag 01 maart 2002 08:39 schreef koe zonder naam het volgende:
zal het direct ff proberen en hoera laat ik nu admin zijn!
maar een probleem ik kan dat proggie niet vinden. zou je ook aan kunnen geven hoe die exe heet?
dan kan ik daar op zoeken.
[..]
perfmon.exe (C:\WINNT\SYSTEM32\PERFMON.EXE)

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 08:58 schreef sjis het volgende:

[..]

perfmon.exe (C:\WINNT\SYSTEM32\PERFMON.EXE)
Helaas dit werkt alleen op een nt netwerk. We hebben een novell netwerk met nt machines met een novell client! wel lekker veilig maar niet altijd even handig~!
snif snif zodat ik in de prestatie meter (zoals die int nederlands heet) geen andere pctjes toe kan voegen!

Weet iemand anders nog een oplossing voor dit probleem?

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 11:46

DizzyWeb

Ondertiteld

De oplossing is al geopperd...
Kijk hoeveel blokjes er gegraasd zijn, en reboot de pc...
Laat hem stukje wachten op inlogscherm. Log in. En check de koe. Heeft ie meer blokjes als toen je rebootte? Dan heeft ie dus gegraasd :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 09:26 schreef DizzyWeb het volgende:
De oplossing is al geopperd...
Kijk hoeveel blokjes er gegraasd zijn, en reboot de pc...
Laat hem stukje wachten op inlogscherm. Log in. En check de koe. Heeft ie meer blokjes als toen je rebootte? Dan heeft ie dus gegraasd :)
ik weet dat ik niet erg slim ben maar hoe zie ik dat dan kan nergens een log bestand vinden en als je hem als nt service start staat er dus nergens een koe waaraan je kunt zien hoeveel die graast....

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:27
Op vrijdag 01 maart 2002 09:30 schreef koe zonder naam het volgende:

[..]

ik weet dat ik niet erg slim ben maar hoe zie ik dat dan kan nergens een log bestand vinden en als je hem als nt service start staat er dus nergens een koe waaraan je kunt zien hoeveel die graast....
Je kunt in de opties van je koe aanzetten of ie een logfile moet maken of niet. Deze zet je aan en daarna kun je precies zien wanneer je koetje heeft gedraait, en of ie dus inderdaad opgestart wordt bij het inlogscherm (zou ie nl. wel moeten doen)

[removed]

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 10:01 schreef redwing het volgende:

[..]

Je kunt in de opties van je koe aanzetten of ie een logfile moet maken of niet. Deze zet je aan en daarna kun je precies zien wanneer je koetje heeft gedraait, en of ie dus inderdaad opgestart wordt bij het inlogscherm (zou ie nl. wel moeten doen)
Thanks het is gelukt het werkte eerst niet want je moet voor het logbestand een naam opgeven dat had ik niet gedaan vandaar!
|:(

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 15:03
Een NT machine die op het loginscherm staat, draait volledig. Dat wil zeggen dat alle services die op "automatic" staan, reeds gestart zijn. Dus als je koe draait als service, en startup type staat op "automatic" dan draait hij dus.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Pagina: 1