Toon posts:

Scherpe TV's? Ter vervanging van je monitor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan die? Scherpe TV's Ik heb nu me PC aan me TV hangen, en ben ik wel blij om, nu is het beeld een beetje onscherp/wazig en licht flikkering die je nie zo ziet maar wel aan je hoofd voelt.
Nu vroeg ik mij af, zijn er ook schepe rusige TV's, die je monitor voor de meeste dingen kunnen vervangen, zoja, hoe heeten die technieken, is 100hz TV zo'n techniek zodat ie minder flimmert? Graaag meer info over alle verschillende dingen die er zijn.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Als die dingen al bestaan dan zijn ze iig een flink stuk duurder dan een normale computermonitor. (Denk aan LCD TV's (> 3000 euro), plasma (>10000 euro), presentatie monitors (??). Meestal is de resolutie ook betrekkelijk laag (VGA - 1024*768) ondanks de grote afmetingen.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:02
Daarom zijn de monitoren uitgevonden. Een monitor is een "scherpe TV" die aan al je eisen kan voldoen... Hoge refreshrates, hoge resoluties etc etc...

TV's zijn nooit bedoeld om scherp te zijn... De enige TV's die een beetje scherper zijn dan de rest, zijn HDTV's met 1250 lijn ipv 625. Maar ja, HDTV's zijn zo goed als dood...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 16:26
scherpe tv's bestaan niet. Ook plasma en lcd-schermen zijn niet scherp als ze specifiek voor tv-doeleinden zijn bedoeld. Een tv dient namelijk over enige afstand bekeken te worden en dan maakt de scherpte niet zoveel uit. En dat betekend dat als je het beeld wat minder scherp maakt je wat processing (noise reduction, natural motion, scan conversion) fouten lekker onder de mat kan schuiven.
En dat is dan ook precies wat er gebeurd...

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

TV kaartje in je pc ... KLAAR *D

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Echt scherpe TV's zijn alleen de HDTV's. Kleine TV's zijn over het algemeen relatief nog het scherpst.

Verwijderd

HDTV is nog niet op de markt, wel kan je pseudo-hdtv krijgen (google).
Ipv een tv heb ik een mooie monitor plus tv-kaart. Geeft ook nog mooier beeld! *D

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 21:03

lacobo

Tyros2 fan

'k Meen me te herinneren dat Sony op z'n duurste WEGA TV's een VGA connector heeft zitten.

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Als je met je een beeldbuis van een tv van dichtbij bekijkt zie je allemaal gekleurde rijtjes(rood, groen, en blauw) op een afstand zie je die lijntjes niet. En dan heb ik het hier nog over een 50hz wega scherm. Ik denk dat er geen enkele tv is die van dichtbij net zo scherp en rustig is als een monitor. Als ze er zouden zijn zullen ze wel erg duur zijn.

Koop een goede monitor daar heb je meer aan

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:38
Op vrijdag 01 maart 2002 07:06 schreef Jaromir het volgende:
is 100hz TV zo'n techniek zodat ie minder flimmert?
Ik weet niet wat je onder flimmeren verstaat, maar goed.
100 Hz kijkt rustiger, omdat het beeld 100 keer per seconde 'ververst' wordt ipv de standaard 50 keer.

Verder zijn de bovenstaande replies wel duidelijk denk ik :)
Pagina: 1