Heeft het zin om het I/O voltage te verhogen bij oc-en? En wat gaat er heter worden als ik deze verhoog?
ik zou 'm alleen verhogen als je je cpu oc-ed en hij isnie stabiel(of wil niet booten). wel stapje voor stapje voltage verhogen, want hoe meer volts hoe warmer je cpu en des te korter leeft ie
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Heeft dit alleen invloed op mijn proc of heeft het ook invloed op de BX chip of andere onderdelen van mijn mobo?
Verwijderd
je verandert toch de cpu voltage?
spreekt voorzich neem ik aan, ik denk niet dat er op het moederbord iets drastisch zal veranderen qua temperatuur.
spreekt voorzich neem ik aan, ik denk niet dat er op het moederbord iets drastisch zal veranderen qua temperatuur.
Verwijderd
Kom op nou hee, met t I/O voltage verander je het voltage wat geleverd wordt aan je RAM geheugen, PCI/AGP bus, je Processor(wat je daarna weer kan bijstellen met je CPU voltage) en je mobo Chipset.
Is dus wel belangrijk als je gaat OC'en!
Is dus wel belangrijk als je gaat OC'en!
Verwijderd
je moet gewoon steeds met kleine stapjes verhogen, kijken of het werkt, en de temp. steeds controleren,
is het nog niet stabiel EN is de temp niet te hoog, verhoog je de voltage nog eens, net zolang tot die 2 voorwaarden (niet stabiel EN temp te hoog) op zijn.
is hij stabiel, stop jet met verhogen, niet stabiel, maar de temp. is al veeeel te hoog, zou ik aanraden niet meer verder te gaan, totdat je hem beter kan koelen zodat je toch weer verder kan gaan
grtz
AHL
is het nog niet stabiel EN is de temp niet te hoog, verhoog je de voltage nog eens, net zolang tot die 2 voorwaarden (niet stabiel EN temp te hoog) op zijn.
is hij stabiel, stop jet met verhogen, niet stabiel, maar de temp. is al veeeel te hoog, zou ik aanraden niet meer verder te gaan, totdat je hem beter kan koelen zodat je toch weer verder kan gaan
grtz
AHL
Verwijderd
jeez PIM!, ik hang net een heel verhaal op hoe het kan enzo..
en jij negeert me gewoon
IK HEB ER ERVARING, wat denk je anders, dat ik maarwat uit m'n nek lul
en jij negeert me gewoon
IK HEB ER ERVARING, wat denk je anders, dat ik maarwat uit m'n nek lul
Verwijderd
Niet zo schijterig Pirm1 
Gewoon proberen die hap. Je merkt t heus wel als t niet verder kan.
Gewoon proberen die hap. Je merkt t heus wel als t niet verder kan.
Pirm1: m'n duron600 rent op 856mhzjes dmv van 1.85v en dat is (helaas) 't hoogste voltage dat ik uit m'n mobo (A7V) kan persen. 1.85v is veel, maarja met minder voltjes doet ie 't gewoon niet op 856 
suc6
suc6
Blown past falling sands
mijn i/o voltage kan op 3 standen middels een jumper (heb asus a7v):
3.35V (laag)
3.56V (standaard)
3.69V (hoog)
Ik heb uit de verhalen begrepen dat je het i/o voltage op hoog kan zetten als je problemen hebt met oc-en. Mocht dit niet helpen, dan lijkt het me verstandig om de jumper weer op standaard te zetten.
3.35V (laag)
3.56V (standaard)
3.69V (hoog)
Ik heb uit de verhalen begrepen dat je het i/o voltage op hoog kan zetten als je problemen hebt met oc-en. Mocht dit niet helpen, dan lijkt het me verstandig om de jumper weer op standaard te zetten.
ik ben het ding waar de duvel bang voor is
Verwijderd
mijn duron 600 komt ook niet hoger dan 850
op 1,85v en met i/o op 3,4 v
temp wordt dan 59 Graden
abit kt7 plankje
op 1,85v en met i/o op 3,4 v
temp wordt dan 59 Graden
abit kt7 plankje
heeeejjj ben dus niet de enige waarvan z'n duron 1.85v opslurpt
Blown past falling sands
Bij mij gaat het zaakje resoluut plat op z'n bek als ik de i/o spanning verander (ophoog danwel naar beneden). of het nu de mem of de chipset weet ik niet. heb btw een duron600@700 op een a7v (ja, m'n koeler is nogal brak. kwam ook als slechtste uit de test
) en dan durven ze bij norrod ook nog te zeggen dat het een high quality koeler is. 
ps. als je het i/o voltage opkrikt zou ik wel even het koelblokje op de via chip van koelpasta en als het even kan ook van een klein fannetje voorzien.
ps. als je het i/o voltage opkrikt zou ik wel even het koelblokje op de via chip van koelpasta en als het even kan ook van een klein fannetje voorzien.
"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek
Verwijderd
Wij (RebOS & VRPOWER) hebben een Duron 600@926 Mhz runnen, Core op 1,75 Volts.
MoBo is een A7V, Cooler TennMax MEGA7.
Burned?, NOT YET!
MoBo is een A7V, Cooler TennMax MEGA7.
Burned?, NOT YET!
Pagina: 1