Toon posts:

Printer op serieele poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik wil graag mijn printer op een serieele poort aansluiten, want ik wil mijn lpt poort vrij hebben.

mijn vraag is: is dit mogelijk? en zoja, hoe?

heb search gebruikt maar kan weinig nuttigs vinden.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Is dat niet iets voor heel ouderwetse seriele printers?
Een andere mogelijkheid is een printerpoort switch te kopen, dan ben je voor f 20,- ook klaar :)

Trouwens over je opmerking dat je de search gebruikt hebt: |:(
Er klopt echt niets van dat je niets op GoT kon vinden. Door te zoeken op 'printer serieel' heb ik dit al gevonden:[topic=169535/1/100].

Een beetje zelfredzaamheid staat wel zo goed wordt door de professionele full-time vraagbeantwoorders (tm) hier op GoT zeker gewaardeerd! :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Kan toch gewoon met een verloopstukje en dan in de printerdriver de poort wijzigen of heb ik het nou helemaal mis :?

Andere optie is om een extra LPT kaartje te kopen voor een euro of 10. :)

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op vrijdag 01 maart 2002 00:40 schreef tborgdorff het volgende:
Kan toch gewoon met een verloopstukje en dan in de printerdriver de poort wijzigen of heb ik het nou helemaal mis :?
Ja inderdaad, dat heb je. :P
Als de printer geen RS232 (COM poorten) snapt gaat het echt niet werken met een verloopstukje, ook al past het kabeltje wel. :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 00:21 schreef Jiver het volgende:
hey,

ik wil graag mijn printer op een serieele poort aansluiten, want ik wil mijn lpt poort vrij hebben.

mijn vraag is: is dit mogelijk? en zoja, hoe?

heb search gebruikt maar kan weinig nuttigs vinden.
Waarom wil je in vredesnaam je LPT1-poort vrij houden? :?
En is de printer voorzien van een USB uitgang?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op vrijdag 01 maart 2002 00:44 schreef mr_a het volgende:

[..]

Ja inderdaad, dat heb je. :P
Als de printer geen RS232 (COM poorten) snapt gaat het echt niet werken met een verloopstukje, ook al past het kabeltje wel. :)
OK, zoveel verstand heb ik niet van printers, ik ben al blij als ze het doen, laat staan dat ik ermee ga lopen pielen :P

Toch nog wat geleerd vandaag ;)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het gaat wel werken als je even gaat zoeken naar een serieel-parallel-converter. Die bestaan wel degeljk, en werken best lekker.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Ik heb het al eens geprobeert maar dit wilde bij mij toen niet lukken :?

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Het gaat wel werken als je even gaat zoeken naar een serieel-parallel-converter. Die bestaan wel degeljk, en werken best lekker.
Ja maar wel heel erg traag. Je kan beter een extra printerpoort erbij kopen.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op vrijdag 01 maart 2002 10:33 schreef -DEVON- het volgende:

[..]

Ja maar wel heel erg traag. Je kan beter een extra printerpoort erbij kopen.
Die kaartjes kosten nix meer tegenwoordig :)
Je moet natuurlijk wel een vrij pci slot hebben...

Verwijderd

idd waarom wil je in godsnaam je printer op je RS232???? leg me daar het nut eens vanuit! die poort is zo traag als dikke stront door een wel heel dunne trechter!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
isa printerpoortje pakken, die kosten echt helemaal nix meer, maar dan moet je wel isa sloten hebben natuurlijk

PCI zijn ietsje duurder d8 ik....

2dehands zijn ze voor een paar euro's te krijgen iig :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 12:18 schreef Elendil het volgende:
idd waarom wil je in godsnaam je printer op je RS232???? leg me daar het nut eens vanuit! die poort is zo traag als dikke stront door een wel heel dunne trechter!
nou ik heb een lcd schermpje gekocht en die werkt op een parallele poort. dus vandaar. maar zo ik zie gaat het niet echt werken.

dan maar een extra lpt poort kopen :(
Pagina: 1