Ik heb een Enermax Fan, type UC-8FAB, die ik als CPU-koeler gebruik op mijn Alpha 6035 met fanadapter.
Koelt perfect, en lekker stil.
Er zit op de fan ook een schroefje om de RPM te verstellen.
Deze heb ik niet voluit staan, en in MBM 5 geeft hij ook mooi 2930 RPM aan.
Mijn Athlon XP 1700 bleef toen idle mooi 41 graden.
Ik heb de RPM's toen wat verlaagd met de stelschroef van de fan, geluid is nu nog minder.
MBM 5 gaf na 10 minuten pas door dat de fan langzamer draaide, 2500 RPM om precies te zijn.
Maar na verloop van tijd (uurtje of 3 a 4) stond er in MBM ineens dat de fan 32063 RPM draaide
Het lijkt mij dat dat niet klopt.
Een klein half uurtje later begon mijn pc ineens te blerren.... de fan draaide 0 RPM !!!
En dat terwijl hij nog net zo hard draaide als daarvoor.
Hoe is dit te verklaren ??
Kan MBM 5 niet goed overweg met verstelbare fan's, en leest hij dan compleet verkeerde waarde's af ??
Wie heeft tips, uitleg ?
Koelt perfect, en lekker stil.
Er zit op de fan ook een schroefje om de RPM te verstellen.
Deze heb ik niet voluit staan, en in MBM 5 geeft hij ook mooi 2930 RPM aan.
Mijn Athlon XP 1700 bleef toen idle mooi 41 graden.
Ik heb de RPM's toen wat verlaagd met de stelschroef van de fan, geluid is nu nog minder.
MBM 5 gaf na 10 minuten pas door dat de fan langzamer draaide, 2500 RPM om precies te zijn.
Maar na verloop van tijd (uurtje of 3 a 4) stond er in MBM ineens dat de fan 32063 RPM draaide
Het lijkt mij dat dat niet klopt.
Een klein half uurtje later begon mijn pc ineens te blerren.... de fan draaide 0 RPM !!!
En dat terwijl hij nog net zo hard draaide als daarvoor.
Hoe is dit te verklaren ??
Kan MBM 5 niet goed overweg met verstelbare fan's, en leest hij dan compleet verkeerde waarde's af ??
Wie heeft tips, uitleg ?