Toon posts:

Zwakste schakel SCSI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De meeste Ultra-2 scsi controllers hebben ook nog een "oude" 50-pins connector voor bijvoorbeeld een tape streamer.
Nu hoorde ik dat je snellere harddisk die op de 68-pins aansluiting zit hierdoor op de zelfde snelheid gaat werken als de aangesloten tapestreamer.

Er zou voor de tapestreamer een andere controler aangeschaft moeten worden, klopt dit?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hangt er vanaf wat voor controller je hebt. zie de manual. mijn tekram dc 390u2w heeft bijvoorbeeld aparte kanalen, en een tapestreamer zal een 68 pins schijf niet beinvloeden bij deze controller.

Verwijderd

Volgens mij doet dat probleem zich alleen voor als je maar een enkel kanaal op je controller hebt, of verschillende apparaten op een enkel kanaal zet.

Dus als jij een U2W schijf en een UW schijf op eenzelfde kabel zet, dan heb je snelheidsverlies van je U2W apparatuur.

Zodra je een controller pakt met een U2 aansluiting, zit je volgens mij wel goed.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 07:52

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Klopt, het overgroote deel van de U2W en hogere controllers hebben een mooi dingetje wat ervoor zorgt dat gebruik van de trage apparaten geen invloed heeft op je U2W en hogere devices. Dit gaat er wel vanuit dat je je U2W en hogere apparaten op een andere (LVD) connector doet, tov je UW en tragere apparaten. Zo zullen je >=U2W apparaten geen snelheidsverlies hebben als je de andere devices gebruikt. Wel zal, als je bijvoorbeeld een UW schijf en een asyncrone tapestreamer (<5Mb/s transferrate) op het niet LVD kanaal hebt en je de tapestreamer gebruikt de snelheid van die UW schijf zakken naar dramatische laagte, tot je de tapestreamer niet meer gebruikt... (niet gebruiken = idle, dus vertraging treed enkel ob bij het accessen van de devices...)