Toon posts:

Delen van ADSL met getweakte modem!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,ik heb een maybe domme vraag.Ik heb mijn modem getweakt en wil nu via twee pc's internetten.Maar, ik heb geen hub,probleem?Ik heb 3 netwerkkaarten (2 server,1 client)Heb op client al ip en gateway ingesteld maar internet weigert te werken.Heeft dit misschien te maken met NAT?

Alvast Bedankt

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
als ik jou was zou ik toch een hub kopen anders heeft het weinig zin dat je je modem heb getweaked. Maar het moet wel mogelijk zijn gewoon op 1 computer internet en dan iets als winroute en als je netwerk interface je netwerk kaartje waar je adsl modem aanhangt opgeven

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:48
Modem downgraden , (in deze situatie heeft je modem tweaken dus geen zin)

De Server met NIC 1 in laten bellen naar ADSL

Share prog instellen voor de 2e NIC die nick moet je verbinden met een crossover UTP kabel naar je Client pc en hopla internet

Voordeel= dat je niet meer via NAT zit (modem getweakt

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:48
dubbelpost grgr

• Zero Tolerance
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2021

Zero Tolerance

Danoontje POWERRRRR !!!!

Als je toch een hub of dergelijke gaat kopen, koop dan een switch ( Draytek Vigor E ofzo ) is wel duurder maar behoud wel je snelheid en dingen als msn werken beter met versturen van data... :D

...::: You`re just jealous `cause the little voices are talking to me :::...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 01 maart 2002 21:09 schreef le4nder het volgende:
Als je toch een hub of dergelijke gaat kopen, koop dan een switch ( Draytek Vigor E ofzo ) is wel duurder maar behoud wel je snelheid en dingen als msn werken beter met versturen van data... :D
router bedoel je..

Verwijderd

Switch met de verkeerde naam of een router met de verkeerde benaming :P

Verwijderd

De draytek 2200E is een router en is dus 120 E te veel geld. Ik stuur dit mailtje van een client die op een 'server' is aangesloten, waar mijn vriendin op werkt. Die is weer aangesloten met een 2e netwerkkaart op de getweakte Alcatel modem. Bij W2k hoefde ik alleen internet delen op te geven voor de NIC die naar de modem gaat, delen met: NIC die naar je 2e PC gaat.

Werkt prima. Heb voordat ik het modem tot router tweakte ook janaproxy etc. uitgeprobeert maar diverse java-applets, MSN, ICQ, Realplayer, werkten dan niet (meteen) veel geklooi, kortom:

Getweakt laten en internet delen met w2k!

Als je toch geld wilt uitgeven, koop dan een switch (geen switching hub) of een simpel hubje afhankelijk van je netwerk eisen (voor internet maakt het niet uit). Dan hoef je niet te delen via windows. (het nadeel van delen via w2k/windows iha is dat ik steeds eerst de client moet aanschakelen en dan pas de server. Dat probleem heb je niet met een hub/switch).

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

In het rijtje "kan ook wel eens nuttig zijn voor anderen"
http://www.lapwing.nl/producten/adsl_routerwithbuiltinadslmodem.htm

Ik heb em in bestelling staan,

Verwijderd

Heb inmiddels een switching hub a 45 euro werkt ook perfect
Pagina: 1