ok, ik ben dus een volledige linux n00b, en ik zou linux wel graag installeren, omdat ik hier altijd maar hoor hoe stabiel hij is ed. Nu heb ik enkele vraagjes :
1) Welke distro down ik het beste voor een desktop OS?
(Mag groot zijn, haal ik met men kabel zo binen)
2) Kan ik Linux op een Fat 32 partitie zetten?
3) Komt ie dan gewoon bij de standaart bootmanager te staan die je ook krijgt als je bijvoorbeeld Win2K en WinXP naast elkaar zet?
4) Waar vind ik een goede all-in-one messenger (ICQ-MSN) voor Linux?
5) Vertel me absoluut alles wat jullie over linux weten, zodat ik zo vlug mogelijk aan de slag kan
6) Is het moeilijk om van Windows over te schakelen naar Linux?
Wat ik zoek is eigenlijk een beetje een soort walkthrough van het moment waar ik op de link klik om de distro te downen, tot het moment dat ik em soepel draaien heb op mijn sys
(vooral surfen, mail lezen, wat experimenteren, ook als fileserver, deze dingen zijn wat ik er zoal mee wil doen)
1) Welke distro down ik het beste voor een desktop OS?
(Mag groot zijn, haal ik met men kabel zo binen)
2) Kan ik Linux op een Fat 32 partitie zetten?
3) Komt ie dan gewoon bij de standaart bootmanager te staan die je ook krijgt als je bijvoorbeeld Win2K en WinXP naast elkaar zet?
4) Waar vind ik een goede all-in-one messenger (ICQ-MSN) voor Linux?
5) Vertel me absoluut alles wat jullie over linux weten, zodat ik zo vlug mogelijk aan de slag kan
6) Is het moeilijk om van Windows over te schakelen naar Linux?
Wat ik zoek is eigenlijk een beetje een soort walkthrough van het moment waar ik op de link klik om de distro te downen, tot het moment dat ik em soepel draaien heb op mijn sys
(vooral surfen, mail lezen, wat experimenteren, ook als fileserver, deze dingen zijn wat ik er zoal mee wil doen)