Toon posts:

Magnat of Eltax

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op mijn zoektocht naar nieuwe speakers kom ik wat moeilijkheden tegen. Ik heb 3 zuilen op het oog. Nu kan ik maar moeilijk een keuze maken, de prijs ligt ongeveer tussen 250 en 300 euro per paar. Heeft iemand ervaringen met deze boxen? daar ben ik wel beniewd naar. Ik heb zelf ook geluisterd maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

namelijk de:

* Magnat motion 222

Prinzip:4-Wege-Bassreflex/Standbox
Belastbarkeit: 180 Watt Sinusleistung, 340 Watt max.Powerleistung, entspricht einer Maximum-Power von 640 Watt
Impedanz: 4-8 Ohm (dadurch an fast jeden Verstärker anschließbar!)
Frequenzbereich: 17 Hz bis 30.000 Hz
empfohlene Verstärkerleistung: 40 Watt bis 360 Watt
Massives Schraubmaterial
Metallbeschichteter Polycarbonat-Hochtöner (12 mm)
Spezialbeschichtete Zellulose-Tief-Mitteltöner (200mm/100 mm)
Maße (B x H x T): 254 x 1120 x 315 mm

* Magnat Vector 77

3-Wege Bassreflex, Doppelbass
180/300 Watt

Nenn-/Musikbelastbarkeit 180/300 Watt
Frequenzbereich 20-35000 Hz
Empfohlene Verstärkerleistung 70-400 Watt
Prinzip 3-Wege Bassreflex, Doppelbass
Impedanz 4 Ohm
Maße (B/H/T) 220/1120/295 mm

Bestückung Keramik Hochtöner, 3x16cm Tiefmitteltöner mit gehärteter Cellulosemembran

Ausführung Schwarz oder Kirsche

Besonderheiten mehrfach verstrebtes Gehäuse mit einer 28 mm starken MDF-Front in edler Lackausführung

Eltax Monitor 9

Long Term Power
140 Watt

Short Term Power
260 Watt

System
2 way, Bass Reflex

Tweeter
25 mm soft dome

Mid-range

Woofer
2x130 mm

Impedance W
4-8 Ohm

Sensitivity
92 dB

Freq Response
40-22.000 Hz

Cabinet Finishes
Light beech / Black

Dim(HxWxD)
855x195x230 mm

Weight(net)
10,8 Kg

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Even een vraagje: dacht je serieus *redelijke* zuiltjes te krijgen voor 250-300 euro per paar? Een béétje zuiltje begint bij 500 euro PER STUK :)

De naam van Eltax is niet erg goed, Magnat heeft daarentegen een redelijk goede naam. Maar zo ook: elke 'top'-fabrikant produceert ook troep voor de budget markt.

Mijn advies aan jou: beoordeel zélf welke je het mooiste vindt, alles draait daar uiteindelijk toch om. Ik moet je toch echter wel aanraden om voor die 300 euro dan tenminste kleine speakers te kopen, daar komt VEEL beter geluid uit.

FYI: Ik ben ook op zoek naar nieuwe speakers (met een budget van 700-800 euro), en heb mijn voorlopige keuze laten vallen op een stel Quadral Aurum 1 van 400 euro PER STUK. :) Je krijgt met kleine speakers voor hetzelfde geld VEEL meer waar voor je geld, en ik denk dat de meesten het wel met mij eens zijn.

Geef mij maar een Warsteiner.

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
ik heb de eltax monitor3 gehoord.. (een zuiltjes overigens).. en die waren maar 150 per paar en die vond ik (zeker voor dat geld) echt goed klinken hoor.. dus eltax lijkt me wel in orde.. maar ja.. zoals altijd bij boxen en ook bij monitoren.. je zult echt zelf moeten gaan luisteren..

als jij 'crappy' boxen beter vind klinken dan de duurste [vul audiofiel merk in] dan zijn voor jou die 'crappy' boxen voor jou gewoon beter..

Verwijderd

Topicstarter
gaarne reacties met persoonlijke ervaringen met deze boxen of reacties met onderbouwing welke beter is...

opmerkingen met: voor die prijs krijg je niks

daar heb ik niks aan, ik wil dit er voor uitgeven, en voor mij gevoel krijg ik waar voor me geld...

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 16:26
Eltax is een goed merk. Met name de surround boxen komen goed uit tests naar voren. Persoonlijk ben ik dan ook geneigd om eltax te adviseren. Maar zoals bij alle speakers geldt eerst luisteren, en dan kiezen welke het beste bij jou past. Probeer een luister sessie te versieren bij de locale speakerdealer, liefst met de versterker die jij thuis ook hebt.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Reffie, je misinterpreteert mijn reaktie :) Ik zeg niet dat je meer moet uitgeven, ik zeg alleen dat je voor dat geld beter kleine speakers kunt kopen - omdat dat daar relatief beter geluid uit komt.

Met mijn eigen voorbeeld wou ik alleen maar aangeven dat ik ook voor een bedrag van 800 euro nog steeds voor kleine speakers ga.

Wat ik overigens niet snap, is waarom je deze vraag stelt terwijl je zegt "ik voel me er goed bij"...dan is je keuze toch al gemaakt? Gewoon diegene kopen waar JIJ je het beste bij voelt!

Geef mij maar een Warsteiner.

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

mooie zuiltjes zijn naar mijn mening zeker voor minder dan 500 euro te koop .. vriend van me heeft heerlijke dali's en mn pa heeft erg mooie jbl's(als je daar van houdt)
gewoon zoeken en veel luisteren

Verwijderd

Eltax wordt anders prima getest. Je moet dan ook niet die Eltax surround set van 400 gulden van de Macro als vergelijking gebruiken, de Monitor series en de surround speakers zijn prima dingen. Daarentegen is Magnat ook niet slecht. Maar net als Eltax hebben ook zij crappy low end rommel. Je moet ze gewoon luisteren (jaja:)). Hoewel ikzelf ook kleine speakers zou kopen voor zo'n bedrag.

Verwijderd

Ik heb zelf een actieve Sub van Eltax (de A10)
Hij was niet duur, en er komt voor dat geld een baas geluid uit, dus de "naam" van Eltax lijkt mij wel goed, maar het blijft eigen keuze.

P.S. houd er wel rekening mee, ook al heb je de duurste/beste speakers, zonder een bijpassende versterker heb je nog waardeloos geluid

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Op vrijdag 01 maart 2002 08:43 schreef Mries! het volgende:
Eltax wordt anders prima getest. Je moet dan ook niet die Eltax surround set van 400 gulden van de Macro als vergelijking gebruiken,
Let op je woorden :( geen kwaad woord over die set. ;)

Kijk ook eens naarde tannoy mx3 die zijn ook niet heel erg duur en heb je ook zuilen, of mission m73.
Suc6

Vandaag is het feest en morgen ook.

Verwijderd

Ik heb aan mijn NAD set 2 enorme kasten van Magnat hangen, Supervet!
Maar na 25 jaar begint de rubber ophanging flink te rotten met het gevolg; vervorming op hoog volume!

Wat je ook koopt, let ff op de duurzaamheid van de conus.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op vrijdag 01 maart 2002 13:35 schreef marcellic het volgende:
Ik heb aan mijn NAD set 2 enorme kasten van Magnat hangen, Supervet!
Maar na 25 jaar begint de rubber ophanging flink te rotten met het gevolg; vervorming op hoog volume!

Wat je ook koopt, let ff op de duurzaamheid van de conus.
Schuimrubber wordt weinig meer gebruikt, en je kan ze ook nog laten reconen, en wie doet er 25 jaar met 1 set speakers....

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 23:39

William/Ax3

We are Starstuff

Hoi

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
kanker lul met je kutreactie
daar heb ik toch nix aan

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 23:39

William/Ax3

We are Starstuff

reffie??

PARDON??

Sorry... Hoor ik wist niet dat het pijn deed.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
je kan het goedmaken! pijpen kreng!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Duidelijk, deze gaat dicht.
Je moet toch zelf kiezen en topics over "wat vinden jullie ervan" schieten in AV ECHT niet op.Reffie jij krijgt een officiele waarschuwing voor flamen en William/Ax3 wil ik dringend adviseren niet van die nutteloze posts te doen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.