Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geluid harddisk indammen.

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De harddisk is een Maxtor D740(J). Het ding heeft vooral in rust een irritant hoge fluit (7200rpm). Als ie werken moet, dan hoor je daar nauwelijks iets van, uitgezonderd die hoge zoem.

Iemand een tip over hoe ik die harddisk wat stiller kan krijgen, bijvoorbeeld met gerichte isolatie? En met welk materiaal?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien een silentdrive.
Of zorg ervoor dat de rest van je systeem nog meer herrie maakt zodat je de Maxtor niet meer hoort. (beetje |:( oplossing).

Zelf heb ik een hdd in de behuizing van een cdromspeler gezet, dat helpt ook wat (hoewel ik mijn Seagate vrijwel niet hoor).

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op donderdag 28 februari 2002 23:30 schreef Terw_Dan het volgende:
Misschien een silentdrive.
Of zorg ervoor dat de rest van je systeem nog meer herrie maakt zodat je de Maxtor niet meer hoort. (beetje |:( oplossing).

Zelf heb ik een hdd in de behuizing van een cdromspeler gezet, dat helpt ook wat (hoewel ik mijn Seagate vrijwel niet hoor).
Ik heb die Seagate die jij hebt ook, die maakt best wel een kut herrie man :r. Misschien dat je als oplossing wat isolatie zooi kan douwen :?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 06:29
je hebt van die harddiskkoelers die je hele harddisk omsluiten (tegelijk koelen en wat geluiddichter maken), bijvoorbeeld deze. Misschien heb je er wat aan... moet je even zoeken naar tests met deze koeler enzo.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op donderdag 28 februari 2002 23:34 schreef Go0s het volgende:

[..]

Ik heb die Seagate die jij hebt ook, die maakt best wel een kut herrie man :r. Misschien dat je als oplossing wat isolatie zooi kan douwen :?
Welke is dat dan? (de II of de IV, weet niet van welke bak jij de specs bekeken hebt).

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je een stille hd wilt moet je een cuda IV halen. misschien kan je deze nog inruilen ofzo.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op donderdag 28 februari 2002 23:36 schreef 0siris het volgende:
je hebt van die harddiskkoelers die je hele harddisk omsluiten (tegelijk koelen en wat geluiddichter maken), bijvoorbeeld deze. Misschien heb je er wat aan... moet je even zoeken naar tests met deze koeler enzo.
"eliminates hard drive noise"

Maar de koeler die erin zit, maakt wel veel herrie, dus waar is je winst dan? (heb hier momenteel nog zo'n ding liggen en ik moet zeggen dat zonder dat ding mijn pc een stuk stiller is.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Heb zelf ervaring met zo'n coolermaster cooldrive, das dus geen feest. Koelt heel best, maar een lawaai.... :(

Ik zou toch aan een silentdrive gaan denken. Ik heb zelf mijn IBM erin zitten, maar dat brakke rotding hoor ik er doorheen |:( :(

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11 16:32
Mijn IBM 60GXP hoor ik echt bijna niet :? Het zal wel komen door die 6 fans die draaien :P maar ff serieus....die schijf is zeer stil!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Een paar dagen terug heb ik zo'n Cooldrive van Coolermaster erin gezet.

Nou zit daar dus voorin zo'n 4 cm fannetje, die staat standaard op 12V! Mijn ervaring is dat je die toch omlaag moet gooien, anders maakt ie echt irritant hoog geluid.
Met 7V is het goed te doen.

De HD wordt hiermee in tegenstelling tot wat ik uit de specificaties van de Cooldrive opmaak, niet echt stiller.

In theorie misschien wel, maar doordat je er nu een opening in je behuizing bij hebt (die fan dus) hoor je de HD zeker niet minder dan dat de HD ergens in je kast in een verborgen 3.5" slot hangt.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Een Silent Drive (www.informatique.nl) werkt goed. Met de temperatuur heb ik geen probleem.

Een No Vibes inbouwframe (www.comex-sales.com) met of zonder (80x80) koeler.

Verwijderd

De silentdrive is al genoemd. Probeer eerst eens amset (accoustic manager) om het geluidsniveau in te stellen.

http://www.maxtor.com/Maxtorhome.htm

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 09:48 schreef Djohen het volgende:
De silentdrive is al genoemd. Probeer eerst eens amset (accoustic manager) om het geluidsniveau in te stellen.

http://www.maxtor.com/Maxtorhome.htm
Ik gebruik de silent dive icm amset. Het geratel is dan onhoorbaar en de performance is volgens mij en Sisoft Sandra verwaarloosbaar minder. Dit kan welper type schijf variëren en zul je zelf uit moeten testen. Het draaien van de schijf hoor je wel nog iets. Ik ga 'm binnenkort monteren mbv rubberen ringetjes. Ik denk dat dat helpt want het contact geluid word dan verminderd.
Pagina: 1