Ik heb vanmiddag mijn voeding terug gebracht naar de NoRRoD omdat ie veel te heet werd, dat deed die al sinds ik em had, maar ik had zoiets van het was niet voor niks een goedkope voeding. Totdat ik dit weekend een PC voor mijn ouders had gebouwd met dezelfde voeding, en deze werd helemaal niet warm... Dus heb ik mijn voeding terug gebracht naar de winkel, maar ze hadden het goedkope type even niet op vooraad dus mocht ik mijn oude voeding gratis inruilen voor een betere lownoise voeding (van 45 euro ipv 25)
. Dit is het effect op de temperaturen:
eert, CPU: 53C idle, 59C stessed kast: 43C
nu, CPU: 46C idle, 49C stressed kast: 39C
en dat allemaal door een voeding... Het valt mij trouwens op dat mijn voltages (incl vcore) ook veel stabieler zijn en iets hoger (waren altijd behoorlijk te laag, tussen de 5%-10% onder het bijbehorende voltage, nu tussen de 2%-3% onder) en het systeem is opeens ook extreem stabiel geworden... Kortom ik koop voortaan een iets hogere kwaliteit voeding, ik weet nu wat het effect kan zijn
eert, CPU: 53C idle, 59C stessed kast: 43C
nu, CPU: 46C idle, 49C stressed kast: 39C
en dat allemaal door een voeding... Het valt mij trouwens op dat mijn voltages (incl vcore) ook veel stabieler zijn en iets hoger (waren altijd behoorlijk te laag, tussen de 5%-10% onder het bijbehorende voltage, nu tussen de 2%-3% onder) en het systeem is opeens ook extreem stabiel geworden... Kortom ik koop voortaan een iets hogere kwaliteit voeding, ik weet nu wat het effect kan zijn