Goede voeding, slechte voeding...

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:41
Ik heb vanmiddag mijn voeding terug gebracht naar de NoRRoD omdat ie veel te heet werd, dat deed die al sinds ik em had, maar ik had zoiets van het was niet voor niks een goedkope voeding. Totdat ik dit weekend een PC voor mijn ouders had gebouwd met dezelfde voeding, en deze werd helemaal niet warm... Dus heb ik mijn voeding terug gebracht naar de winkel, maar ze hadden het goedkope type even niet op vooraad dus mocht ik mijn oude voeding gratis inruilen voor een betere lownoise voeding (van 45 euro ipv 25) :7. Dit is het effect op de temperaturen:
eert, CPU: 53C idle, 59C stessed kast: 43C :(
nu, CPU: 46C idle, 49C stressed kast: 39C :7
en dat allemaal door een voeding... Het valt mij trouwens op dat mijn voltages (incl vcore) ook veel stabieler zijn en iets hoger (waren altijd behoorlijk te laag, tussen de 5%-10% onder het bijbehorende voltage, nu tussen de 2%-3% onder) en het systeem is opeens ook extreem stabiel geworden... Kortom ik koop voortaan een iets hogere kwaliteit voeding, ik weet nu wat het effect kan zijn B-)

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 16:02
gelijk heb je, had ik ook moeten doen, maar toen ik m kocht had ik er nog de ballen verstand van.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 12:17

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als het goed is krijg ik morgen een goeie voeding, van ik denk 350 of 400 watt :D
Ik heb namelijk last van slowdowns dan mn fans, en daardoor stijgt de temperatuur, en daardoor, nouja dat kan je wel raden ;)

Ik weet nu, dat een goeie voeding echt wel nodig is !

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:41
Op donderdag 28 februari 2002 23:11 schreef Wolkjeh het volgende:
Als het goed is krijg ik morgen een goeie voeding, van ik denk 350 of 400 watt :D
Ik heb namelijk last van slowdowns dan mn fans, en daardoor stijgt de temperatuur, en daardoor, nouja dat kan je wel raden ;)

Ik weet nu, dat een goeie voeding echt wel nodig is !
Bij mij straalde de oude voeding dus ook noges een hele baal warmte uit, maar ik had nog geen last van fan slowdowns

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Vreemd...
Ik heb drie voedingen geprobeerd voor mijn Tbird 1.4 en GF2 (niet OC-ed) op mun A7V266. nl een fki 250W, powerman 300W en een Enermax 350W. Alledrie draaien retestabiel. Ik heb nu natuurlijk die Enermax erin zitten omdat Enermax een goede reputatie heeft. Maar mij hoor je echt niet beweren dat die fki het slechter heeft gedaan. Dus eigenlijk heb ik nu een Enermax in mijn PC zitten omdat ie van die gave gouden fingerguards heeft en duur is, zodat ik lekker kan opscheppen 8-) :7
Die fan van die fki draait op 5v en is even stil als de Enermax.
Toch is het een goede zaak om een stabiele voeding te hebben, zeker bij overklokken. Toch??? :) :) :)

"It certainly appears so..."