Studio DC 10+ als TV-Out gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Ik heb pasgeleden tussen mijn oude hardware een studio dc10+ gevonden. Hij werkte tot mijn grote verbazing ook nog. Hij heeft 1xsvhs in, 1xAV in, 1xSVHS uit, 1xAV uit.

Na wat beelden te hebben gecaptured en weer naar de videorecorder gezet te hebben, wou ik via deze nieuwe "tv-out" een filmpje gaan kijken. Dit gaat alleen niet 1,2,3.

Ik gebruik Pinnacle Studio 7 om te capturen en weer te tapen, maar een filmpje kijken met dit programma is een crime.

Wie weet er een programmatje dat mijn computerbeeld overzet naar de av of de svhs out van de dc10+ ?
Een soort tv-tool of tvcc ofzo (deze werken niet met de dc10+ :( ), een andere oplossing/tips zijn uiteraard ook welkom.

Uiteraard heb ik al een uitgebreide zoektocht op Google en Tweakers achter de rug.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Verwijderd

Je kunt gewoon via de DC10+ software(studio) een file selecteren en afspelen via je TV-OUT. Simpel zat.

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Het grote nadeel van het gebruiken van Studio 7 is dat je geen mpeg of films direct van cd kunt bekijken. Ook moet je door een gruwelijke scene-detection heen.

Vandaar ook dat ik op zoek ben naar een ander progje.

Verwijderd

Voor linux gebruiken we daar de mjpegtools voor. Het programma lavplay kan (mits de optie -pC wordt gebruikt) AVIs afspelen op de TV-out van de DC10+. Grafische interface hiervoor heet LVS, aangezien iedereen schijnbaar liever op knopjes drukt dan dat je op de commandline werkt ;)

File selecteren via 'open', duk op 'play' en klaar is kees :)

Voor windows..... Ik geloof dat StudioDC10Plus het enige proggie is die dit kan..... Helaas :{

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Niemand een andere oplossing ?
Ik draai Windows XP. Het verhaal wordt trouwens nog vreemder. Nadat ik Studio 7 installeer (gaat perfect) heb ik geen beeld van de Studio DC10+ (logisch want ik moet eerst de nieuwste patch draaien (Tweakers Meuktracker 03-02-2002)). Daarna doet de kaart het wel (gecheckt met TVTrial) maar in Studio 7 niet.

Er komt niets in het "source-screen" en hij zegt dat mijn bitrate niet snel genoeg is, terwijl de test in Studio 7 uitstekekende resultaten haalt.
Start ik de PC dan opnieuw op dan zegt hij dat de Betaversie is verstreken en kan ik Studio 7 dus niet meer opstarten (dit doet ie pas na de patch) en dat terwijl ik de volledig legale versie van Studio 7 heb ? Is die patch maar een bepaalde tijd bruikbaar ?
Wie weet raad ?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op donderdag 28 februari 2002 22:58 schreef Righteye het volgende:
Het grote nadeel van het gebruiken van Studio 7 is dat je geen mpeg of films direct van cd kunt bekijken. Ook moet je door een gruwelijke scene-detection heen.

Vandaar ook dat ik op zoek ben naar een ander progje.
Scene-detection kun je uitzetten.

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Dus echt geen andere manier om die AV-uit te gebruiken ?

Pagina: 1