Chario Syntar Towers

Pagina: 1
Acties:
  • 2.231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:19

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Vandaag onverwacht een vrije dag en dus vanmiddag naar Staffhorst getogen. Weliswaar zonder afspraak dus het luisteren naar luidsprekers en receivers was naadje. Op de eerste stond zowaar een familie Syntar te pronken (100(T), 200(T), Dialoque, Surround en een Bass). Niet aangesloten maar als blikvanger. Nou had ik de Syntar 100T al eerder beluisterd (icm met een Marantz) en daar was ik erg verrukt van. De 200T echter staat er niet opgesteld wat jammer was omdat ik nu juist het verschil tussen deze 2 broertjes wil horen. Iemand hier die het wel eens heeft gehoord en er iets over kan zeggen?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb zelf een set syntar 100 in mn 2de set, en ik heb de rest van chario tot aan de mooie millenium 1 bookshelf gehoord, ik vind chario echt een heel mooi merk, echte alleseters, een vioolconcert van dvorak of een pot death metal van morbid angel -> ze zetten het echt lekker neer.

Het verschil tussen de 100t en 200t is dat de 200 door de grotere woofers wat meer "presance" heeft zeg maar, het klinkt allemaal wat groter en gaat wat dieper qua laag.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:19

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Aha, dus niet een geheel eigen geluid dus. Bij de Tannoy R2 en R3 bijvoorbeeld zeggen veel luisteraars specifiek voor 1 van beide te gaan. Zelfs voor de R2 boven de R3. Toch maar eens luisteren dan. Zelf was ik ook onder de indruk van de Syntar 100T.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-01 23:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

De 200T is wat meer aanwezig, middenhoog is iets pittiger. De 100T is echt extreem terughoudend en rustig.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp