(XP) geen internet maar wel trillian ?

Pagina: 1
Acties:

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Ik heb het volgende probleem met deze 2 pc's :

pc 1 : Win 2000 pro (host)

pc2 : Win xp pro nl (client)

ik kan wel met trillian chatten enzo, maar als ik op het internet logo druk kan die geen verbinding maken.
DE verbinding deed het eerst wel maar nu weer niet, de host heeft black ice 2.9 car maar vind alleen een tcp port porbe zodat ik chatten.| :(
Normaal vond de firewall ook een udp port probe zodat ik kon interneten, de firewall vind nu niks meer als ik op inet druk, en mijn ip met de hoofdwerkgroep staan toegeoegd.
Ik heb me ip zo ingesteld zoals die het eerst wel deed:

192.168.0.5
255.255.255.0
192.168.0.1

Kan iemand mij helpen ? :?

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Het lijkt erop dat je wel data hebt maar niet kan surfen, anders kon je je Trillian ook niet gebruiken. Het kan nu dus aan twee dingen liggen, of je poort 80 en andere poorten zijn onterecht geblokt door je firewall of je internet opties zijn niet goed.

Start het command promt en vul in "ping www.ns.nl"
Als je onbekende host krijgt dan is het een echt data probleem. Als je hier 4 antwoorden krijgt zou ik als ik jou was ff m'n internet opties nalopen.

• Apocca
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08-2022
(jarig!)
Klinkt dat je gateway niet goed hebt ingesteld, had ik ook kon niet browsen maar msn werkte wel. Slim gedaan M$ :P

Verwijderd

Staan de DNS servers wel goed ingesteld op de clients? :S

• RickDB
  • Laatst online: 18-05 21:17
Ik heb de voorkeurs DNS server met het ip 192.168.0.1 ingevuld en nou doet ie het wel |:( .

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 19:31 schreef Rick164 het volgende:
Ik heb de voorkeurs DNS server met het ip 192.168.0.1 ingevuld en nou doet ie het wel |:( .
Bij DNS moet je niet je server neerzetten, maar de DNS van je ISP, doe eens in dos-prompt 'nslookup' , dan krijg je de DNS van je ISP te zien. Als je die invult doet-ie et. Vinnut alleen vaag dat ie et ook doet met de IP van je server. :?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 12:48
Op vrijdag 01 maart 2002 22:15 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Bij DNS moet je niet je server neerzetten, maar de DNS van je ISP, doe eens in dos-prompt 'nslookup' , dan krijg je de DNS van je ISP te zien. Als je die invult doet-ie et. Vinnut alleen vaag dat ie et ook doet met de IP van je server. :?
Dat heet DNS-forwarding... je server stuurt de DNS-request door naar de DNS van je provider..

Pvouput live

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Op vrijdag 01 maart 2002 22:20 schreef Krypt het volgende:

[..]

Dat heet DNS-forwarding... je server stuurt de DNS-request door naar de DNS van je provider..
Dat heb ik ook een tijdje gedaan. Ik had in m'n draytek router de DNS'en van m'n ISP ingevuld, bij m'n clients als DNS het IP van m'n router. Helaas gaf dit bij sommige pagina's problemen. Je kan toch beter de DNS'en van je provider invullen in je clients.

• eL_Jee
  • Laatst online: 14-04 09:53
Op vrijdag 01 maart 2002 22:15 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]
Vinnut alleen vaag dat ie et ook doet met de IP van je server. :?
Voor trillian zoekt hij volgens mij rechtstreeks naar het ip van de servers, je hebt geen dns nodig...
Pagina: 1