Fan vd voeding op 7 volt ??

Pagina: 1
Acties:

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 23:44
Hoe dat werkt met het aansluiten daarvan is me duidelijk, maar ik wil de fan van de voeding op 7 volt hebben. dan is ie wat stiller hoop ik. Nou is de vraag eigenlijk, heeft een van jullie dit al eens geprobeert ? en is het wel lekker voor de voeding/pc ?

Het gaat overgens over een P2 systeem met 1 hd op 7200 toeren. dus niet een athlon systeem ofzo.

Ervaringen/tips graag !

Verwijderd

Ik heb de voeding van m'n servertje (IBM Cyrix 200Mhz, stroomvretertje) op 5 volt staan, en dat werkt best, lekker stil.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:57
je fan zal echt stiller worden, dus doen. Je voeding zal er niet veel warmer van worden en aangezien je niet een system hebt die je voeding zwaar belast moet dat wel lukken. Weet ik zeker

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• PhuSioN
  • Laatst online: 08:39
hoe zet je hem op 7v dan? mijn fan in de voeding is vastgesoldeerd.

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Op donderdag 28 februari 2002 22:18 schreef patryk het volgende:
hoe zet je hem op 7v dan? mijn fan in de voeding is vastgesoldeerd.
Dan soldeer je hem los :P |:(

En dan binnenin aan de +12 +5 hangen :P

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Geen zin in een nieuw draadje hiervoor... Ikke heb in mijn voeding een temp controlled fan, maar ik wil mijn case wat modden (hij moet stiller, mbv kurk + vilt, maar nog wel airflow) met wat extra fans. De meesten komen op een LM317 variabel gestuurd voltage, maar die voor de voeding wil ik liever in de voeding gevoed hebben. Er zit geen fanspeed sensor op (op die die er al zit ook niet). Kan ik nu gewoon een extra fan aan die temp controlled header aansluiten? Dan krijg ik wel een verkleinde weerstand, dus moet er een weerstandjemee in serie. De fan die ik plaats is 12V, 0.26A. Volstaat het nu om er een 50 Ohm weerstand dij te plaatsen, of moet ik somehow de weerstand van die fan die er al inzit ook zien te achterhalen?

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 23:44
Heeft iemand ook een id hoe ik (in mn voeding) die 12 en 5 volt kan aftappen. zonder dat ik dus een molex connector in de voeding moet stoppen ? in ieder geval bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 10:34 schreef QBiT het volgende:
Heeft iemand ook een id hoe ik (in mn voeding) die 12 en 5 volt kan aftappen. zonder dat ik dus een molex connector in de voeding moet stoppen ? in ieder geval bedankt voor de reacties!
Soldeer de 0V-kabel (meestal zwart) van je voedingfan los. Neem een willekeurige 4-pins molex en volg de rode kabel tot op de printplaat van je voeding. Dat is je +5V en daar moet je die 0V-voedingfankabel op vastsolderen. Pies of keek. :)
Pagina: 1