VPN - Nt logon

Pagina: 1
Acties:

• leadpumper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 09:08
Voor dat ik begin: Ik heb geen flauw idee waar ik dit hoor te posten, dus heb ik dit op de verkeerde plek gepost (Murphy's law).

Begin:
Hallo,

Ik zit met een probleempje. (Vandaar ook deze post. |:()
Ik heb (op m'n werk) een netwerk, met een linux firewall. Nu wil ik graag een VPN, zodat ik minder last heb van mijn collega's (die kunnen dan thuis blijven stinken).

Ik draai RH 7.1 (kernel 2.4.2-2) en PoPToP.
Mijn setup:

Client <--> INET <--> Linux Firewall (vpn server) <--> NT server + interne netwerk

Het inbellen is geen probleem, mijn client kan iedereen pingen, en shares benaderen via ip adressen. Maar ik wil graag dat de clients (van het interne netwerk) bij de vpn client in 'network neighbourhood' verschijnen, en dat mijn login bat bestand automatisch draait (dus inloggen op de NT server). Ik heb daarom de NT box een WINS service laten draaien, en de linux vpn server te kennen gegeven dat de NT server dit draait.

NU krijg ik als ik tijdens boot van m'n vpn client niet inlog een login schermpje als ik verbindt met mijn vpn server. Dit is goed.
Maar als ik probeer in te loggen, dan krijg ik: 'username/password not correct or connection refused' of 'er is geen domeinserver die uw wachtwoord kan valideren'... Dit is niet goed.

Iemand een hint/idee/flauw benul wat ik fout doe??

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Wel aangegeven dat die gebruikers ook mogen inbellen??

Als je wilt dat ze kunnen browsen moet je waarschijnlijk netbeui installeren.