Toon posts:

Kabelinternet... netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt een tweakersvraag.. maar goed.. ik weet bijna niks dus vraag het toch :)

Heb nu isa netwerkkaart van mijn provider... (quicknet)
Ik ga een nieuwe pc kopen en moet zelf een pci netwerkkaart aanschaffen...

Zou ik kunnen volstaan met een goedkope Safeway?
Of is er een merkbaar verschil als ik een 3com neem?
Het gaat alleen puur om de kabelaansluiting..

thx

• W4rlock
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-12-2014
Maakt niet zoveel uit..

Voor zover ik weet is de verbinding altijd "maar" 10 mbit tussen ethernet kaart en kabel modem.. en zelfs deze bandbreedte wordt bijna nooit voor 100% gebruikt

je kunt dus gerust een goedkopere netwerk kaart nemen :)

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:43
maakt niet uit. Meestal leveren ze 3coms (support/garantie e.d.). Enige verschil is dat je isp mischien geen support wil geven aan nic die niet van hun is... lekker boeiend

DUS gewoon budget ding nemen

Verwijderd

Aan een Safeway (=Realtek) heb je voor kabel of ASDL ruim voldoende. Een 3Com kopen is niet nodig, maar kan uiteraard wel. Qua snelheid zal je geen verschil merken.

Ik heb zelf een gebruikte 3Com 3C900 voor m'n kabelinternet, da's een 10 Mbit kaartje (meer dan genoeg) en kostte me €13.

Verwijderd

neem bijv een kaartje met een realtek chipsetje erop, werkt goed en is goedkoop. Sitecom heeft bijv wel goede goedkope netwerkkaartjes

suc6 :Y)

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
ga naar de lokale computerboer, en koop een gewoon goedkoop 10/100 mbit netwerkkaartje. het werkt altijd hoor, zolang je maar niet een netwerkkaart neemt met alleen 100mbit, want die werkt niet aangezien je kabelmodem alleen 10mbit ondersteunt.

(dat laatste gaat overigens niet op als je een switch heb)

Verwijderd

Je account is niet MAC-adres gebonden dus neem ik aan? (A la Chello)

• gluiperd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05-2025
dure netwerkkaartjes (lees 3com en intel) leggen een minder zware belasting op je cpu omdat er meer werk wordt verricht op de kaart...

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik zou gewoon de goedkoopste netwerk kaart nemen.

wel een 100 Mbit, je weet nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren.

Verwijderd

een isakaart van je provider gekregen?..had je alleen maar isasloten?...anders is het belachelijk en moet je gewoon een pci eisen...

Verwijderd

Hallo mede-quicknetter!
Ik heb al allerlei netwerkkaartjes aan mijn kabelmodem gehad, en het maakt niks uit. Ik heb in gebruik gehad een Twister (=Realtek 10/100), een Safeway (=Realtek 10/100) en een merkloze realtek 10/100. Die kabelmodems zijn v.w.b. Nics een stuk minder kritisch dan ADSL, dus het maakt niks uit. NB ze moeten wel op 10Mbit kunnen draaien, dus niet op 100 zetten (met de default-instellingen gaat het goed).
Good luck

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 22:22 schreef SICdude het volgende:
Je account is niet MAC-adres gebonden dus neem ik aan? (A la Chello)
Heeft Chello dat wel dan ? Zoja, bij mij werkt Chello gewoon goed op 3 andere netwerkkaarten (Intel Pro, Realtek en hele oude ISA 3Com kaartjes), dan de geleverde 3Com van hun :)

Voor de topicstarter: hier maakt het dus ook niet uit wat voor kaartje je gebruikt, gewoon een voordelige 10/100 Mbit kaart kopen :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:39
Ik heb al diverse kaarten gebruikt:

Intel EtherExpress 10 Pro ISA
3COM 3c900B PCI
3COM 3c509B ISA
RealTek 8029AS PCI
RealTek 8139C PCI
AMD PCNet-II PCI
Winbond vreemd PCI combo kaartje

Alleen dat Winbond kaartje gaf problemen, heel erg sloom. De rest werkt allemaal perfect (Die Intel wat minder voor Linux Kernel 2.4.16 helaas, driver was wat buggy)

• Sjah
  • Laatst online: 12:42
Die 3com 900b staat nu voor 18€ bij Thats-It, is geen geld, heb m net binnen ook.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 10:39 schreef Sjah het volgende:
Die 3com 900b staat nu voor 18€ bij Thats-It, is geen geld, heb m net binnen ook.
Daar koop ik al m'n gebruikte 3Com kaartjes. Scheelt veel geld. Gisteren daar nog een 3C905B-TX-NM gekocht. Jammer dat ze de 3Com EtherCD er niet hebben.

Verwijderd

Ik heb ook een andere kaart geprobeerd(3com)maar kreeg geen verbinding meer.
Het bleek dat ik vast zat aan mijn MAC nummer.
Heb ook quicknet btw.

• zyon|A
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Let je er wel ff op dat een 3Com veel betere kwaliteit leverd. Ga je dus een firewall draaien, sites hosten, o.i.d., dan zou ik zeker kiezen voor een 3Com. Altijd eigenlijk wel.

Verwijderd

Je account is niet MAC-adres gebonden dus neem ik aan? (A la Chello) :(
Dat maakt helemaal niets uit... Chello is inderdaad mac adres gebonden... maar dan wel het mac adres van je kabelmodem, en niet van je netwerkkaart. Maakt dus niet uit wat voor netwerkkaart je erin steekt, werkt altijd (ook de meest goedkope) - wel opletten dat je een 10mBit of een 10/100 mBit kaart koopt (dus niet volledig 100)... :)

• _JGC_
Op vrijdag 01 maart 2002 23:31 schreef Ceyene het volgende:

[..]

Dat maakt helemaal niets uit... Chello is inderdaad mac adres gebonden... maar dan wel het mac adres van je kabelmodem, en niet van je netwerkkaart. Maakt dus niet uit wat voor netwerkkaart je erin steekt, werkt altijd (ook de meest goedkope) - wel opletten dat je een 10mBit of een 10/100 mBit kaart koopt (dus niet volledig 100)... :)
Hangt van je modem af. Com21 heeft een eigen MAC, terwijl Terrayon gewoon het MAC van je kabelmodem doorstuurt naar de DHCP server.

• _JGC_
Op vrijdag 01 maart 2002 23:30 schreef zyon het volgende:
Let je er wel ff op dat een 3Com veel betere kwaliteit leverd. Ga je dus een firewall draaien, sites hosten, o.i.d., dan zou ik zeker kiezen voor een 3Com. Altijd eigenlijk wel.
Voor kabelinternet kan echt elke NIC behalve troep van WinBond, 3COM is gewoon overdreven.

Zou je voor hooguit 180Kbytes/s down en 16Kbytes/s upstream een duur 3COM kaartje kopen? Ikke niet, dat Intel prul uit de grabbelbak deed het ook wel goed, tis dat ik een 3COM kreeg van sjello en nu toevallig in mn volgende server ga gebruiken, anders had daar ook weer gewoon een goedkoop ding ingegaan.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 23:25 schreef Mudster het volgende:
Ik heb ook een andere kaart geprobeerd(3com)maar kreeg geen verbinding meer.
Het bleek dat ik vast zat aan mijn MAC nummer.
Heb ook quicknet btw.
Het kan wel, maar dan moet je effe je modem uitzetten zodat die nic zich weer opnieuw aanmeldt.
Het gaat alleen maar om het mac-adres van de modem.

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
bij chello kan je gewoon bellen dat je een andere pc koopt
je kan dan gewoon je isa kaartje omruilen tegen een pci
volgens mij komen ze het zelfs nog installeren als je wil ( maar da week nie zeker )

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op zaterdag 02 maart 2002 01:13 schreef Chaser2600 het volgende:
bij chello kan je gewoon bellen dat je een andere pc koopt
je kan dan gewoon je isa kaartje omruilen tegen een pci
volgens mij komen ze het zelfs nog installeren als je wil ( maar da week nie zeker )
je kan het gaan omruilen, instaleren doen ze niet d8 ik.

Voor je MAC adres moet je fff bellen naar chello zodat ze het kunnen vrijgeven op de server zelf. Let wel op, met de netwerk kaart waarmee je dan gaat aanvragen zit daar weer aan 'vast'...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

HA->IT..
Ook loont het de moeite om ff de IT-FAQ door te lezen. :)
Pagina: 1