Toon posts:

IP's opvragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff een vraagje:

hoe vraag ik de IP's op?
ik heb wel de eerste maar niet de secundaire.
gebruik chello maar op t papiertje staat dat ze dynamisch toegewezen worden; keb die ene ip kunnen vinden in de eigenschappen van de netwerkkaart naar internet.
keb ze nodig omdat ik internet wel delen (maar wat nog steeds niet lukt :( )

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:16
op windows 9x/me: winipcfg
op win2k/xp: ipconfig /all

een beetje basisvaardigheden mag trouwens wel hoor 8-)

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

internet delen kun je veel beter met sygate doen.
server heeft dan 2 netwerkkaarten en 1 is voor chello (chello ip) andere is thuis ip (ip= 192.168.0.1) iedere client is dan (192.168.0.2, 192.168.0.3 enz.) het subnetmask is gelijk (255.255.255.0) en de gateway bij de client is het ip van de server (192.168.0.1).
Laat de client dan automatisch internet zoeken (dus bij opties-extra's-verbindingen-lan-verbinding) internet explorer verbinding over laten nemen.

Installeer nu sygate op de server als serven en op de client als client, doe de autoconfig en het moet werken.

Verwijderd

oja een kabel tussen 2 pc's (zonder hub) moet altijd een cross-over kabel zijn. Met hub een gewonen kabel.

• Hmmbob
volgens mij zocht hij de DNS-ip's 8-)

PS Alpinist, ken je het EDIT-knopje?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 22:09 schreef The_Alpinist het volgende:
internet delen kun je veel beter met sygate doen.
server heeft dan 2 netwerkkaarten en 1 is voor chello (chello ip) andere is thuis ip (ip= 192.168.0.1) iedere client is dan (192.168.0.2, 192.168.0.3 enz.) het subnetmask is gelijk (255.255.255.0) en de gateway bij de client is het ip van de server (192.168.0.1).
Laat de client dan automatisch internet zoeken (dus bij opties-extra's-verbindingen-lan-verbinding) internet explorer verbinding over laten nemen.

Installeer nu sygate op de server als serven en op de client als client, doe de autoconfig en het moet werken.
ik heb sygate al geinstalleerd (zoals beschreven) en op de server doet ie t, maar op de client wil ie niet, in de systray staat dat icoontje r wel, maar wel met een mooi rondje en een schuin streepje :(
Op donderdag 28 februari 2002 22:10 schreef The_Alpinist het volgende:
oja een kabel tussen 2 pc's (zonder hub) moet altijd een cross-over kabel zijn. Met hub een gewonen kabel.
daar ben ik na 2 dagen achter gekomen dat ik dus niet een gewone utp moest hebben maar een crosslinked...(gelezen op een site (tweakers.net)) en ik heb em nu ook en ik kan de andere comp zien

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 22:12 schreef Groentenboer het volgende:

idd, die zocht (en zoek) ik

• Hmmbob
Op donderdag 28 februari 2002 22:16 schreef Emphelator het volgende:
idd, die zocht (en zoek) ik
heb je mn oplossing dan al geprobeerd? kan t me niet voorstellen 8-)

Verwijderd

Topicstarter
die had ik al 'geprobeerd' voordat ik hier poste, maar alleen doet de client t nie op de client

• Hmmbob
Op donderdag 28 februari 2002 22:23 schreef Emphelator het volgende:
die had ik al 'geprobeerd' voordat ik hier poste, maar alleen doet de client t nie op de client
hehehe, 'k zou 't als ik jou was ook op de server proberen, wel zo makkelijk :7 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 22:25 schreef Groentenboer het volgende:

[..]

hehehe, 'k zou 't als ik jou was ook op de server proberen, wel zo makkelijk :7 8-)
wil je dan zo vriendelijk zijn om t ff uit te leggen???

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014932261

• Hmmbob
je streept em door :)

die DNS-servers, dat issem. en om daar nou een andere server, de secundaire server dus, te zien, druk je op [...] die daar staat 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 22:42 schreef Groentenboer het volgende:
je streept em door :)

die DNS-servers, dat issem. en om daar nou een andere server, de secundaire server dus, te zien, druk je op [...] die daar staat 8-)
die vul je dus in bij de DNS en dan moet t werken? (als sygate [client] op de client pc werkt, want die wil nog steeds nie werken :r )

thnx

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 22:12 schreef Groentenboer het volgende:

Ken ik maar nu krijg ik er een post bij >:)

Het DNS ip op de server is gelijk aan dat van chello. Op de client gebruik je als DNS het ip van de server en als inlog de DNS naam van chello dus:
naam: gebruikersnaam
server: chello.nl
DNS: (server ip: 192.168.0.1)

Maar je kunt ook gewoon DNS uitschakelen dat werkt ook (op de client dan) Het DNS op de server voor het thuisnetwerk is dan de gewone chello login code en het thuisnetwerk server ip (192.168.0.1). De primaire netwerkkaart blijft gewoon ongewijzigd in de chello verbinding.
Pagina: 1